back

zogenaamde wanbetaling na bankswitching

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

I. D.

aan: BNP Paribas Fortis

15/09/2021

Op 4 of 5/8/2021 al regelde ik via Bankswitching mijn overstap naar mijn nieuwe bank. Vandaag , 15 september, krijg ik vanwege BNP Paribas een schrijven dat gedateerd is 10 september en waarin me wordt gemeld dat een terugbetaling van mijn hypothecaire lening op 1 september niet kon doorgaan. Er wordt me gevraagd mijn intussen al 3 weken definitief opgezegde(!) rekening te bevoorraden. De betalingsachterstand (!) zouden ze dan ‘verplicht’ melden aan de Nationale Bank. De automatische terugbetaling op 1 september, valt bijna een maand na mijn aanvraag voor Bankswitching dd 4 of 5/8/2021 , voor overstap toen al vastgelegd op datum van 23/8/2021 Die laatste datum is dan weer 1 week voor de vervaldag van mijn hypothecair krediet. Is er een reden waarom de betaling niet automatisch geregeld werd via Bankswitching, hoewel die gebeurde op basis van de lijsten die nochtans door BNP Paribas zelf aan mijn nieuwe bank werden gecommuniceerd? Heeft BNP Paribas zichzelf ‘vergeten’ op deze lijst? Wat staat er te doen? Bij uitblijven van een antwoord behoort een klacht bij de officiële instanties voor mij ook tot een 'verplichting'. Ondertussen kreeg ik van BNP een 'antwoord' dat nergens naar lijkt: ik moet hen contacteren via Easy Banking. Het was allicht teveel gevraagd mijn mail te lezen en daarin te zien dat ik mijn rekening bij hen al had opgezegd, zodat ik via Easy Banking geen contact meer KAN maken?

Gewenst oplossing

  • Excuses van het bedrijf, en, mocht er al melding gedaan zijn bij de 'zwarte lijst' van de NBB : METEEN mijn naam eraf halen en mij dat bevestigen.