back

Onterechte factuur (levering was niet gewenst (protest) geen akkoord tot voorafbetaling)

FedEx Bedrijven Machelen-Cargo 751, MACHELEN (BT.)
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. V.

aan: FedEx

19/09/2021

Geachte, Tot mijn grote verbazing mocht ik een factuur ontvangen ten belope van €168. Deze kosten werden mij aangerekend omwille van een zending van Chi Chi London. Ik plaatste een bestelling via de website van Chi Chi London. Vervolgens kreeg ik een bericht dat er invoerkosten verschuldigd waren. Ik nam onmiddellijk contact per mail met Chi Chi London om hierop te protesteren. Vervolgens mocht ik, zonder invoerkosten te betalen, alsnog het pakket in ontvangst nemen. Om elke discussie hierover te vermijden heb ik het pakket integraal teruggestuurd naar Chi Chi Londen en hebben zij de volledige bestelling terugbetaald. Ik ging ervan uit dat de zaak hiermee was afgehandeld. Vervolgens krijg ik deze factuur. Ik wens deze integraal te protesteren om de volgende redenen 1) Ik heb nooit ingestemd met deze kosten. 2) Zodra deze kosten mij meegedeeld werden heb ik hiertegen geprotesteerd en de betaling geweigerd. Ik kan u deze e-mail uiteraard op verzoek toesturen. 3) Ik heb nooit gevraagd aan Fedex om een vooruitbetaling te doen 4) Ik heb in het verleden dezelfde situatie ook gehad met BPost, maar zij zenden het pakket gewoon terug, zonder enige kosten aan te rekenen. 5) Fedex kreeg nooit enige toestemming om deze kosten te voldoen. Mochten zij mijn toestemming gevraagd hebben, dan zou ik Fedex, net zoals Bpost, hebben gevraagd om de zending kosteloos terug te sturen,. 6) Dit pakket werd volledig teruggestuurd en terugbetaald om deze kosten vermijden. Uiteraard kan ik u de schriftelijke bewijsstukken hiervan bezorgen. Ik dank u van harte bij voorbaat.

Gewenst oplossing

  • Herziening van de factuur