back

Voorwaarden onduidelijk, verborgen restricties

Social Deal BV Eugeen Leënlaan, 1/14, Hasselt
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

D. D.

aan: Social Deal BV

17/10/2021

Beste op 28/9/21 bestel ik een voucher voor een verblijf in Hotel Astrid in Oostende voor 1 nacht, incl wellness, cava en ontbijt via Social Deal. De kostprijs 115 euro en de voucher is geldig tot 31/3/22. Op 5/10/21 probeer ik een reservering te maken (nacht van 5/1/22-6/1/22), echter de gewenste data zijn niet boekbaar. In feite is er geen enkele datum boekbaar. Ik neem tel contact op met het Hotel en vraag uitleg. Zij ondervinden inderdaad hetzelfde probleem en verklaren dat de kalender voor volgend jaar nog niet boekbaar zou kunnen zijn. Ze zullen het probleem melden en vragen om terug te proberen in de volgende week. Op 12/10/21 probeer ik terug te boeken op dezelfde data, (5/1/22-6/1/22). Hetzelfde probleem. Ik neem op 14/10/21 contact op met het hotel via email en leg het probleem nogmaals uit. Het hotel mailt mij dat de voucher niet geldig is in de kerstperiode. Dit staat echter nergens in de voorwaarden vermeld. Er wordt enkel gesproken van beschikbaarheid. Beschikbaarheid betekent voor mij dat er kan geboekt worden tenzij de periode volzet is, en niet dat de periode een sperperiode is. Ik leg dit telefonisch uit aan Social Deal NV. Ik eis een boeking of terugbetaling van de voucher. Zij blijven erbij dat beschikbaarheid een contractuele beschikking van het hotel is en, omdat de 14 dagen bedenktijd over zijn, is de voucher ook niet terugbetaalbaar. Ik kan mij niet ontdoen van het gevoel dat Social Deal NV hier verborgen restricties inbouwt in de voorwaarden en dat de voorwaarden helemaal niet duidelijk zijn door verkeerd gebruik van bepaalde woorden. (Beschikbaarheid-ongeldigheid tijdens bep. periodes) Ik vraag u dan ook tussen te komen of mij op het goede spoor te zetten om deze zaak uit te klaren en op te lossen. Uitkijkend naar uw antwoord, dank ik u. Mvg, Danny Daems

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 115,00
  • Schadevergoeding

Berichten (1)

Social Deal BV

aan: D. D.

18/10/2021

Hi heer Daems, Dankjewel voor deze melding betreffende jouw aankoop van een voucher bij Hotel and Wellness Royal Astrid. Wat jammer dat de situatie zo gelopen is en je hierdoor niet eenvoudig hebt kunnen reserveren. Normaliter dient dit juist heel vlot te verlopen. Om het goed op te lossen heb ik direct overlegd met de bevoegde collega en we maken daarom een uitzondering. Dit houdt in dat we per direct de voucher voor je hebben geannuleerd en dat het bedrag deze week terug staat op de rekening waarmee betaald is. Hopelijk ben je hier geheel tevreden mee. Wij nemen de feedback mee zodat dit niet nogmaals zo kan lopen. Als je nog vragen hebt, horen wij het graag. Hele fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Roxanne Social Deal --------------- Oorspronkelijk bericht ---------------