back

Problemen retourneren bestelling

afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

K. D.

aan: ZALANDO

16/08/2021

logo TerugProblemen met retourneren bestelling ZALANDO AFGESLOTEN Niet succesvol Deze klacht is privé Wijzigen JE KLACHT: Karen D aan: ZALANDO 12/05/2021 Hallo, Op 26/02/2021 deed ik een grote bestelling bij Zalando onder referentienummer 11003059704282. Deze bestelling werd volledig geretourneerd, op een artikel na ter waarde van € 29,65. Ik stuurde dit pakket terug van een pakjesautomaat, maar vergat een mail te vragen ter bevestiging. Ik heb dus ook geen bewijs dat ik mijn pakket inleverde op het volgende adres; Ring-Oost 6, 9400 Ninove Ik belde naar bpost op aanraden van Zalando, maar zij kunnen mij niet verder helpen met een kopie van een retourbewijs aangezien het om een pakjesautomaat gaat. Wat ze wel zagen is dat het pakketje bij hen verzonden werd naar Zalando. Ik heb meerdere telefonische conversaties gehad met Zalando, alsook contacten per mail. Na de situatie grondig uitgelegd te hebben (pakketje niet meer bij mij, verzonden via pakjesautomaat, geen bewijs), mocht ik toch een rechtsverklaring invullen. De rechtsverklaring werd correct ingevuld en dat werd mij ook bevestigd. Echter werd ik door Zalando constant door iemand anders geantwoord en werd er uiteindelijk toch geweigerd om de artikelen via de rechtsverklaring te retourneren. Er werd mij nochtans uitdrukkelijk beloofd dat na het invullen van die verklaring alles in orde zou komen. Na terug enkele uren telefoneren en druk mailverkeer, was ik terug bij af. Zalando weigert te retourneren en ik weiger een bedrag van rond de € 300 te betalen voor kleren die ik niet heb. Het dossier werd ondertussen al door Zalando doorgestuurd naar een incassobureau. Het artikel dat ik wel gehouden heb, werd ondertussen zelfs al 2 x betaald... Hierbij geef ik nogmaals mijn bestelnummer door, want in stap 1 gaf ik het verkeerde door. 11003059704282

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 29,65
  • Herziening van de factuur