back

Onethische praktijken

Jims Fitness Nederzwijnaarde 2, Zwijnaarde
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. D.

aan: Jims Fitness

26/07/2021

Beste, op 13 juni werd ik lid online van Jim's fitness met een promo van €5 voor 4 weken. Ik kies mijn maandelijks abonnement Anytime aan €22,99 per maand met optie om ten allertijden het contract te kunnen opzeggen. Screenshots in bijlage. Op 29 juni wordt €29,99 van mijn rekening gehaald. De app biedt geen enkele meerwaarde en ook ontving ik nooit een contract. Ik bel de plaatselijke gym omdat er na amper 2 weken al werd afgenomen voor een hoger lidmaatschap. Stefanie laat weten dat ik gedekt ben van 13 juli tot 8 aug en dat ik had moeten zien dat ik voor VIP heb gekozen. Dit is tegenstrijdig met het gekozen abonnement. Dit deel heeft ze meteen aangepast. Waarom werd er in 2 weken al het lidmaatschapgeld afgenomen? Ik vind dit zeer onethisch. Is dit om het verlies van de laatste maanden in te halen door mensen vroegtijdig het lidmaatschapgeld af te nemen? In plaats van €5 heb ik €35,99 betaald. Zonder verwittiging, geen mail niets. Mijn echtgenoot, met hetzelfde probleem probeert te annuleren. Dit was niet evident. Via Google heb ik een mail adres gevonden, abo@jimsfitness.com. Deze mensen zijn zeer onprofessioneel en bieden absoluut geen hulp. Enkel verwijzen ze hem naar zijn contract. Ik heb een kopie gevraagd en tot heden niets ontvangen. Echter ontvingen we net een mail dat er geen contract wordt voorzien bij het online inschrijven. Wow! We kunnen niet annuleren daar we blijkbaar een jaar lang contract zouden hebben. Iets nieuws voor Jim's. In het verleden was er geen jaar lang contract. Daarbij na amper 3 weken open annuleert de fitness de nood om te reserveren. Ik heb 0,0 aanpassingen gezien om covid-19 veilig te kunnen fitnessen. Wij waren klant in 2017-2018 en zag geen aanpassingen. We hebben geen andere optie dan een klacht in te dienen wegens onethische praktijken en onprofessioneel gedrag van het bedrijf (niet de lokale fitness en personeel). Wat is mijn (onze) bescherming? Waar is de clausule om uit het contract te kunnen stappen?

Gewenst oplossing

  • Annuleren contract op basis van klachten zonder kosten.

Berichten (2)

Jims Fitness

aan: S. D.

27/07/2021

Beste, In bijlage de mail die wij verstuurden op 26/07/2021 aan beide partijen. Op onze website staat de minimale looptijd van onze abonnementen duidelijk aangegeven. Indien mensen die online inschrijven een contract op papier willen, kunnen zij dit altijd in de club aanvragen. Zoniet krijgen zij gewoon een bevestiging van hun inschrijving. De nieuwe contract met een minimale looptijd van 1 jaar bestaan al sinds 2018, dus niets nieuws. Vroeger waren het contracten met een minimale looptijd van 12 maanden. Sinds 2018 zijn het contracten van 13 periodes van 4 weken = 52 weken = 1 jaar. Beide partijen hebben bij inschrijving 4 weken gratis fitness gekregen + 4 weken gratis de optie VIP aan 7Eur. Indien zij niet wensten te betalen voor deze optie VIP na de gratis periode dienden zij dit te melden aan de club. Dit staat ook duidelijk aangegeven op onze site. Deze optie werd uiteindelijk wel uit hun abonnement gehaald. Op gebied van COVID19 maatregelen volgen wij de maatregelen op die ons opgelegd worden door de Fitness-federatie. Indien aangegeven wordt dat er niet meer moet gereserveerd worden voor de fitness maar enkel voor de groepslessen dan volgen wij deze aanbevelingen op, tot grote vreugde van vele mensen, behalve dan voor Mevrouw en Meneer. De clausule om uit het abonnement te stappen staat ook aangegeven in onze Algemene Voorwaarden onder Artikel 5: men kan een abonnement enkel vroegtijdig stopzetten mits het voorleggen van een medisch attest uitgeschreven door een specialist. Dit staat ook zo op onze Algemene Voorwaarden op de website. Wat Mevrouw ook niet aangeeft is dat wij zowel haar als haar partner een oplossing aanbieden door een betaling te doen van 3 x 9Eur voor de optie Flex ( per abonnement ) en dat we dan met veel plezier beide abonnementen zullen afsluiten. Conclusie om deze abonnementen af te sluiten per 04/09/2021: Indien beiden 3 x 9Eur betalen, dus 2 x 27Eur op rekeningnummer BE95 0017 3851 7458 met vermelding van hun lidnummers 1251325 voor Mevrouw Dobbelaere en 1251260 voor Mario Davis zullen we beide abonnement afsluiten. Van Laecke Linda Ledenadministratie/Administration Membres JIMS NV Nederzwijnaarde 2 9052 Zwijnaarde T:+32 9 396 11 81 M: linda.vanlaecke@jimsfitness.com

Jims Fitness

aan: S. D.

02/08/2021

Goedenavond, Mijn excuses voor de late antwoord. Dank u voor uw snelle reactie op alle punten die vermeld stonden in de klacht. We gaan akkoord met uw voorstel en bedanken u voor uw tegemoetkoming om het contract te beeindigen. Eén vraagje. Mijn account,   lidnummers 12513í25 voor Mevrouw Dobbíelaere, werd reeds het bedrag voor de komende maand afgenomen van Eur22,99. Is het mogelijk dat ik het verschil overschrijf? Zoniet zou het bedrag kunnen teruggestort worden om dan het volledige bedrag van Eur27 te betalen? Ik wacht op uw antwoord om de overschrijving uit te voeren. Alvast bedankt. Groeten, Sofie Dobbelaere -- Verstuurd via de myMail-app voor Android dinsdag, 27 juli 2021, 11:40a.m. +02:00 van Linda Van Laecke linda.vanlaecke@jimsfitness.com Beste,   In bijlage de mail die wij verstuurden op 26/07/2021 aan beide partijen.   * Op onze website staat de minimale looptijd van onze abonnementen duidelijk aangegeven. Indien mensen die online inschrijven een contract op papier willen, kunnen zij dit altijd in de club aanvragen. Zoniet krijgen zij gewoon een bevestiging van hun inschrijving.   * De nieuwe contract met een minimale looptijd van 1 jaar bestaan al sinds 2018, dus niets nieuws. Vroeger waren het contracten met een minimale looptijd van 12 maanden. Sinds 2018 zijn het contracten van 13 periodes van 4 weken = 52 weken = 1 jaar.   * Beide partijen hebben bij inschrijving 4 weken gratis fitness gekregen + 4 weken gratis de optie VIP aan 7Eur. Indien zij niet wensten te betalen voor deze optie VIP na de gratis periode dienden zij dit te melden aan de club. Dit staat ook duidelijk aangegeven op onze site.   * Deze optie werd uiteindelijk wel uit hun abonnement gehaald. * Op gebied van COVID19 maatregelen volgen wij de maatregelen op die ons opgelegd worden door de Fitness-federatie. Indien aangegeven wordt dat er niet meer moet gereserveerd worden voor de fitness maar enkel voor de groepslessen dan volgen wij deze aanbevelingen op, tot grote vreugde van vele mensen, behalve dan voor Mevrouw en Meneer. * De clausule om uit het abonnement te stappen staat ook aangegeven in onze Algemene Voorwaarden onder Artikel 5  : men kan een abonnement enkel vroegtijdig stopzetten mits het voorleggen van een medisch attest uitgeschreven door een specialist. Dit staat ook zo op onze Algemene Voorwaarden op de website. * Wat Mevrouw ook niet aangeeft is dat wij zowel haar als haar partner een oplossing aanbieden door een betaling te doen van 3 x 9Eur voor de optie Flex ( per abonnement ) en dat we dan met veel plezier beide abonnementen zullen afsluiten  .   Conclusie om deze abonnementen af te sluiten per 04/09/2021  :   Indien beiden 3 x 9Eur betalen, dus 2 x 27Eur op rekeningnummer BE95 0017 3851 7458 met vermelding van hun lidnummers 1251325 voor Mevrouw Dobbelaere en 1251260 voor Mario Davis zullen we beide abonnement afsluiten.   Van Laecke Linda Ledenadministratie/Administration Membres JIMS NV Nederzwijnaarde 2 9052 Zwijnaarde T: +32 9 396 11 81 M: linda.vanlaecke@jimsfitness.com