back

Proximus - valse actievoorwaarden

PROXIMUS Koning Albert ll-laan 27B, BRUSSEL
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

K. G.

aan: PROXIMUS

20/07/2021

Wij hebben ervoor gekozen klant te worden bij Proximus voor ons tweede verblijf aan de kust. Om dit correct af te handelen hebben we telefonisch contact opgenomen met deklantendienst. Hier werd ons verteld dat dit enkel online kon gebeuren, we hebben dan ook correct een aanvraag gedaan en gebruik gemaakt van de actie (€ 99 voor een smart-tv). Hiervan bewijs van orderverwerking 25 Juni. Geld werd ook gestort. (ook hiervan bewijs) Er werd een bevestiging doorgestuurd van onze aanvraag en een leverdatum van de TV doorgegeven (29 Juni) . Helaas werd deze niet geleverd. Waarop we contact opnamen met het algemeen nummer. En hier begint mijn verhaal.... 2 uur aan de lijn gehangen en het volgende speelde zich af... (op dezelfde dag...) 1. Medewerker 1: sorry, we vinden uw bestelling niet terug. Heel vreemd, misschien beter contact opnemen met een winkel. 2. Medewerker 2 : hier lijkt iets niet correct, er is geen enkel spoor naar uw aanvraag. Blijft u even aan de lijn, ik overleg met mijn collega's -> na 20 minuten in wacht ben ik gewoon terug in de algemene queue gezet, waarop iemand anders opneemt 3. Medewerker 3: ik vertel mijn verhaal opnieuw, incl. dat iemand anders mij gewoon terug in de algemene wacht gezet heeft. Medewerkster zegt, oei, ik zie wie dit is, ik verbind u terug door met Medewerker 2. Ik sta 10 min in wacht en de lijn wordt gewoon verbroken. Ik bel terug. 4. Medewerker 4: ik vertel opnieuw (gefrustreerd) mijn verhaal. Er wordt mij hulp beloofd. Opnieuw lijkt het complex, ik word gevraagd even te wachten, hang 10 minuten in wacht en de lijn wordt verbroken. Ik bel opnieuw. 5. Medewerker 5: opnieuw begrip, gaat mij helpen. Zet me in wacht en verbreekt opnieuw de lijn.... Ik bel terug 6. Medewerker 6: ik vraag meteen om met een leidinggevende te spreken want wat hier gebeurt is hallucinant... ik wordt niet doorverbonden met een leidinggevende maar naar uw commerciële dienst. 7. Medewerker 7: commerciële dienst, hoort frustratie in mijn stem, is zeer passief-agressief en na een pittige dialoog weigert ze mij verder te helpen. Ze verbreekt de verbinding. 8. Medewerker 8: ik ben zeer gefrustreerd, nog steeds geen oplossing. Ik vertel opnieuw mijn verhaal. Hij kijkt het na (verbreekt gelukkig de lijn niet) en komt tot de conclusie dat hij mij toch moet doorverbinden naar de commerciële dienst. 9. Medewerker 9: Commerciële dienst, heeft begrip voor mijn probleem. Denkt te weten waar het probleem ligt, vraagt mij info door te mailen naar een e-mail adres en belooft plechtig mij terug te bellen de volgende dag met meer nieuws. Wat uiteraard NIET gebeurt.... 10. Na niets vernomen te hebben gisteren opnieuw gebeld. Medwerker 10 : zegt dat de kans onbestaand is dat ons dossier in behandeling is, het opgegeven e-mail adres wordt namelijk niet meer gebruikt. Zij beweert dat alles opnieuw moet verwerkt worden. Zal meer dan 7 dagen duren, want helaas er moet een klantennummer aangemaakt worden en dat neemt tijd..; 11. Naar de Proximus winkel geweest (Medewerker 11) . Daar kunnen ze wel meteen een klantennummer maken blijkbaar(n° 14994964 ). Hier kunnen ze niet zeggen hoe lang het duurt en ook al gaat het hier om interne problemen, installatie of levering tv kunnen niet met prio gebeuren. 12: Medwerker 12: telefonisch contact met uw klantendienst. Vraag om leverdatum TV alsook installatie met prio te laten gebeuren. Hier wordt meegedeeld dat er geen zekerheid is dat de TV zal geleverd worden... Ik wil klacht in dienen om bovenstaande aan te kaarten maar helaas kan dit enkel via het nummer waar ik steeds bot vang. Vandaar deze post. Ik hoop dat u deze oppikt en alsnog mij probeert te overtuigen van de intenties van de Proximus die de klant zouden moeten centraal stellen. Deze dienstverlening en ervaring kan toch niet de norm zijn die uw medewerkers dienen te hanteren? Graag hulp om dit op te lossen, want ik zie het niet meer. Vanaf dan hebben wij nog steeds dagelijks contact opgenomen met Proximus. Deze actie vereiste tevens aanmaken van een mobiel nummer en bijhorend abonnement, wat wij niet nodig hadden aangezien betaald door de werkgever voor ons beiden, maar toch als onderdeel van de actievoorwaarden hebben wij dit aangemaakt. Telefonisch contact dagelijks: - Er is 100% voor u een TV gereserveerd - Ik escaleer uw ticket, garantie oplossing vandaag! (geen feedback meer) - Mevrouw, we bellen u terug (nooit gebeurd) - Installatie ondertussen op 19/07 van internet en digitale tv. Telefonisch contact leverde niets op, er ging iemand terugbellen, niemand gehoord - 20/07… een medewerkster vertelt ons eerlijk dat de kans op een TV onbestaand is, dit staat haaks met de statements van de ondertussen +/_ 27 medewerkers die anders beweerden. Dit zijn malafide praktijken, Proximus lokt nieuwe klanten binnen onder valse voorwendselen, wij hangen ondertussen vast aan een onnodig telefoonabonnement en alles werd geinstalleerd…. Er is een contractuele verbintenis om een TV aan te leveren (zie bevestiging van order met commitment tot uitlevering van een TV). Terugstorten van ons geld is onnaceptabel. Wij EISEN de beloofde TV.

Gewenst oplossing

  • Schadevergoeding
  • Spoedlevering TV

Berichten (1)

PROXIMUS

aan: K. G.

20/07/2021

Beste klant, Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen. Met vriendelijke groeten, Het Proximus-team Hebt u nog andere vragen of opmerkingen? Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestart Om u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd. Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBB Ref. [THREAD_ID:192978826075] This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality