back

Weigering terugbetaling schade auto

AG Insurance Boulevard Emile Jacqmain 53, BRUXELLES
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

Z. F.

aan: AG Insurance

19/08/2021

Beste, Op 23/04 had ik mijn verzekeringsmaatschappij AG insurance op de hoogte gesteld van schade toegebracht aan mijn wagen. Ik was rijdende op openbare weg, wanneer plots een steen door zijraam passagierskant naar binnen vloog. Zijraam was volledig verbrijzeld, ikzelf heb deze steen in mijn gezicht gekregen alsook mijn hond die op de achterbank zat zat volledig onder de glasscherven. Deze steen was afkomstig van een landbouwvoertuig waar ze mee aan het werken waren op een weiland waar ik op dat moment passeerde met de wagen. Uiteraard ben ik meteen gestopt, de eigenaar aangesproken en politie gebeld. De eigenaar heeft samen met mij de verzekeringspapieren ingevuld, alsook een bijkomende verklaring geschreven dat hij verantwoordelijk was voor de toegetakelde schade. Ik heb mijn wagen asap laten herstellen (omdat dit mijn enigste vervoersmiddel is moest ik deze kosten voorschieten) de kosten heb ik nadien doorgegeven aan mijn makelaar van AG insurance. * Immotheker - Brugstraat 135 - 2960 Sint job Telefonisch heb ik meermaals de bevestiging gekregen dat de kosten zouden terugbetaald worden, omdat dit niet gebeurde ben ik blijven aandringen. Zo is mijn dossier uiteindelijk bij rechtsbijstand Providis terechtgekomen. Deze mij meteen wezen op het feit dat ik geen omnium heb op mijn wagen en ik dus zelf insta voor deze kosten. Mijn wagen is 8 jaar oud ondertussen, ik ben de voorbije 7 jaar altijd omnium verzekerd geweest via AG. Ik heb mijn volledige verzekeringspakket stopgezet in oktober 2020 bij AG vermits ik de overstap maakte naar Belfius verzekeringen (mijn opzegdossier bij AG liep nog uit tot juni 2021) Naar mijn weten moet ik toch niet omnium verzekerd zijn met mijn wagen om kosten vergoed te krijgen wanneer er een ander persoon kosten maakt aan mijn voertuig? Ik kreeg langs alle kanten tegenwerking van AG, bij deze heb ik melding gekregen dat ze mijn dossier gaan afsluiten en ik eventueel een advocaat mag raadplegen indien ik dit wens te doen maar ze hiervoor in hun recht zijn? Terwijl ik per mail op 14/06 van de makelaar bevestiging heb gekregen dat ze mijn kosten zouden vergoeden en uitbetalen? Waarvoor ze mijn rekeningnummer vroegen, deze heb ik ook per direct doorgegeven. In totaal heb ik kosten moeten maken aan mijn wagen voor bijna 500 euro. Ik ben zelf enkele dagen werk onbekwaam geweest omdat ik geen wagen ter beschikking had. Mijn hond heeft een trauma opgelopen en durft niet meer in mijn wagen door dit voorval. Wat kan ik ondernemen tov de tegenpartij/ verzekering? Met vriendelijke groeten, Zana

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 486,32
  • Schadevergoeding

Berichten (1)

AG Insurance

aan: Z. F.

19/08/2021

Geachte heer, geachte mevrouw Uw schrijven van zonet genoot al mijn aandacht. Ik heb hiervoor een nieuw klachtendossier met referte '˜AG21698/AT' geopend. Zou u deze referte bij elke communicatie willen hernemen aub? U schreef ons betreffende de ontvangen klacht van mevr. Fret. Echter, mevr. Fret heeft reeds een klacht bij de Ombudsman van de Verzekeringen ingediend. Deze instantie is op de hoogte van het verdere verloop van haar dossier. Ik ben dus niet bevoegd om rechtstreeks in contact met mevr. Fret te treden. Het is dan ook de Ombudsman van de Verzekeringen die de verdere communicatie met mevr. Fret voert. Indien zij verdere vragen over haar klachtendossier heeft, dient mevr. Fret zich te wenden tot de Ombudsman van de Verzekeringen. Ik hoop u met deze informatie van dienst te zijn geweest en wens u nog een prettige dag toe. Met vriendelijke groeten Customer Complaints www.ag.be Follow us on: www.ag.be/disclaimer-legalnotices