back

Defecte ontvanger TVV + abonnement

TV VLAANDEREN Postbus 12250, ZAVENTEM
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

E. D.

aan: TV VLAANDEREN

26/07/2021

Beste, We kochten op 02.04.2019 een TVV-ontvanger bij Muyshondt te Bornem. Bij de installatie in Frankrijk bleek de ontvanger niet te werken. Dit werd bevestigd door 2 (twee) techniekers ter plaatse. We hadden 1 maand Vakantieabo genomen voor juli 2019. Geen factuur gekregen voor de activering. Hebben contact opgenomen met TVV over de niet-werking van de ontvanger. hebben na een paar weken onaangekondigd een vervangtoestel gekregen, wat we door corona nog niet geïnstalleerd hebben. (augustus 2019). De 29,95 eur werd aangeboden per domiciliêring. hebben NUL minuten plezier gehad van TVV. Na vele telefoons en mails: NUL resultaat. In oktober hen schriftelijk in gebreke gesteld over de niet-werking van het toestel. Van in het begin werd onze telefoon geblokkeerd en kwamen we terecht bij INTRUM Incassobureau. We kunnen de klantendienst van TVV niet meer contacteren. Ook inloggen met ons klantennummer gaat niet, zodat we ook niet kunnen betalen, mochten ze nog eenopenstaande schuld kunnen bewijzen. Intrum heeft verscheidene malen aan TVV laten weten dat bij hen het dossier afgesloten is omdat de activeringskosten van 29,95 eur betaald werden. TVV houdt vol dat er nog schulden openstaan maar kunnen dit niet bewijzen. Ze geven wel toe dat de 29,95 eur betaald zijn, maar dat er nog "dossierkosten" openstaan bij Intrum, Intrum heeft voor de zoveelste keer hen en ons gemaild dat er bij hen niets meer openstaat. Bij TVV houden ze voet bij stuk en moeten we nog "iets" betalen. De situatie zit muurvast. Ze doen alsof we van slechte wil zijn. We hebben in totaal al voor 450 EUR aan kosten gemaakt en hebben nog NUL resultaat (geen seconde tv kunnen kijken en veel miserie en onmacht ondervonden. Het komt heel raar over dat als iemand klant wil worden, hij op deze manier wordt behandeld. Onze vraag is : kunnen jullie de deblokkering vragen zodat de activering kan gebeuren? Waarvoor dank.

Gewenst oplossing

  • activering zodat we tv kunnen kijken

Berichten (16)

TV VLAANDEREN

aan: E. D.

26/07/2021

Vragen Live TV Mijn TV VLAANDEREN Beste klant, Wij hebben je mail met referentienummer TVV-144854 goed ontvangen en zullen je zo spoedig mogelijk een antwoord bezorgen. Je kan ook steeds op onze website, www.tv-vlaanderen.be, terecht om een antwoord op je vraag terug te vinden. Vriendelijke groeten, TV VLAANDEREN klantendienst VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA DOWNLOAD DE LIVE TV APP Adres: TV VLAANDEREN Postbus 12250 1930 Zaventem Contact: E-mail Tel: 02 790 2 790 www.tv-vlaanderen.be Algemene Voorwaarden beleid Veelgestelde vragen 2019 ® TV VLAANDEREN is een merk gebruikt onder licentie door M7 Group S.A. Rue Albert Borschette 2 L-1246 Luxembourg R.C.S. Luxembourg B 148.073 Vestigingsvergunning n° 00143760/1

TV VLAANDEREN

aan: E. D.

28/07/2021

Vragen Live TV Mijn TV VLAANDEREN Beste mevrouw, beste meneer Bedankt voor je mail met referentie: CPTBE01323477-09 Nazicht van de klant zijn account geeft mij aan dat deze ook via e-mail met ons in contact is. Zijn laatste mail is van 27-07-2021 waarin wij laten weten dat de scans die de klant stuurde goed ontvangen zijn en dat wij op antwoord wachten van de achterliggende dienst en van zodra hierop een antwoord komt wij dit aan de klant gaan laten weten. Mocht je hierover nog extra vragen of opmerkingen hebben, aarzel zeker niet contact op te nemen met onze klantendienst op het nummer 02 790 27 90. Dit kan alle dagen tussen 9u en 19u en op zaterdag tussen 10u en 17u. Of via onze online chat op www.tv-vlaanderen.be Met vriendelijke groeten, Diederik Klantendienst TV VLAANDEREN VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA DOWNLOAD DE LIVE TV APP Adres: TV VLAANDEREN Postbus 12250 1930 Zaventem Contact: E-mail Tel: 02 790 2 790 www.tv-vlaanderen.be Algemene Voorwaarden beleid Veelgestelde vragen 2019 ® TV VLAANDEREN is een merk gebruikt onder licentie door M7 Group S.A. Rue Albert Borschette 2 L-1246 Luxembourg R.C.S. Luxembourg B 148.073 Vestigingsvergunning n° 00143760/1

E. D.

aan: TV VLAANDEREN

28/07/2021

U antwoordt meermaals dat we kunnen bellen naar uw klantendienst. Mag ik u erop wijzen dat u niet bereikbaar bent op het telefoonnummer 027902790 en het nr. van de klantendienst omdat jullie dit voor ons blokkeren. Wij worden dadelijk naar Intrum doorverwezen. Wij kunnen u enkel via mail bereiken, telkens een andere persoon die NIET OP DE HOOGTE IS!!! Wat een service. Inloggen kan ook niet, want ons klantennummer is ook geblokkeerd. Wij wachten al sinds oktober 2019 op antwoord. Ondanks de meegestuurde aangetekende brief en de naar u gemailde briefwisseling met Intrum die bevestigt dat ons dossier werd afgesloten omdat alle betalingen gedaan werden (3 mails tenminste van Intrum naar jullie!). Hoelang gaan jullie ons nog aan het lijntje houden?

TV VLAANDEREN

aan: E. D.

28/07/2021

Vragen Live TV Mijn TV VLAANDEREN Beste klant, Wij hebben je mail met referentienummer TVV-145291 goed ontvangen en zullen je zo spoedig mogelijk een antwoord bezorgen. Je kan ook steeds op onze website, www.tv-vlaanderen.be, terecht om een antwoord op je vraag terug te vinden. Vriendelijke groeten, TV VLAANDEREN klantendienst VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA DOWNLOAD DE LIVE TV APP Adres: TV VLAANDEREN Postbus 12250 1930 Zaventem Contact: E-mail Tel: 02 790 2 790 www.tv-vlaanderen.be Algemene Voorwaarden beleid Veelgestelde vragen 2019 ® TV VLAANDEREN is een merk gebruikt onder licentie door M7 Group S.A. Rue Albert Borschette 2 L-1246 Luxembourg R.C.S. Luxembourg B 148.073 Vestigingsvergunning n° 00143760/1

TV VLAANDEREN

aan: E. D.

28/07/2021

Vragen Live TV Mijn TV VLAANDEREN Beste mevrouw, beste meneer Bedankt voor jullie mail met referentie CPTBE01323477-09 De klant zit momenteel bij een incasso kantoor en deze dient met hen contact op te nemen om er zeker van te zijn dat zowel de schuld aan TV VLAANDEREN betaald is alsook de intresten bij het incasso kantoor. Mocht je hierover nog extra vragen of opmerkingen hebben, aarzel zeker niet contact op te nemen met onze klantendienst op het nummer 02 790 27 90. Dit kan alle dagen tussen 9u en 19u en op zaterdag tussen 10u en 17u. Of via onze online chat op www.tv-vlaanderen.be Met vriendelijke groeten, Diederik Klantendienst TV VLAANDEREN VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA DOWNLOAD DE LIVE TV APP Adres: TV VLAANDEREN Postbus 12250 1930 Zaventem Contact: E-mail Tel: 02 790 2 790 www.tv-vlaanderen.be Algemene Voorwaarden beleid Veelgestelde vragen 2019 ® TV VLAANDEREN is een merk gebruikt onder licentie door M7 Group S.A. Rue Albert Borschette 2 L-1246 Luxembourg R.C.S. Luxembourg B 148.073 Vestigingsvergunning n° 00143760/1

E. D.

aan: TV VLAANDEREN

28/07/2021

Jullie lezen blijkbaar het volledige dossier niet! Elke medewerker van jullie callcenter komt met dezelfde ONGEGRONDE opmerking af: DAT Wij NIET BETAALD HEBBEN! Het dossier nr. 26126708 bij INTRUM is een afgesloten dossier sinds FEBRUARI 2020!!! meermaals per mail de brief van INTRUM als bewijs dat ons dossier werd afgesloten naar jullie verstuurd: KENNY IS ALS ENIGE NOG EEN BEETJE OP DE HOOGTE maar de rest wil niet luisteren en legt het probleem bij ons. De fout bij ons leggen, daar zijn jullie meesters in, maar het probleem oplossen, ho maar! Is de telefoon ondertussen al geactiveerd zodat we jullie kunnen bellen? KLANTENSERVICE IS EEN LOOS BEGRIP VOOR JULLIE! Een schande voor de sector en de maatschappij! Misschien moeten we een deurwaarder naar jullie sturen? Wij kennen er een!

TV VLAANDEREN

aan: E. D.

28/07/2021

Vragen Live TV Mijn TV VLAANDEREN Beste klant, Wij hebben je mail met referentienummer TVV-145327 goed ontvangen en zullen je zo spoedig mogelijk een antwoord bezorgen. Je kan ook steeds op onze website, www.tv-vlaanderen.be, terecht om een antwoord op je vraag terug te vinden. Vriendelijke groeten, TV VLAANDEREN klantendienst VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA DOWNLOAD DE LIVE TV APP Adres: TV VLAANDEREN Postbus 12250 1930 Zaventem Contact: E-mail Tel: 02 790 2 790 www.tv-vlaanderen.be Algemene Voorwaarden beleid Veelgestelde vragen 2019 ® TV VLAANDEREN is een merk gebruikt onder licentie door M7 Group S.A. Rue Albert Borschette 2 L-1246 Luxembourg R.C.S. Luxembourg B 148.073 Vestigingsvergunning n° 00143760/1

TV VLAANDEREN

aan: E. D.

29/07/2021

Vragen Live TV Mijn TV VLAANDEREN Beste mevrouw, Meneer Bedankt voor jullie mail met referentie CPTBE01323477-09 . Nazicht van de klant zijn account 91072881 geeft mij aan dat de kosten voor het abonnement aan TV VLAANDEREN betaald zijn, maar dat er nog openstaande interesten zijn bij het incasso kantoor. Voor wij het abonnement kunnen terug open zetten dienen de interesten ook betaald zijn. Mocht je hierover nog extra vragen of opmerkingen hebben, aarzel zeker niet contact op te nemen met onze klantendienst op het nummer 02 790 27 90. Dit kan alle dagen tussen 9u en 19u en op zaterdag tussen 10u en 17u. Of via onze online chat op www.tv-vlaanderen.be Met vriendelijke groeten, Diederik Klantendienst TV VLAANDEREN VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA DOWNLOAD DE LIVE TV APP Adres: TV VLAANDEREN Postbus 12250 1930 Zaventem Contact: E-mail Tel: 02 790 2 790 www.tv-vlaanderen.be Algemene Voorwaarden beleid Veelgestelde vragen 2019 ® TV VLAANDEREN is een merk gebruikt onder licentie door M7 Group S.A. Rue Albert Borschette 2 L-1246 Luxembourg R.C.S. Luxembourg B 148.073 Vestigingsvergunning n° 00143760/1

E. D.

aan: TV VLAANDEREN

25/08/2021

WIJ HEBBEN ALLES AL LANG DUBBEL BETAALD, STELLETJE OPLICHTERS! Jullie hebben zelfs eind juli een nieuw dossier door INTRUM laten aanmaken, wat volledig ILLEGAAL is. Jullie belofte in 2 mails om onze decoder en ons vakantieabonnement te activeren terwijl we in Frankrijk waren zijn jullie NIET NAGEKOMEN. Wij eisen dan ook € 750 schadevergoeding.

TV VLAANDEREN

aan: E. D.

25/08/2021

Vragen Live TV Mijn TV VLAANDEREN Beste klant, Wij hebben je mail met referentienummer TVV-151766 goed ontvangen en zullen je zo spoedig mogelijk een antwoord bezorgen. Je kan ook steeds op onze website, www.tv-vlaanderen.be, terecht om een antwoord op je vraag terug te vinden. Vriendelijke groeten, TV VLAANDEREN klantendienst VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA DOWNLOAD DE LIVE TV APP Adres: TV VLAANDEREN Postbus 12250 1930 Zaventem Contact: E-mail Tel: 02 790 2 790 www.tv-vlaanderen.be Algemene Voorwaarden beleid Veelgestelde vragen 2019 ® TV VLAANDEREN is een merk gebruikt onder licentie door M7 Group S.A. Rue Albert Borschette 2 L-1246 Luxembourg R.C.S. Luxembourg B 148.073 Vestigingsvergunning n° 00143760/1

TV VLAANDEREN

aan: E. D.

27/08/2021

Vragen Live TV Mijn TV VLAANDEREN Beste, Bedankt voor uw schrijven, we hebben reeds de heer De Mars vermeld dat alles klaar is om zijn abonnement weer in te schrijven na de onderbreking eind 2019. Alle openstaande saldo's zijn reeds voldaan. Net zoals toen kan het abonnement ingeschreven worden en geactiveerd worden, maar deze maal met de uitzonderlijke compensatie van de registratiekosten. De heer De Mars haalde in een chat gesprek aan dat hij geen zenderlijst kan inladen in de nieuwe decoder en dat de decoder de Astra 23.5 satelliet niet automatisch kan vinden. Dit is van een groot belang omdat wanneer we de diensten actief plaatsen en er geen goede uitrichting van de schotel is, de heer De Mars geen zenders zal kunnenbekijken ook al betaalt hij voor de dienst. De activatie zorgt ervoor dat de ingebouwde smartcard ervoor kan zorgen dat de ontvangen betaal kanalen worden gedecodeerd. De gratis kanalen kan de heer De Mars altijd ontvangen. Zolang de uitrichting van de schotel correct is uitgevoerd. Staat de schotel niet correct uitgericht dan zal de decoder van de heer De Mars geen zenderlijst kunnen inladen noch kanalen ontvangen. We kunnen het abonnement dan wel betalend actief zetten zoals aangehaald en ervoor zorgen dat uw smartcard de zenders kan ontgrendelen maar zonder signaal van een goed uitgerichte schotel kunnen de kanalen niet ontgrendeld worden. Gezien de installatie in Frankrijk staat meer bepaald inFontenay-Le-Comte, kunnen we geen technieker voorzien en is de heer De Mars afhankelijk van de handleiding en hulp van de klantendienst of een technieker gebaseerd in Frankrijk. De heer De Mars heeft foto's doorgestuurd dat aantonen dat de technieker in Frankrijk de installatie heeft uitgevoerd. Deze tonen geen connectie met Astra 23.5, een minder gebruikte satelliet voor techniekers gebaseerd in Frankrijk, gezien het aanbod op deze satelliet voornamelijk bestaat uit anderstalige zenders. De geleverde screenshots tonen steeds het gebruikt van de standaard configuratie en manuele configuratie dat puur instellingen zijn maar niet aantonen dat de schotel correct is uitgericht. We hebben in die chat meerdere malen de vraag gesteld om aan te geven, of de heer De Mars de standaard schotel van TV VLAANDEREN gebruikt en indien dit het geval is, hoe de zwarte ring en klem zijn bevestigd op de LNB op alsook de elevatie hoek waarop de schotel is ingesteld. Hierop mochten we geen antwoord ontvangen, waardoor we geen verdere troubleshooting kunnen doen om de heer De Mars verder te helpen op afstand. Met een antwoord op deze vragen kunnen we de heer De Mars verder helpen, de schotel correct uit te richten zodat hij gebruik kan maken van de gratis zenders en wanneer het abonnement actief staat ook gebruik kan maken van de betaalzenders. Klantendienst TV VLAANDEREN VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA DOWNLOAD DE LIVE TV APP Adres: TV VLAANDEREN Postbus 12250 1930 Zaventem Contact: E-mail Tel: 02 790 2 790 www.tv-vlaanderen.be Algemene Voorwaarden beleid Veelgestelde vragen 2019 ® TV VLAANDEREN is een merk gebruikt onder licentie door M7 Group S.A. Rue Albert Borschette 2 L-1246 Luxembourg R.C.S. Luxembourg B 148.073 Vestigingsvergunning n° 00143760/1

E. D.

aan: TV VLAANDEREN

27/08/2021

Wij kunnen ons niet tevreden stellen met dit antwoord. Onze satelliet is wel degelijk goed afgesteld, trouwens 1 maal door een geschoolde Franse technieker die niets anders doet dan satellieten installeren, omdat ze met niets anders meer werken in Frankrijk en een 2de technieker is komen controleren omdat de decoder niet werkte. Hij bevestigde ook dat het aan de decoder ligt. We hebben wel degelijk signaal VOOR de ontvanger, zoals op de foto's duidelijk te zien is. De fout altijd bij de klant leggen is wel heel gemakkelijk. Vraag uitleg aan SOLOCO , fabrikant van de ontvangers, wat er misloopt. Wat als er een slechte reeks smartcards is? We hebben u laten weten dat we in Frankrijk waren, jullie gingen ageren, maar spijtig genoeg hebben we moeten vaststellen dat onze account niet geactiveerd werd (foto als bewijs)! U heeft nog altijd niet geantwoord waarom u niet reageert op onze aangetekende brief van september 2019 en 07.08.2021. Wij hebben jullie tijdig in gebreke gesteld, maar geen reactie van jullie kant. Wel nog INTRUM in 07.2021 onrechtmatig dossierkosten + nogmaals vakantieabonnement aangerekend. Het moet gedaan zijn met ons verantwoordelijk voor het niet-werken van jullie decoder te stellen, want de installatie met volledig TVV-materiaal is gebeurd door een specialist, die bevestigt dat het aan jullie installatie ligt dat de boel niet marcheert. We moeten BLIJVEN BETALEN voor iets dat niet werkt. Om een einde aan deze saga te stellen, vragen wij u ons een tegemoetkoming te doen van 750 EURO, want we hebben al veel meer uitgegeven, en we stellen vast dat jullie ons toch niet kunnen/willen helpen.

TV VLAANDEREN

aan: E. D.

27/08/2021

Vragen Live TV Mijn TV VLAANDEREN Beste klant, Wij hebben je mail met referentienummer TVV-152316 goed ontvangen en zullen je zo spoedig mogelijk een antwoord bezorgen. Je kan ook steeds op onze website, www.tv-vlaanderen.be, terecht om een antwoord op je vraag terug te vinden. Vriendelijke groeten, TV VLAANDEREN klantendienst VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA DOWNLOAD DE LIVE TV APP Adres: TV VLAANDEREN Postbus 12250 1930 Zaventem Contact: E-mail Tel: 02 790 2 790 www.tv-vlaanderen.be Algemene Voorwaarden beleid Veelgestelde vragen 2019 ® TV VLAANDEREN is een merk gebruikt onder licentie door M7 Group S.A. Rue Albert Borschette 2 L-1246 Luxembourg R.C.S. Luxembourg B 148.073 Vestigingsvergunning n° 00143760/1

TV VLAANDEREN

aan: E. D.

27/08/2021

Vragen Live TV Mijn TV VLAANDEREN Beste, We kunnen u een aantal servicepunten in Belgie meedelen, waar u met de decoder kan langsgaan om deze gratis uit te testen, alsook kan u deze aangetekend opsturen naar het adres Postbus 12250, 1930 Zaventem om deze te laten testen. De vorige decoder werd omgeruild via een verkooppunt zonder dat deze via een officieel punt werd getest en na het ontvangen van de nieuwe decoder blijkt deze ook geen signaal te ontvangen, wat ons meer doet ijveren dat de schotel uitrichting niet op punt staat. De decoder inschrijven zou de aanrekeningen weer laten lopen, een oningeschreven decoder kan de gratis kanalen ontvangen mits er signaal van Astra 23.5 wordt ontvangen, zo wordt ook de smartcard niet betrokken in het functioneren van het toestel. Een abonnement kan geregistereerd worden en geactiveerd worden om de betaal kanalen te kunnen ontvangen, wat nieuwe aanrekening zou opmaken met het in mindering brengen van de toegekende compensatie. Maar zolang de decoder geen signaal ontvangt kan het abonnement niet worden toegepast. Graag hadden we voor een verdere behandeling zowel voor de aanrekening als het technisch functioneren van de installatie de volgende informatie nodig: Gebruikt u de standaard schotel van TV VLAANDEREN in Fontenay-Le-Comte? Is de ring van de klem bevestigd op de cylinder gemarkeerd met 23.5. Op hoeveel graden is de elevatiehoek ingesteld, deze vraag is enkel van toepassing als de klem op Astra 23.5 is bevestigd, gezien een bevestiging van de klem de elevatiehoek van de schotel bepaald. Met vriendelijke groet, Tom Klantendienst TV VLAANDEREN VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA DOWNLOAD DE LIVE TV APP Adres: TV VLAANDEREN Postbus 12250 1930 Zaventem Contact: E-mail Tel: 02 790 2 790 www.tv-vlaanderen.be Algemene Voorwaarden beleid Veelgestelde vragen 2019 ® TV VLAANDEREN is een merk gebruikt onder licentie door M7 Group S.A. Rue Albert Borschette 2 L-1246 Luxembourg R.C.S. Luxembourg B 148.073 Vestigingsvergunning n° 00143760/1

E. D.

aan: TV VLAANDEREN

27/08/2021

Onze eerste decoder werd omgeruild zonder er ons van te verwittigen dat deze naar ons zou worden verstuurd. Op een dag stond PostNL aan onze deur met de "vervangdecoder". Er was geen brief, nota, of wat dan ook bij, hij is uit het niets bij ons afgezet. En dan zeggen jullie dat het niet de normale procedure is. Alsof WIJ daar iets aan kunnen doen! ja, de decoder is VOLLEDIG van TVV Ja, de ring werd bevestigd op de cilinder gemarkeerd met 23,5 De klem is bevestigd op Astra 23,5. De technieker heeft de handleiding gevolgd. Hij vindt het wel raar dat er 2 koppen zijn. Waarom? U zegt dat een abonnement kan geregistreerd en geactiveerd worden om BETAALKANALEN te kunnen ontvangen. Ik begrijp dat dat te betalen is. Maar wat raar is, wij hebben een VAKANTIEABONNEMENT gevraagd, en dat zou vlg jullie 18 maanden "gelden". DIT IS NIET TERUG TE VINDEN OP JULLIE WEBSITE OF ELDERS ! en als het toch volg jullie 18 maanden "geldig" is, waarom kregen wij dan geen enkel programma te zien? ONZE ACCOUNT IS NOOIT GEACTIVEERD GEWEEST, NOCH VOOR 1 MAAND, NOCH VOOR 18 MAANDEN! KUNNEN JULLIE DIT BEWIJZEN, Want jullie willen duidelijk de oorzaak van het probleem bij ons leggen. Wij konden heel de tijd niet op onze account inloggen (al 2 jaar niet). Daaruit blijkt dat deze nooit werd geactiveerd en dat staat ook op jullie website.EERST BETALEN en dan activeren wij. met dit verschil: wij hebben (meerdere malen) betaald, MAAR JULLIE HEBBEN NOOIT GEACTIVEERD!

TV VLAANDEREN

aan: E. D.

27/08/2021

Vragen Live TV Mijn TV VLAANDEREN Beste klant, Wij hebben je mail met referentienummer TVV-152351 goed ontvangen en zullen je zo spoedig mogelijk een antwoord bezorgen. Je kan ook steeds op onze website, www.tv-vlaanderen.be, terecht om een antwoord op je vraag terug te vinden. Vriendelijke groeten, TV VLAANDEREN klantendienst VOLG ONS OP SOCIAL MEDIA DOWNLOAD DE LIVE TV APP Adres: TV VLAANDEREN Postbus 12250 1930 Zaventem Contact: E-mail Tel: 02 790 2 790 www.tv-vlaanderen.be Algemene Voorwaarden beleid Veelgestelde vragen 2019 ® TV VLAANDEREN is een merk gebruikt onder licentie door M7 Group S.A. Rue Albert Borschette 2 L-1246 Luxembourg R.C.S. Luxembourg B 148.073 Vestigingsvergunning n° 00143760/1