back

onrechtmatig verkregen contract bij Proximedia

Proximedia Marie Curie Squara, 20, Anderlecht
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. V.

aan: Proximedia

11/10/2021

Beste, Dit is voor een poolse kennis van mij. Hij spreekt geen nederlands wel gebrekkig engels. Ik januari 2020 heeft een gladde verkoper hem services aangeboden op het autosalon, om meer reclame te maken voor zijn zaak , het ene contract was een advertentieruimte dacht ik, het andere een abonnement op een platform , met een gratis tablet Vervolgens is de Poolse persoon in kwestie naar me toegekomen om dit alsnog te beëindigen want hij voelde zich er ingeluisd, hij had maar amper iets verstaan en er werd heel hard aangedrongen dat hij dit nodig had en moest tekenen. Ik heb hem meteen naar de verkoper laten bellen om alles te annuleren met als reden dat hij als onderaannemer altijd in opdracht van een ander werkt. Hij heeft , voor zijn manier van werken geen reclame oid nodig want hij is aangesloten bij een bedrijf dat altijd werk heeft voor hem, al meer als 10 jaar. De verkoper gaf aan alles meteen stop te laten zetten, geen probleem. En dat is ook gebeurt voor de advertentie ruimte. Dat heeft de klantendienst van Proximedia me indertijd bevestigd. Een paar weken later werd alsnog een tablet geleverd. Volgens proximedia is het contract van 131,89 euro per maand nu niet geannuleerd omdat de tablet is aangenomen door de klant en het bedrag wordt ook steeds betaald. Echter contacteer ik u, dat dit moet stoppen, dit contract had nooit in mogen gaan gezien dhr het contract en voorwaarden niet eens kan lezen. Tijdig heeft hij gebruik gemaakt van de annuleringstermijn echter, is dit heel alsnog fout gelopen en Proximedia weet dit, maar erkent het niet. Laat staan dat hij de tablet kon weigeren want hij kent onze wetgeving niet. Als ik dit aankaart bij proximedia , gaan ze ellen lange argumenten aanvoeren , en weken erover doen om een mail te beantwoorden. De opzeg brief per post is nooit beantwoord geworden. En zo is het bijna 2022, dhr betaalt nog steeds een abonnement, dat hij niet eens nodig had. De tablet zit nog nieuw in de verpakking en het platform is nooit gebruikt. de verkoper is telefonisch natuurlijk niet meer bereikbaar sinds dat het een probleem bleek te worde. Ik zie graag uw hulp of advies tegemoet.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 1582,86