back

Aanrekenen Digicorder Telenet / oude modem

Telenet Liersesteenweg 4, MECHELEN
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

K. B.

aan: Telenet

10/10/2021

Mijn vader is sinds 2010 klant bij jullie, incl TV. Sinds 2019 werd de decoder in het Telenet verkooppunt op Turhoutsebaan Borgerhout ingewisseld en vervangen door een CI / Telenet met een kaartje. Sinds al die tijd is het toestel stilzwijgend gekoppeld gebleven aan zijn abonnement en betaalt hij dus teveel per maand. Uw klantendienst vraagt een bewijs van teruggave want zo niet wordt er een restwaarde van het toestel (dat niet langer in ons bezit is) aangerekend. Alsof we na 11 jaar klant zijn een verouderde digibox zouden "achterhouden". Twee dingen daarbij: het toestel werd volledig teruggebracht: wat duidelijk is, het verkooppunt in Borgerhout heeft toen zijn werk niet gedaan en daar worden we nu op afgerekend. Ten tweede: vroeger vermeldde men transparant een "maandhuur" van de decoder op de factuur. Nu al geruime tijd niet meer; de huur zit blijkbaar 'verstopt" in de totaalprijs. Zodoende kunnen we niet bewijzen dat jullie al 1,5 jaar teveel aanrekenen. Tweede issue - en ik ben zeker dat we daar niet alleen zijn: mijn vader zat al een 1,5 jaar met een traag internet. Wat bleek toen ik belde met uw helpdesk 'oh maar die zwarte modem is allang niet meer up to speed met de hedendaagse normen". Maw, sinds 2010 wordt een modem geïnstalleerd en geregistreerd in My Telenet, maar ook die wordt stilzwijgend niet vernieuwd. Even correct blijven Telenet: dit lijkt me geen klantenbinding maar een goed berekende profitmargin op verouderde toestellen (box en modem). Vooral oudere mensen die het niet zo close volgen, zullen waarschijnlijk niet veel laten horen, en op dat segment zit er voor jullie een grote winstmarge. We wensen een rechtzetting/tegemoetkoming van 1/ een 2 jaar geleden ingeleverde digibox die door jullie IT niet is doorgegeven als gereturned maar nog steeds wordt "verhuurd' en 2/ een korting/vergoeding voor een stokoude modem die ik nu zelf 'gratis' mocht vervangen. Anders kostte me het 85 €. Ondertussen kijken we alvast uit naar alternatieve providers. Beleefde groet.

Gewenst oplossing

  • Schadevergoeding

Berichten (1)

Telenet

aan: K. B.

18/10/2021

Beste meneer Bilsen, Ik bevestig hierbij graag ons contact van 18-10-2021 omtrent uw klacht. Alvast bedankt voor het fijne gesprek. Ik wens je nog een prettige dag. Met vriendelijk groeten, Nathalie *************************************************************** Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen. This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents. Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu. ***************************************************************