back

Problemen met opzegging van contract

PARSHIP Speersort 10, Hamburg
Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

O. S.

aan: PARSHIP

10/08/2021

Beste, Aangezien ik een nieuwe vriendin heb wou ik, na de duurtijd van mijn 1 jarig contract mijn abonnement voor parship opzeggen. Ik wist dat dit moeilijk was, en heb dus ruim op tijd, 3 maanden, voor het einde van het contract dit via de website gedaan. Dit is sowieso al moeilijk, ik heb heel lang moeten zoeken op de website om dit te kunnen doen. Drie maanden later is er echter ongevraagd toch geld van mijn rekening gestolen door Adyen NV het moederbedrijf van parship. Ik bij hen, en bij mijn bank geklaagd. De bank heeft onmiddelijk het mandaat van de domiciliëring geblokkeerd, en mijn geld terug gestort. Adyen NV heeft enkele dagen later een lager bedrag terug gestort. Omdat dit een ander bedrag was heb ik dit over het hoofd gezien. Dit bedrag is ondertussen echter wel terug gestort. Nu, een aantal maanden later wordt ik echter lastig gevallen door een incasso bureau uit Nederland. Het gaat om Call2collect.NL, met dossiernummer 17323773. Naar mijn weten moet ik volgens de Europese wetgeving een abonnement altijd kunnen opzeggen, en kan ik zeker ook een mandaat van een domiciliëring blokkeren. Het incassobureau beweert uiteraard van niet. Ben ik in mijn recht? Hoe kan ik dit oplossen? Ik ben door covid werkloos geworden en heb echt het budget niet om het te betalen, ook al gaat het om een klein bedrag.

Gewenst oplossing

  • Schrapping van mijn dossier bij incassobureau

Berichten (4)

PARSHIP

aan: O. S.

10/08/2021

Beste mevrouwmijnheer, Hartelijk dank voor uw bemiddeling. Aangezien deze klacht openbaar is, kunnen wij op grond van de wetgeving op het gebied van de gegevensbescherming hier niet inhoudelijk reageren. Dat hebben wij in een persoonlijk bericht, naar het adres wat in het profiel wordt gebruikt, gedaan. . Met vriendelijke groeten, Met vriendelijke groeten, Jaap van Loon Uw Parship klantenservice © 2001-2021 PE Digital GmbH - Made with ❤ Managing Directors: Marc Schachtel, Henning Ra¶nneberg PE Digital NL/BE Barbara Strozzilaan 201 1083 HN Amsterdam Nederland KvK-nummer: 30191262 BTW-identificatienummer: NL812515171B01 Hoofdkantoor: PE Digital GmbH Speersort 10 20095 Hamburg Duitsland Inschrijving handelsregister: HRB 77766 Kantongerecht Hamburg BTW-identificatienummer: DE 211 453 331 www.parship.be [---002:000705:02891---]

Doorgestuurd naar onze advocaten 10 augustus 2021

O. S.

aan: Test Aankoop

10/08/2021
Dit antwoord is privé

PARSHIP

aan: O. S.

10/08/2021

Beste mevrouwmijnheer, Hartelijk dank voor uw bemiddeling. Aangezien deze klacht openbaar is, kunnen wij op grond van de wetgeving op het gebied van de gegevensbescherming hier niet inhoudelijk reageren. Dat hebben wij in een persoonlijk bericht, naar het adres wat in het profiel wordt gebruikt, gedaan. . Met vriendelijke groeten, Met vriendelijke groeten, Jaap van Loon Uw Parship klantenservice © 2001-2021 PE Digital GmbH - Made with ❤ Managing Directors: Marc Schachtel, Henning Ra¶nneberg PE Digital NL/BE Barbara Strozzilaan 201 1083 HN Amsterdam Nederland KvK-nummer: 30191262 BTW-identificatienummer: NL812515171B01 Hoofdkantoor: PE Digital GmbH Speersort 10 20095 Hamburg Duitsland Inschrijving handelsregister: HRB 77766 Kantongerecht Hamburg BTW-identificatienummer: DE 211 453 331 www.parship.be [---002:000705:02891---]

O. S.

aan: Test Aankoop

13/08/2021
Dit antwoord is privé