back

onterechte verhoging voorschotfactuur

MEGA Rue Natalis, 2 , Luik

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. B.

aan: MEGA

26/10/2021

Beste, ik heb een vast contract bij MEGA tot en met 19/4/2022 . Echter krijg ik nu een verhoogde voorschotfactuur zonder verwittiging, zonder geldige reden. Het gaat om meer dan een verdubbeling van 247€ naar 585€, hoewel we bij de eindafrekening -225€ terugkregen. Wanneer ik deze nieuwe berekening grondiger nakijk blijkt dat MEGA ons aardgasverbruik nu schat op 15.000kwh in plaats van 6.000KWH. Dit is dus ten onrechte en malafide! Op de website kan je slechts met -10% je voorschotfactuur laten dalen, maar ik zou dit met 50% moeten laten dalen. Ik heb vandaag contact gevraagd via de website en hoop snel een aanpassing te ontvangen. Mvg SB

Gewenst oplossing

  • Herziening van de factuur

Berichten (4)

MEGA

aan: S. B.

29/10/2021

- Typ uw reactie boven deze regel - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - onterechte verhoging voorschotfactuur - (CPTBE01385621-73) Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden. Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen. In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u). Met duurzame groeten, Maxime Sonkes Sales and CX Director Mega (Power Online SA) Vaartstraat 167, 3000 Leuven --- ---------------------------------------------- Klachtenbox, 26 okt. 2021 11:46 CEST-------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[7O2D0D-7KOG] (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fgebruiksvoorwaardenanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7C495d24987caf4085b9cf08d9986586de%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637708384098641252%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C1000andsdata=Uey5BPFo5aGgd%2B1ynNmdTWR12rbsK21NnCkVwycjSkg%3Dandreserved=0) (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fprivacyanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7C495d24987caf4085b9cf08d9986586de%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637708384098651253%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C1000andsdata=06Re8zR97rerdvfM7jAaBupdYtANuCFpruMw2DNWS%2Bw%3Dandreserved=0)-------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[7O2D0D-7KOG]

S. B.

aan: MEGA

15/11/2021

Beste ik heb nog steeds geen antwoord mogen ontvangen op mijn vraag. Gelieve het voorschot bedrag te wijzigen of ik zie me genoodzaakt van leverancier te veranderen.

MEGA

aan: S. B.

18/11/2021

- Typ uw reactie boven deze regel - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - onterechte verhoging voorschotfactuur - (CPTBE01385621-73) Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden. Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen. In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u). Met duurzame groeten, Maxime Sonkes Sales and CX Director Mega (Power Online SA) Vaartstraat 167, 3000 Leuven --- ---------------------------------------------- Klachtenbox, 15 nov. 2021 19:49 CET-------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[3MKD99-2WLL] (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fgebruiksvoorwaardenanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7C3acc54fe7012441a9ba508d9a868ab3d%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637725989770134802%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000andsdata=RTO1uqRaF%2B8bdTyOJjMwCrOsPmGcmcwn849MkqCZY%2BQ%3Dandreserved=0) (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fprivacyanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7C3acc54fe7012441a9ba508d9a868ab3d%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637725989770134802%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000andsdata=k42qD2F3mXKA5PEkPqC5ZqjIffKyQIcuonepg%2F9y2ws%3Dandreserved=0)-------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[3MKD99-2WLL]

MEGA

aan: S. B.

02/12/2021

- Typ uw reactie boven deze regel - ---------------------------------------------- 3-Line NL, 2 dec. 2021 10:43 CET Beste mevrouw Borremans, Bedankt voor je bericht. Mijn excuses voor het late antwoord. Het voorschotbedrag wordt berekend aan de hand van de verbruiksgegevens van het leveringsadres die we doorkrijgen van de netbeheerder. Je voorschotfacturen werden inderdaad verhoogd naar aanleiding van je recente afrekeningen. Hierbij kregen we aangepaste verbruiksgegevens door van de netbeheerder (15241.18 kWh/jaar). Ondertussen heb ik voor jou een herberekening gemaakt van jouw voorschotbedrag voor aardgas. Deze werd dan ook aangepast naar Eur180/driemaandelijks vanaf het volgende voorschotfactuur tot de eerstvolgende afrekening. Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Pieter Klantenadviseur **Team**Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u) Contacteer ons * * * Ken je ons **ambassadeur-systeem**? **Bespaar Eur 400** voor 10 nieuwe aangebrachte klanten. Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone**myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter** -------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[7O2D0D-7KOG]