back

Geen bericht voor omzetting vast naar variabel

MEGA Rue Natalis, 2 , Luik
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

L. V.

aan: MEGA

26/10/2021

Beste, Op 06/06/2020 schreven we ons in bij Mega voor het tariefplan GROUP met vaste prijzen voor zowel aardgas en elektriciteit. Onze verbazing was dan ook groot toen we recent een aanvraag kregen om de maandelijkse premie te verhogen, en toen we op MyMega keken stonden beide contracten plots met variabele prijs aangeduid (met dezelfde begindatum contract). We hebben geen bericht ontvangen waarin die omzetting was aangegeven, laat staan onze goedkeuring gegeven (en een bericht dat enkel te zien is als je expliciet aanlogt op MyMega vind ik geen goedkeuring). Zeker als het product of contract helemaal is veranderd (bv van vast naar variabel), verwacht ik een duidelijker bericht zodat we een afgewogen beslissing kunnen nemen. We hebben dit reeds gemeld, maar zonder resultaat.

Gewenst oplossing

  • Vervanging

Berichten (2)

MEGA

aan: L. V.

29/10/2021

- Typ uw reactie boven deze regel - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Geen bericht voor omzetting vast naar variabel - (CPTBE01385590-42) Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden. Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen. In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u). Met duurzame groeten, Maxime Sonkes Sales and CX Director Mega (Power Online SA) Vaartstraat 167, 3000 Leuven --- ---------------------------------------------- Klachtenbox, 26 okt. 2021 11:43 CEST-------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[KYM7QX-GD4Y] (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fgebruiksvoorwaardenanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7C80719b5b288249f131b708d9986518de%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637708382259983024%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C1000andsdata=lqHLuX1azQ5O6xGlyMKJndC9fmWZo82RnfMQDpACC%2F8%3Dandreserved=0) (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fprivacyanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7C80719b5b288249f131b708d9986518de%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637708382259993015%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C1000andsdata=oL7bfI1kB6zmL34Z1igfcaW%2FEdX3dwT0iFtbeeQa4x4%3Dandreserved=0)-------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[KYM7QX-GD4Y]

MEGA

aan: L. V.

01/12/2021

- Typ uw reactie boven deze regel - ---------------------------------------------- 3-Line, 1 dec. 2021 09:49 CET Beste, We hebben uw klacht goed ontvangen. De manier van vernieuwing en waar deze tarieven teruggevonden kunnen worden, wordt op elke voorschotfactuur meegedeeld. Bovendien wordt vanaf 3 maanden voor de vernieuwing ook in de mail van de voorschotten zelf een melding gegeven van het feit dat het contract binnen enkele maanden afloopt. Dit wordt dus wel degelijk gecommuniceerd. '‹ ![](s:mega1.zendesk.com/attachments/token/UASVzBHwVBIgAb1w3o1sX8dxq/?name=inline-1289879602.png)'‹ We trachten steeds de marktsituatie in te schatten en voor de beste optie te kiezen (in het geval van lage prijzen wordt er voor een vast tarief gekozen bij de vernieuwing, in geval van hoge prijzen voor een variabel tarief in de hoop dat de prijzen zakken). Aangezien we op het moment van uw vernieuwing de sterke stijgingen niet konden voorzien, werd (aangezien de prijs relatief hoog stond) voor een variabel tarief gekozen. Het was tot 3 maanden na de vernieuwing mogelijk geweest om dit alsnog aan te passen. Mega biedt momenteel geen vaste tarieven aan. We raden dan ook af om op dit moment je tarieven vast te zetten aangezien je dan het komende jaar de huidige (hoge) prijzen blijft betalen. We verwachten dat de prijzen over een enkele maanden significant zullen dalen. Op het einde van de winter zal de vraag opnieuw dalen en de marktprijzen zullen volgen. We zullen onze klanten met een variabel tarief dan ook op de hoogte brengen zodra het opnieuw interessant is om hun tarief vast te zetten. Het initiatief zal hiervoor volledig van onze kant komen en jij hoeft dus geen actie te ondernemen. Wegens de hoge prijzen op de markt op dit moment, stellen we inderdaad voor aan klanten met een variabel contract om het voorschot te verhogen, teneinde een hoge afrekening te vermijden. Dit is geen verplichting, maar hou rekening met de eventuele gevolgen voor de afrekening bij het behouden van het huidige voorschot. Intussen blijven we beschikbaar voor al uw vragen. We wensen u nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Tim Klantenadviseur **Team**Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u) Contacteer ons * * * Ken je ons **peterschap-systeem**? **Bespaar Eur 400** voor 10 nieuwe aangebrachte klanten. Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone**myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter** -------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[KYM7QX-GD4Y]