back

Betaling van niet ontvangen artikelen

afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

M. D.

aan: ZALANDO

30/06/2021

Beste, Op vrijdag 16.04.2021 heb ik een pakket van Zalando met het het bestelnummer 11003061334191 ontvangen. Hierbij zaten enkel de volgende artikelen: Artikel A0Q11N01S-B11, de AllSaints Veterboots – Leopard print Artikel BI111A0GT-M11, Birkenstock – ARIZONA – Muiltjes – khaki Artikel SOR21E00U-K11, Soeur – JULIETTE – Blouse – Bleu De volgende artikelen die ik hierbij had besteld zijn nooit toegekomen en heb ik vervolgens nooit gezien: Artikel BI115F02U-B11, Birkenstock – ARIZONA SOFT FOOTBED NARROW FIT – Muiltjes - taupe Artikel C1421A01T-A11, Carhartt WIP – AMANDA PANT – Relaxed Fit Jeans – white Ik ging ervan uit dat de artikelen die niet in het pakket zaten nog gingen opgestuurd worden aangezien Zalando soms artikelen in aparte pakketjes opstuurd. Het reeds toegekomen pakket zag er niet beschadigd uit. Het zag er met andere woorden niet naar uit dat er iets gestolen was uit het pakket. Na 2 weken besloot ik om contact op te nemen via telefoon om te vragen waar deze artikelen bleven. Zalando beweerde dat ik deze artikelen al moest ontvangen hebben en dat deze samen in de doos moesten zitten met de andere artikelen. Aangezien dit niet het geval was hebben ze hiervoor een onderzoek opgestart bij Bpost. Op woensdag 2 juni 2021 kreeg ik een mail van Zalando waarin ze mij vroegen een rechtsverklarings formulier in te vullen/ondertekenen. Daarna moest ik een foto of scan van een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs doorsturen. Dit heb ik gedaan. Op dinsdag, 29 juni 2021 kreeg ik een mail van Zalando waarin ze aankaarten dat mijn rechtsverklaring niet werd goedgekeurd. Vervolgens verzoeken ze om dit te betalen. Dit is een bedrag van 180,80 EUR. Ik heb vandaag op woensdag 30 juni 2021 een mail naar Zalando verstuurd waarin ik aankaart dat ik niet akkoord ga met het feit dat ik moet betalen voor artikelen die ik nooit heb ontvangen. Daarom weiger ik dit openstaand bedrag te betalen. Ik verzoek Zalando om de factuur te verrekenen en het bedrag van de goederen die ik nooit heb ontvangen/gezien kwijt te schelden. Met vriendelijke groeten, Mona Dujardin

Gewenst oplossing

  • Herziening van de factuur