back

Problemen met retour en herinneringskosten

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

R. M.

aan: ZALANDO

15/09/2021

Beste, Ik heb een bestelling gedaan op 4/8/2021. Een deel van de bestelling is geleverd op 13/8. (Partnerartikelen) Ik heb deze volledige order teruggestuurd op 14/8. Ik kreeg een herinnering voor betaling van het bedrag voor de teruggestuurde artikelen op 26/08. Zalando zegt in hun faq dat het bij een partnerartikel tot 14 dagen kan duren alvorens dit verrekend word in de factuur dus ik reageer niet op de herinneringsbrief omdat de 14dagen termijn nog niet verstreken is. Op 9 september krijg ik een 2de herinnering met 5 euro aanmaningskosten. Ik heb hierop onmiddellijk gereageerd via de chat van zalando. De dame zei dat ik een rechtsverklaring moest invullen, ik heb dit gedaan en zij heeft de retour dan verwerkt. Ik moest nog 3,90€ betalen voor de verzendkosten van het pakket. Dit heb ik dan ook onmiddellijk gedaan. En nu zeggen zij dat ik het restbedrag (de 5€ herinneringskosten ook moet betalen) Ik weiger dit te betalen omdat het niet mijn fout is dat het pakket niet was toegekomen bij hun partner. Ik heb mij aan de voorwaarden van retourzending gehouden, het is aan hun om de juiste zaken te ondernemen om deze retour te verwerken. Toch eisen ze nu dat ik die 5 euro herinneringskosten betaal. Ik wens een oplossing.

Gewenst oplossing

  • Herinneringskosten laten vallen