back

Meerkost bij herboeking geannuleerde vlucht

Connections Luchthavenlaan 10, Vilvoorde
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

E. B.

aan: Connections

06/10/2021

23/06: Boeking voor mezelf persoon bij connections 25/06: Boeking voor partner bij British Airways 16/09: mail ontvangen van British Airways dat één van de geboekte vluchten werd geannuleerd. Voorlopige herboeking naar latere vlucht maar daardoor schuift aankomsttijd op van 15u45 oorspronkelijk naar 17u55. 24/09: Heb paar dagen afgewacht maar van connections geen melding gekregen. Voelde ongemakkelijk dat ik hiervan geen verwittiging kreeg. Heb dan maar zelf op 24/09 connections gebeld met de vraag welke mogelijkheden er zijn nu 1 vlucht werd geannuleerd. Werd vriendelijk telefonisch geholpen en conclusie was dat er niet meteen betere vluchturen waren dan aankomst om 17u55. 29/09: British airways gebeld om daar te polsen naar mogelijkheden. Er was nu ook mogelijkheid om vroeger te vertrekken met dan aankomst ter plaatse om 12u55 ipv. 17u55. De omboeking kan gratis gebeuren omdat dit het gevolg is van een verandering van hun kant. Volgens BA zou dit ook bij mijn reisagentschap gratis moeten kunnen. 29/09: Ik bel dus aansluitend connections met dezelfde vraag om mijn vlucht te herboeken met aankomst 12u55. Dit kan volgens de medewerker maar enkel tegen bijetaling van 65€. Er werd mij verteld dat dit normaal gratis kan ten gevolgde van de geannulleerde vlucht maar dat dit nu niet meer kan. Op 24/09 werd blijkbaar de aankomst om 17u55 bevestigd! -> Dit is het toppunt, er werd mij nooit gevraagd om of ik akkoord was met een nieuwe aankomsttijd om 17u55! Ik belde op 24/09 enkel om inlichten in te winnen over nieuwe vlucht mogelijkheden. Indien met vluchturen wil bevestigen moet men toch expliciet vragen of de klant akkoord is met deze nieuwe uren. Dit werd nooit gevraagd noch werd de impact uitgelegd. Aansluitend verwijst de medewerker van connections mij door naar de collega die mijn telefoon op 24/09 beantwoorde om dit uit te klaren. Deze collega kan echter enkel via mail worden bereikt. Dit is erg klantonvriendelijk werken. Op die manier kan er niet snel gehandeld worden voor beide boekingen tegelijk. Ik vraag meermaals om opgebeld te worden om de mogelijkheden te bespreken maar dit blijkt niet mogelijk. 5/10 Omdat ik kan kan blijven wachten vraag ik om de vlucht te herboeken naar het nieuwe tijdstip. De medewerken van connections (de collega van 24/09 is ondertussen met verlof) rekent ons hier 72€ voor aan. Klacht: We zouden deze 72€ graag vergoed zien door connections. Deze meerkost is het gevolg van een foutieve aanvaarding van de herboeking door connections. Als klant hebben wij recht op een herboeking naar keuze bij de luchtvaartmaatschappij bij een geannuleerde vlucht. Daarenboven betreuren we dat we bij een reisbureau als connections we erg weinig service krijgen: We werden niet verwittigd van de geannuleerde vlucht + de dienstverlening kon niet telefonisch maar enkel via talloze mails met vertraging.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 72,00

Berichten (1)

Connections

aan: E. B.

07/10/2021

Beste, Dank u voor onderstaande mail. Bij nazicht van het dossier is er door de persoon die dhr. Boeykens telefonisch heeft gesproken inderdaad de '˜Time Change' van BA aanvaard. Dit mag niet gebeuren zonder een schriftelijk akkoord van de klant. Zodoende zal de 72 euro aangerekende tarifaire kosten teruggestort worden en nemen wij deze voor onze rekening. Mogen wij u vriendelijk verzoek ons per kerende uw bankrekeningnummer en naam van de titularis te laten geworden. Met onze excuses voor het misverstand. Met vriendelijke groet, Tine Verreck Customer Care Manager Luchthavenlaan 10, 1800 Vilvoorde tel 02/550 01 63 _______________ This email has been scanned by the Destiny Email Security System. _______________ Save Trees Do Not print if not Necessary, I want to breathe air tomorrow. _______________ This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error, please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee, you should not disseminate, distribute or copy this email. Please notify the sender immediately by email if you have received this email by mistake and delete this email from your system. If you are not the intended recipient, you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited. This email has been scanned by the Destiny Email Security System. _______________