back

Uitblijven van levering Vivaro en non-communicatie

OPEL Avenue du Bourget 20, Evere

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

D. T.

aan: OPEL

03/09/2021

Op 30 januari bestelde ik mijn Opel Vivaro bij jullie B2B afdeling Deleersnyder te Gentbrugge. Voor mij was de levertermijn van essentieel belang gezien ik op moment van ondertekening contract een bedrijfswagen had en ik zo goed als naadloos een ander voertuig tot mijn beschikking diende te hebben. Ik begon immers als zelfstandige in hoofdberoep begin juni. Ik dacht goed voorbereid te zijn omdat ik geregeld met jullie B2B afdeling telefonisch contact hield of e-mails stuurde, weliswaar allemaal vanuit eigen beweging. Op 2 maart kreeg ik in reactie op een e-mail dat de levering voorzien werd 2de helft mei. Op 19 april leek alles normaal te verlopen en waren er geen vertragingen. Verdere antwoorden resulteerden altijd in vaagheid: geen wijzigingen, ik hou je op de hoogte, het staat in de agenda, … Telkenmale moest ik zelf aansturen op feedback. Om uiteindelijk zelf te moeten informeren op het moment van start van mijn zelfstandige activiteit dat de levering oktober is geworden… Gelukkig had ik tijdig ZELF aangestuurd op een ‘aanloopwagen’. Nu blijkt die aanloopwagen wel een serieuse aanloop te nemen. Ondertussen op het moment van schrijven is er zelfs geen datum meer bekend! Wat mij enorm stoort is het volgende: 1. De slechte communicatie die ik ondervonden heb, geen enkele boodschap is spontaan tot bij mij gekomen. Slecht nieuws brengen is ook de klant informeren! 2. Het moment dat ik B2B bel met de boodschap ‘ik zou nu ontslag nemen, is dit nog ok voor de aansluitende levering’; In maart krijg ik volgende feedback: 2de helft van mei. 3. Op het moment van de communicatie (puntje 2.) zijn er kennelijk al artikels verschenen rond de erbarmelijke voorraadstatus van chips bij Opel. Dus voor mij lijkt achteraf de communicatie die met mij werd gevoerd van weinig betrouwbaar niveau. 4. Ik mis de afschrijvingen in mijn boekhouding. 5. Ik mis de investeringsaftrek tbv 25% 6. Ik zit nu met een personen huurwagen die fiscaal niet interessant is om dit lange termijn vol te houden. 7. Ik heb dringend professioneel vervoer nodig voor mijn job, ik kan hierdoor in de problemen raken. 8. Ik wil een correcte datum! 9. Wat als de wagen op t nippertje wordt geleverd wanneer net een nieuwe motor met vernieuwde Euronorm zal geproduceerd worden? Ik wil geen ‘ouder’ model kopen wanneer een nieuwe in de steigers staat. 10. Ik voel mij nu gegijzeld omdat door alle foefjes die mij verteld geweest zijn ik nu meen dat veranderen van merk niet meer veel tijdswinst kan opleveren. Bij navraag te doen bij andere merken lijken de problemen van een ander niveau dan deze bij Opel. Bij helpdesk van Opel weet men ook niets, men kan niets consulteren van databases die enig licht werpen op de mogelijke leveringsdatum Ik hoop dat er enige klantvriendelijke beweging komt van Opel uit na dit schrijven. Ik meen genoeg geduld opgebracht te hebben. Eerlijk gezegd raad ik op dit moment niemand aan een Opel te kopen door de uitermate slechte klantvriendelijkheid. Mijn vraag: Ik wil een gepaste compensatie voor de gemiste fiscale voordelen en de wagen die ik nu moet huren van jullie concessiehouder of een deftig alternatief voorstel die mij niets kost en mij uit de nood helpt.

Gewenst oplossing

  • Schadevergoeding
  • Schadevergoeding en een duidelijke leveringsdatum

Berichten (1)

D. T.

aan: OPEL

20/09/2021

Graag feedback ivm compensatieregeling