back

Problemen met terugbetaling defect toestel

Telenet Liersesteenweg 4, MECHELEN
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

D. M.

aan: Telenet

20/10/2021

Onderstaande mail heb ik naar Telenet gestuurd en ombudsdienst Beste, na een maand dagelijks te bellen, chat, mailen is mijn geduld te einde en wens ik alle diensten op te zeggen. Reden (neem een kwartiertje de tijd om rustig te lezen over jullie perfecte dienstverlening) : * op vrijdag 24/09/2021 ontvang ik Iphone 13 pro die ik online bij Telenet heb besteld. Deze blijkt defect te zijn : sim en e-sim kunnen niet gelezen worden. * op zaterdag 25/09 ga ik naar Telenet shop te Ninove en daar wordt vastgesteld na test en hard reset dat toestel inderdaad defect is. * de shopmanager onderneemt verder niets met het toestel en blijft daar liggen (ondertussen al tig keer via mail, telefoon, chat een poging ondernomen dat toch iemand van Telenet actie zou ondernemen, helaas). * op mijn verzoek om ofwel gewoon nieuw toestel te bezorgen of het bedrag terug te storten, krijg ik als antwoord dat dit onmogelijk is??? * op 11/10 !!!! eindelijk iemand die kan/wil helpen. Raar maar waar, ik dien zelf het toestel af te halen in de Telenet Shop en zelf naar Telenet te sturen. Ik vermoed dat Telenet Shop en Telenet hetzelfde bedrijf is, maar toch is het volgens jullie onmogelijk dat de shop het toestel naar Telenet stuurt. Ik dien dit zelf te doen??? * Opnieuw de vraag om gewoon nieuw toestel te bezorgen, of terugbetaling, zelfde antwoord : onmogelijk. * De dame meldt me aan te telefoon dat, van zodra het defecte toestel in bezit is van Telenet, ze onmiddellijk het bedrag gaan terugstorten. *Aangezien ik zonder toestel zit, koop ik opnieuw via Telenet hetzelfde toestel aan. Ik betaal dus 2x, maar er is me beloofd dat ze 1 gaan terugstorten. Dus geen probleem denk ik dan. * op 18/10 mail van Dynafix (bedrijf waar Telenet toestel heeft gestuurd ter reparatie) met de melding : een toegezonden toestel Iphone 13 pro komt niet overeen met het aangekondigde toestel Nokia 3200????? Hallo, jullie dienst meldt dat ze een Nokia 3200 gaan sturen naar Dynafix????? * Ondertussen heb ik al tig keer aan Telenet gemeld dat ik deze mail van Dynafix heb ontvangen met de vergissing gemaakt door Telenet. Kunnen jullie dit in orde brengen met jullie herstelpartner aub? Antwoord (al minstens 8x) : meneer, je dient zelf contact op te nemen met Dynafix. Ik geloof mijn oren en ogen niet. Telenet maakt de fout en ik zou met Dynafix zelf contact moeten opnemen??? Ten eerste komt mail van Dynafix via een no-reply mail adres en er staan geen verder contactgegevens in. De repliek van Telenet : meneer, je moet dat zelf opzoeken op hun site???? Een andere reactie van Telenet : meneer, je dient contact op te nemen met de Telenetshop? Heb al 4x proberen uit te leggen dat de Telenetshop in het verhaal van terugsturen van het toestel totaal niet in voorkomt. Ik ben, op aanraden van Telenet het toestel daar gaan ophalen, naar Telenet gestuurd en Telenet naar Dynafix. Hoe kan de shop daar mij verder in helpen, wetende dat mijn toestel daar in het begin 2 weken onaangeroerd in de kast is blijven liggen. Ondertussen zijn we dus een maand verder zonder resultaat. Nu wordt het pas grappig : gisteren nog maar eens gebeld met Telenet in de hoop een medewerker te vinden die toch kan helpen : die wist me doodleuk te vertellen dat er van terugbetaling totaal geen sprake kan zijn aangezien ik meer dan 14 dagen heb gewacht met de melding van defect toestel en de vraag tot terugbetaling. Ik vrees meneer dat Telenet je hierdoor het toestel niet zal terugbetalen, maar het eventueel herstelde toestel zal terugsturen.... Wat moet ik met 2 toestellen??? Ik vraag enkel mijn centen terug. Case 2 : ik krijg melding op tv's (ik heb B&B met verschillende kamers en tv's) dat analoge tv op 5 oktober stopt. * Ik neem van zodra ik deze melding krijg, contact op met jullie dienst en krijg offerte en info. Hulp en feedback van medewerker top. * het is druk op de dienst en het kan ff duren. Op de vraag : wat als de installatie pas na 5 oktober kan, krijg ik als antwoord : geen probleem, ik zorg er voor dat analoge tv tot dan actief blijft. * 6 oktober, nog geen installatie en 2 gasten melden me dat er geen tv beschikbaar is??? Hopla, hier gaan we dan, denk ik, Iphone probleem in het achterhoofd. * de medewerker (die voor de rest zijn job perfect heeft gedaan) was blijkbaar niet op de hoogte van het feit dat analoge tv volledig stopte * eindelijk, op vrijdag 15/10 worden de kaartjes geleverd (gasten hebben 10 dagen zonder tv gezeten, om negatieve reviews te vermijden heb ik hen telkens een commerciële korting van €20 aangeboden => 10 dagen x 3 kamers x €20 = €600 minder inkomsten, dit terzijde) * ik begin aan de installatie : je gelooft het nooit : geen leven in te krijgen, geen zenders te vinden. Dus maar helpdesk bellen. * ha meneer, dat is normaal , de kaartjes zijn nog niet actief. Ik breng dat meteen in orde en binnen de 5 minuten zal het werken. Een kwartier later : zelfde resultaat. * terug contact opgenomen met helpdesk : meneer, we zullen maandag een technieker sturen. *maandag 18/10 technieker om 9u. Meneer, het is normaal dat de kaartjes niet werken, die staan nog niet actief!!!!!! *Hallo, dat zij de medewerker ook al aan de telefoon paar dagen eerder, en die ging dat meteen in orde brengen. *Technieker heeft zijn job perfect uitgevoerd, alles werkt zoals het hoort! *Nog even terzijde : men had me ook verteld dat ik nieuwe digicorder moest aanschaffen samen met de kaartjes : €200 extra. *Ik vraag aan de technieker maandag : dien ik nog de nieuwe digicorder aan te sluiten. Die wist me te vertellen dat dit helemaal niet nodig is!! Hij zou het in orde brengen, dienst facturatie zou met mij contact opnemen zodat ik digicorder kon terugsturen en het betaalde bedrag kon recupereren; Je gelooft het opnieuw niet, maar ondertussen zijn we woensdag, het blijft stil langs de kant van Telenet, nog geen telefoontje mogen ontvangen. Kort samengevat : * ik hoef de defecte iphone, indien die hersteld zou worden, niet toegestuurd te krijgen. Graag volledige terugbetaling.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 1100,00

Berichten (2)

Telenet

aan: D. M.

21/10/2021

Klantennummer: 956573176 Beste meneer, mevrouw, Ik bevestig de ontvangst van uw klacht. Zodra wij een antwoord ontvangen op onze mail van vanochtend kunnen wij verder aan de slag om tot een oplossing te komen. Ik wens je nog een prettige dag. Met vriendelijke groeten, Suzy Telenet Dit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --

D. M.

aan: Telenet

21/10/2021

Beste, vandaag nog geen mail van jullie mogen ontvangen