MEGA Rue Natalis, 2 , Luik
Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

L. D.

aan: MEGA

26/10/2021

Beste,naar aanleiding van een nieuw voorschot factuur met een verdubbeling van de maandelijkse kosten en toch een factuur met vermeld vast contract graag een woord uitleg a.u.b.

Gewenst oplossing

  • Herziening van de factuur

Berichten (4)

MEGA

aan: L. D.

29/10/2021

- Typ uw reactie boven deze regel - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - voorschot factuur - (CPTBE01385729-84) Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden. Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen. In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u). Met duurzame groeten, Maxime Sonkes Sales and CX Director Mega (Power Online SA) Vaartstraat 167, 3000 Leuven --- ---------------------------------------------- Klachtenbox, 26 okt. 2021 13:33 CEST-------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[KYM7L6-4937] (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fgebruiksvoorwaardenanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7Cf6a833da82794bfbf7a808d998747cc2%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637708448345852288%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C1000andsdata=Xx1nP3aObm%2FQYpdpSvMM2tbEw3zyNP8hSha%2FWBcjFZY%3Dandreserved=0) (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fprivacyanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7Cf6a833da82794bfbf7a808d998747cc2%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637708448345852288%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C1000andsdata=aP8512mlOmgso2GgxQQgbam8G2rR1waFPHJJSheL9PE%3Dandreserved=0)-------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[KYM7L6-4937]

Doorgestuurd naar onze advocaten 18 november 2021

L. D.

aan: Test Aankoop

18/11/2021
Dit antwoord is privé

MEGA

aan: L. D.

21/11/2021

- Typ uw reactie boven deze regel - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - voorschot factuur - (CPTBE01385729-84) Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden. Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen. In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u). Met duurzame groeten, Maxime Sonkes Sales and CX Director Mega (Power Online SA) Vaartstraat 167, 3000 Leuven --- ---------------------------------------------- Klachtenbox, 18 nov. 2021 08:42 CET-------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[MY36Q6-2XWY] (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fgebruiksvoorwaardenanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7C89946a1795c3472d6e7d08d9aa66e7ec%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637728181239555540%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000andsdata=htrMYofg13i6QoFq9iiz2y5qqC0uLjS7QKAJFNmVNdQ%3Dandreserved=0) (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fprivacyanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7C89946a1795c3472d6e7d08d9aa66e7ec%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637728181239555540%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000andsdata=J545qx71UIP%2FQjCGsi5%2BvoNhVjOnpKvucBZO6wzbkl0%3Dandreserved=0)-------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[MY36Q6-2XWY]

MEGA

aan: L. D.

02/12/2021

- Typ uw reactie boven deze regel - ---------------------------------------------- 3-Line NL, 2 dec. 2021 10:54 CET Beste mevrouw De Prest, Bedankt voor je bericht. Mijn excuses voor het late antwoord. Je voorschotfacturen werden inderdaad verhoogd naar aanleiding van je recente afrekeningen. Dit heeft twee redenen: je moest een behoorlijke opleg betalen bij je recente afrekening en daarnaast zal je tarief binnenkort (1/02/2022) hernieuwd worden. Je contract zal binnenkort hernieuwd worden aan de hand van courante tarieven, deze tarieven zullen helaas een stuk hoger liggen dan je huidige tarieven. Bij deze herberekening werd er rekening gehouden met deze verhoging van de tarieven. Wanneer een energiecontract afloopt, moet dit hernieuwd worden om te voorkomen dat de klant zonder leverancier valt. Klanten mogen ons steeds contacteren om samen hun hernieuwing te bespreken. Ook wanneer ze zelf even op onze website een tariefplan hebben gevonden waarop ze graag wensen in te tekenen, kan dit perfect in orde worden gebracht. Contacteert de klant ons niet? Dan zullen wij het contract sowieso automatisch hernieuwen. Hoe verloopt zo'n hernieuwing? Twee maanden voor de hernieuwing worden de hernieuwingstarieven bekendgemaakt via de online klantenzone myMega. Tot op heden behielden we daarbij het type contract (serviceniveau, groen, Belgisch), maar we gingen wel na of we beter konden hernieuwen met de vaste of variabele variant. Op dit moment bieden we geen vaste tarieven aan en hernieuwingen gebeuren dus sowieso met variabele tarieven. Mega houdt de markt in het oog en we zullen onze klanten met variabele tarieven contacteren van zodra de energieprijzen sterk gedaald zijn. Zo geven we onze klanten de kans om hun prijs opnieuw vast te zetten wanneer dit opnieuw interessant is. Je tarieven werd dus niet zomaar aangepast, je voorschotfacturen werden wel aangepast. Indien je de voorschotten wenst te verlagen dan snap ik dat, maar ik zou het afraden om de voorschotten terug te zetten naar het vorige bedrag. Door het huidige bedrag te verlagen met 30% kom ik uit op een voorschot van Eur113.1/maand. Is dat iets waar je je in kan vinden? Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Pieter Klantenadviseur **Team**Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u) Contacteer ons * * * Ken je ons **ambassadeur-systeem**? **Bespaar Eur 400** voor 10 nieuwe aangebrachte klanten. Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone**myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter** -------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[KYM7L6-4937]