back

Financiële compensatie

KEUKENS DE ABDIJ Weggevoerdenstraat 76, NINOVE

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

P. V.

aan: KEUKENS DE ABDIJ

15/09/2021

k heb bij Keukens De ABdij een keuken besteld gehad en laten plaatsen; Echter deze was in eerste instantie maar deels geplaatst kunnen worden omdat blijkbaar de leidingen niet juist zaten. Ik had zelf wat zaken zitten nakijken. Destijds omdat de bouwfirma met de leidingen bezig was heb ik via jullie een technisch plan opgevraagd via binnenhuisarchitecte Helga Heinze. Ik heb deze plannen doorgegeven aan de bouwfirma en ze hebben op basis van dit plan de leidingen geplaatst. Bij de definitieve keuze van de keuken (keuze materiaal en dergelijke) heb ik dan ook uitdrukkelijk gezegd tegen de binnenhuisarchitecte Helga Heinz dat de bouwfirma de leidingen en stopcontacten al geplaatst heeft conform het plan en dat de maten van dit plan moeten behouden blijven. Ik heb op het einde van de bespreking met de binnenhuisarchitecte nogmaals uitdrukkelijk gevraagd dat alles conform is van de reeds geplaatste leidingen en ze bevestigde dit. Echter blijkbaar heeft ze toch kolomkasten zitten verschuiven waardoor de reeds geplaatste leidingen niet meer juist zaten in functie van de kolomkasten. Door het verschuiven van de kolomkasten kwam de koelkast te zitten waar de leidingen waren van de stoomoven. Ik vind het niet correct van haar dat er toch dingen verschoven zijn terwijl dat ik uitdrukkelijk gevraagd had om zich te houden aan de reeds bestaande leidingen. Ik ga als leek uit van de expertise van de binnenhuisarchitecte en vertrouwde op haar deskundigheid, maar blijkbaar is er daar dan toch iets misgelopen. Hierdoor zat ik met een niet afgewerkte keuken gedurende twee maanden ( twee kolomkasten die niet geplaatst konden worden, kolomkast met frigo en kolomkast met combioven en stoomoven). Hierdoor was mijn huis twee maand niet bewoonbaar (zeker met dat de frigo niet geïnstalleerd is). Ik had financiële compensatie voor de aanpassingswerken die de bouwfirma heeft moeten doen doordat de binnenhuisarchitecte Helga Heinz haar niet aan de plannen van februari heeft gehouden. Ik had tijdens de finale bespreking verschillende keren aangehaald dat de leidingen en elektriciteitswerken al zijn uitgevoerd conform de door haar doorgestuurde plannen in februari. Ik had op het einde van het gesprek gevraagd dat alles conform de geplaatste leidingen en elektriciteitsaansluitingen was en ze had dit bevestigd. Verder had ik ook een financiële compensatie gevraagd voor de huur die twee maanden langer is blijven doorlopen en al het ongemak van de breek en aanpassingswerken. Tijdens een telefonische contact met de dienst na verkoop werd er me een financiële compensatie beloofd, maar deze is er echter nooit gekomen na verschillende telefoontjes waar men zei dat men er met bezig was, maar nooit heb ik een antwoord gekregen. Ook per mail heb ik nooit een antwoord ontvangen. Graag had ik een degelijke financiële schadevergoeding ontvangen of als alternatief een degelijke vriezer dat ik uit het gamma van AEG mag kiezen. Ik heb echt het gevoel dat ik als klant gewoon aan het lijntje gehouden wordt. Ik heb namelijk op 1 augustus het eerste mailtje gestuurd en we zijn ondertussen 15 september en de financiële compensatie is nog steeds niet geregeld. Ik vind dit verre van klantvriendelijk. Mvg, Pieter Van den Busshce

Gewenst oplossing

  • Schadevergoeding