back

Problemen met terugbetaling

LEEN BAKKER BELGIE Antwerpsestraat 36, LIER
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

R. D.

aan: LEEN BAKKER BELGIE

19/10/2021

Beste, Op 27 juli bestelde ik bij Leen Bakker 4 stoelen ter waarde van €174,92. Ik heb de bestelling op diezelfde moment ook volledig betaald. Vanwege een verhuis zouden de stoelen pas geleverd worden begin september op mijn nieuwe adres, dit zou geen problemen geven volgens de klantendienst. Helaas geen stoelen mogen ontvangen op de afgesproken datum. Ook heb ik van Leen Bakker geen communicatie ontvangen over een eventuele vertraging of uitstel van levering, tot ik er zelf achter ben gaan horen. De eerste uitleg was dat het op die moment erg druk was en dat bestellingen tot 14 dagen vertraging konden oplopen, erg vreemd voor een bestelling die 6 weken voordien geplaatst was. Helaas 14 dagen nog steeds geen stoelen en weer geen communicatie, tot ik er weer zelf achteraan ging. Toen kreeg ik plots te horen dat vanwege bevoorradingsproblemen de levering uitgesteld zou worden tot januari 2022. Dit wil echter zeggen dat Leen Bakker mijn stoelen, welke ik betaald had, doorverkocht heeft aan iemand anders ipv deze voor mij opzij te houden, zoals beloofd. Op de moment van de bestelling waren de stoelen namelijk wel voorradig en leverbaar, de klantendienst heeft mij ook gegarandeerd dat de levering uitstelling tot september geen probleem was, blijkbaar wel dus. Omwille van deze complicaties heb ik beslist mijn geld terug te vragen, wachten tot januari 2022, om dan mogelijk weer een uitstel te krijgen, was voor mij geen optie. Op 18 september heb ik de bevestiging gekregen dat de terugbetaling doorgevoerd was nadat ik ter bevestiging mijn rekeningnummer had doorgestuurd, de terugbetaling zou maximaal 14 dagen duren (wat ook de wettelijke terugbetalingstermijn is). Helaas, zoals ondertussen een gewoonte blijkt te zijn van Leen Bakker, werden ook die afspraken niet gerespecteerd, op het moment van dit schrijven (19/10/2021), heb ik de terugbetaling nog steeds niet ontvangen. Nadat de eerste wettelijke terugbetalingsperiode van 14 dagen voorbij was (04/10/2021), heb ik nogmaals contact opgenomen met Leen Bakker. De klantendienst wist mij te vertellen dat de terugbetaling inderdaad nog niet doorgevoerd was, maar dat ze het nu in orde zouden brengen. Dit zou wel weer tot 14 dagen kunnen duren. Het begint ondertussen een beetje voorspelbaar te worden, maar ondertussen zijn we weer 14 dagen verder en heb ik de terugbetaling nog steeds niet ontvangen. Ik heb Leen Bakker via de klantendienst op de hoogte gebracht dat als de terugbetaling niet ten laatste op 16/10/2021 op mijn rekening zou staan, ik dan een advocaat zou inschakelen om een ingebrekestelling op te stellen en op sturen. Ik heb Leen Bakker laten weten dat de kosten van de advocaat hiervoor €60 zijn en dat ik deze zou verhalen op Leen Bakker. Op maandag 18/10/2021 heb ik dan de aangetekende ingebrekestelling opgestuurd naar Leen Bakker, ik heb aan de klantendienst gevraagd naar welk adres ik deze moest sturen, in de algemene voorwaarden staat volgend adres: Leen Bakker Terlindenhofstraat 36 B-2170 Merksem Helaas blijkt dat Leen Bakker op dit adres geen post meer ontvangt, maar het adres staat wel nog in de algemene voorwaarden van elke bestelling die momenteel geplaatst wordt. Ook de kosten voor de eerste en nu dus ook 2de aangetekende zending zullen verhaald worden op Leen Bakker. Sinds de terugbetaling moeilijk verloopt begint ook het contact met de klantendienst moeilijk te verlopen, ze beloven steeds antwoorden en spoedig op mijn vraag terug te komen, maar ik krijg meestal geen reacties meer. Ondertussen is de wettelijke terugbetalingstermijn al 2 maal verlopen en laat Leen Bakker mij geen andere keuze dan verdere stappen te ondernemen met mijn advocaat. Ik verwacht van Leen Bakker, zoals ook vermeld in de ingebrekestelling, die ook via Facebook en via mail naar de klantendienst is gestuurd (ik zal deze ook opnieuw aangetekend verzenden als ik ooit nog een antwoord krijg van de klantendienst betreffende het adres): De terugbetaling van het volledige bedrag (€174,92), dit voor 30/10/202. Daarnaast €60 administratiekosten voor het ereloon van de advocaat voor het opstellen van de ingebrekestelling en 2 x €7,24 voor de aangetekende zending. Dit geeft volgende afrekening: Hoofdsom factuur: €174,92 Administratiekosten: €60 Aangetekende zending: €14,48 TOTAAL: €249,30 Bij gebreke aan ontvangst van het volledige bedrag van €249,30 uiterlijk 30/10/2021 zal ik deze zaak ter verdere invordering overmaken aan mijn advocaat, waarbij bijkomende kosten en interesten ter uw rekening zullen worden gebracht. In de hoop dat u het zover niet laat komen. Met vriendelijke groet

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 174,92
  • Schadevergoeding

Berichten (2)

LEEN BAKKER BELGIE

aan: R. D.

20/10/2021

Beste heer/mevrouw Klachtenbox, Beste meneer De Kock ,   Het bedrag zal binnen 48 uren op uw rekening staan. Helaas kunnen wij de kosten voor het inschakelen van een advocaat niet dekken. Onze oprechte excuses voor de late verwerking van uw terugbetaling. Met vriendelijke groetSincères salutations, Jocelyne Medewerker Klantenservice, Service clientèle     Karperweg 3, 4941 SH Raamsdonksveer P.O. Box 43, 4940 AA Raamsdonksveer The Netherlands Tel:   03 641 85 15 Internet: www.leenbakker.be

R. D.

aan: LEEN BAKKER BELGIE

22/10/2021

Beste, Het geld staat ondertussen inderdaad op mijn rekening. Wel erg teleurstellend dat Leen Bakker weigert de gemaakte kosten terug te betalen aangezien Leen Bakker de wettelijke terugbetalingstermijn tot 2 maal toe niet heeft gerespecteerd. Met excuses ben ik natuurlijk niets. Een andere gepaste compensatie zou hier wel op zijn plaats zijn.