back

Problemen met levering en terugbetaling

Wolfgang Lestaeghe Management
Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. J.

aan: Wolfgang Lestaeghe Management

17/06/2021

Beste Ik heb een siemens espresso toestel gekocht van €600 op 13 februari 2021 bij WLM hun Home Elektro vestiging in Oudenburg. Dit bedrag is verdeeld in €300 consumptiecheques en €300 cash. Op 16 maart 2021 had ik nog steeds geen toestel ontvangen en contacteerde ik de winkel om de aankoop te annuleren. Ze vermelden mij dat de annulatie niet per sé sneller zou gaan dan de levering maar dan was ik er tenminste vanaf. Althans dat hoopte ik toch. Op 15 april 2021 had ik nog steeds geen geld terug gekregen en dus contacteerde ik hen nogmaals, dit via elk e-mailadres en telefoonnummer op al hun websites maar telkens tevergeefs. Het nummer was ofwel buiten gebruik of er nam niemand op. Alle e-mails bleven ook genegeerd. Op 20 april 2021 kreeg ik dan plots reactie van Kevin, mijn enige contactpersoon in heel dit verhaal en overigens de kassabediende tijdens de originele aankoop: --- "Uw verkoop en annulatie daarvan is met WLM BVBA. Wolfgang Lestaeghe Management, hetzelfde Btw nr als Home Elektro was indertijd. Home Elektro zelf is definitief gesloten, WLM bestaat nog. Dit word hoogstwaarschijnlijk nog uitbetaald door hen, echter is dat niet mijn afdeling, dus heb ik daar geen zicht op." --- De winkel was dus plots gesloten en de persoon bij wie ik de aankoop fysiek gedaan heb was niet langer verantwoordelijk om mij verder te helpen. Het proces lag nogmaals dood tot 10 mei 2021 wanneer ik de volgende boodschap ontving van dezelfde persoon die dus niet langer verantwoordelijk was: --- "Dag Stijn, ik ben momenteel aan het kijken voor alle oude klanten hun bestellingen van Home Elektro ervoor te zorgen dat ze wel degelijk ofwel terugbetaald zijn ofwel al reeds hun bestelling hebben gekregen. Er is namelijk nu een nieuwe collega voor de boekhouding, en ik zal dan alles doorsturen naar deze persoon. Hebt u al reeds uw terugbetaling in de tussentijd ontvangen? Ecocheques worden niet in geld terugbetaald volgens de wetgeving, enkel in waardebon bij onze nieuwe webshop, maar er zou wel een 299.99 euro via Bancontact betaald geweest zijn die mss al reeds terugbetaald kan zijn, vandaar dat ik het nog eens aan u zelf vraag. Met vriendelijke groeten Kevin" --- Ik belde met hem en hij vertelde mij dat de vorige boekhouding ontslagen was en dat hij nu dus terug verantwoordelijk was om mij te helpen. Hij zei ook dat ik mijn ecocheques dus enkel kon terugkrijgen in een waardebon voor hun nieuwe webshop, een webshop die overigens niet bestond op dat moment. Hij moest dat nog volledig bouwen en zei in eigen woorden dat hij "geen kaas gegeten had van IT en website building" en dus niet kon zeggen wanneer de webshop klaar zou zijn. Omdat ik helemaal niets heb aan krediet bij een onbestaande webshop en nog steeds op zoek was naar een espresso apparaat besloot ik om mijn aanvraag om mijn geld terug te krijgen te annuleren en daarnaast hen te laten zoeken naar een nieuw toestel van gelijke waarde (€600) om die alsnog te leveren. Intussen had ik deze Kevin op Facebook toegevoegd en vertelde hij mij het volgende: --- "Zojuist bevestiging gekregen dat het die is die ik u getoond heb. Deze is goed voor u? Als ze het vandaag besteld zal het na de 27ste ergens bij u toekomen. De bestelbon is hetzelfde dat u al gekregen hebt de vorige keer, de factuur en garantie zullen we u dan via mail sturen wanneer deze daadwerkelijk bij u aankomt. Laat me weten wanneer die er is, want ik heb verder nog niets gehoord van mijn bazin." --- De laatste zin was ook de draad van zijn verhaal gedurende dit maandenlange proces. Dat zijn baas of bazin hem negeerde en hij niemand te pakken kon krijgen om een status update te geven over de bestelling noch over de later gevraagde credietnota. Na die berichten dacht ik dat we nu eindelijk voorbij deze miserie waren maar we zijn intussen 17 juni 2021 en ik ben het beu om bij hen te smeken achter het toestel waar ik 5 maanden geleden €600 voor neertelde. Ik ben ten einde raad en kreeg het advies van een vriend van mij om u te contacteren. Hoe moet ik verder? Moet ik hier legale actie tegen ondernemen? Is dat de moeite voor €600? Het zou nogal zuur zijn als ik een advocaat inschakel en dan uiteindelijk meer geld kwijt ben dan als ik dit gewoon met rust laat. Alvast bedankt voor het advies. Deze situatie moet echt ophouden. Met vriendelijke groeten Stijn Jonckheere --- PS, dit is hun contactinformatie volgens de website https://wl-management.be/: Wolfgang Lestaeghe Management Wagenmakersstraat 7 8400 OOSTENDE Telefoon: 059/43.75.53 Email: info@homeelektro.be IBAN: BE04068934896131 BTW BE 0649.617.512 De website van hun opgedoekte Home Elektro bestaat ook nog steeds vreemd genoeg: https://www.homeelektro.be/nl

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 599,00
  • Schadevergoeding

Berichten (5)

Doorgestuurd naar onze advocaten 17 juni 2021

S. J.

aan: Test Aankoop

17/06/2021
Dit antwoord is privé

S. J.

aan: Test Aankoop

17/06/2021
Dit antwoord is privé

Test Aankoop

aan: S. J.

18/06/2021
Dit antwoord is privé

S. J.

aan: Test Aankoop

18/06/2021
Dit antwoord is privé

S. J.

aan: Test Aankoop

04/07/2021
Dit antwoord is privé