back

onterecht op Blocklist

COOLBLUE 28 Borsbeeksebrug , Gebouw 5 , Antwerpen
Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

T. V.

aan: COOLBLUE

11/06/2021

Beste, het begin van een zeer lang en aanslepend probleem begint in November 2020, mijn telefoon camera was kapot. deze zou gemaakt worden binnen garantie. via mail wel der onduidelijk gereageerd op extra kosten,... uiteindelijk bleek de reparatie opgestart te zijn. na 10 dagen (periode die op de site stond van duur vd. reparatie) kreeg ik nog steeds geen nieuws. ik belde een x-aantal keer naar de klantendienst om te vragen waar mijn toestel is en hoelang het nog zou duren, 3 keer kreeg ik een verschillend antwoord van verschillende medewerkers. uiteindelijk na 3 maand ben ik naar de winkel in gent geweest om een persoon te zien en daar mijn verhaal bij te doen. ik stapte binnen in de winkel en werd door een medewerker aan de inkom doorverwezen naar de Apple-helpdesk, ik kwam daar aan samen met mijn moeder (aangezien ik toen 16 jaar was) en vertelde aan de man van apple het volledige verhaal, de man zij behoorlijk brutaal: "dit is niet iets wat ge aan mij moet vragen, ik ben apple geen klantendienst" hij verwees ons door naar een medewerker van coolblue zelf, deze vrouw was wel zeer vriendelijk en begreep de situatie, ze ging de situatie bekijken met de manager van de apple dienst, na even wachten kwam het nieuws dat mijn telefoon kwijt was geraakt in reparatie, na 3 maand kreeg ik dan ook eindelijk een oplossing : een nieuw toestel! hiermee was ik uiteraard zeer blij. de volgende dag kreeg ik een melding in de coolblue app dat er nog een pakket op mij stond te wachten (een iPhone), ik dacht dat dit problemen zou kunnen veroorzaken met bvb. de garantie dus ik ging even snel naar de winkel aangezien dit vlakbij is. daar zagen ze dat dit een fout was in het systeem en paste dit aan. dit was, dacht ik het einde van dat lange aanslepende verhaal. tot dat ik ongeveer een maandje later een computermuis wou bestellen. normaal verwacht ik dan een bestel overzicht binnen de Coolblue app. Maar er kwam geen nieuw artikel bij, er stond bij dat ik even moest wachten. Na een dag wachten belde ik uiteindelijk naar de klantendienst, die vertelde me dat het mogelijk was dat het artikel uitverkocht was. Hij zou dit even nakijken en zet mij in wacht. Even later had ik hem terug aan de lijn en meldde hij mij dat ik op een zogenaamde blocklijst te staan. Hiervan verschoond ik uiteraard en vroeg waarom. Dit kon het niet melden en zet er een melding op mijn account naar back office. Zij zouden deze beslissing hebben gemaakt. Hij vertelde me dat ze met mij contact ging opnemen, dit gebeurde ook en in die meer werd geschreven dat ik inderdaad geblokkeerd ben. Ik vroeg waarom en daarom krijg ik het volgende antwoord: beste, u bent op die lijst geplaatst omdat u herhaaldelijk scenes veroorzaakte in de winkel, en bedreigingen hebt geuit naar onze medewerkers. Hiervan verschoond ik nog meer en ik kon absoluut niet bedenken wanneer en waar ik deze uitspraken tegenover medewerkers zo hebben gedaan. Ik meldde dat ik me hier niet in kon plaatsen en waar ik deze uitspraken tegenover medewerkers zo hebben gedaan. Ik meldde dat ik me hier niet in kon plaatsen en legde hier de situatie uit via mail hier de situatie uit via mail. Op mail kwam reactie dat ze het zouden bekijken, die reactie heb ik nooit gehad. In april belde ik om deze situatie opnieuw aan te kaarten ik hier een zeer vriendelijke medewerker aan de lijn die meldt dat ze normaal gezien zelf ook in back office werkt. Ze zou die situatie bekijken en oplossen, want zo een verhaal zoals je nog nooit gehoord hebben. Ze vertelde ook dat er binnen back office zou gezellig zijn dat er moeilijk te communiceren valt het mij dit vond ik haar aangezien ik nog nooit rechtstreeks contact heb gehad met backoffice, want de back office heeft volgens de klant in dienst medewerkers geen mail of telefoon. Deze dienst zo alleen te bereiken zijn via de klantendienst zelf, wat ik wel jammer. Ik hoopte dat de vrouw in april het probleem te oplossen of aankaarten dit is ook nooit gebeurd. Gisteren belde ik opnieuw met het zelfde verhaal en opnieuw hoopte ik op een oplossing die vrouw is te zeggen wat er enorm veel meldingen zijn opgemaakt in mijn account maar telkens zo back office hetzelfde hebben, ze blijven bij hun besluit. Maar nog steeds begrijp ik niet waarom ik op die lijst ben terechtgekomen. Je zou denken waarom maak je een ander account, dit is omdat ik al vaak interesse zag in een job bij Coolblue bijvoorbeeld een studentenjob. De vrouw aan de telefoon meldde ook dat ik dat dan wel zou kunnen vergeten, ze wouden helpen maar dat kon ze niet vertelde ze, opnieuw een melding opmaken zij geen doel hebben, ik heb tevergeefs gevraagd om een nummer, of mail van iemand van die backoffice maar dit was onmogelijk kreeg ik te horen, ik kon niks meer doen en de medewerker zelf ook niet zei ze. het is absoluut onterecht ik heb nooit en zou ik ook nooit doen medewerkers bedreigd nog scenes gemaakt in de winkel. ik ben 17 jaar en wordt neergezet als crimineel, ik wordt geplaatst op een blocklist voor een niet gebeurde zaak. en kan er niks aan doen! enorm spijtig vind ik dat. mvg. Tuur

Gewenst oplossing

  • Schadevergoeding
  • Verwijdering van blocklist

Berichten (3)

COOLBLUE

aan: T. V.

14/06/2021

Beste, Bedankt voor dit bericht. Omdat deze klant zich meermaals onredelijk heeft gedragen in onze winkels, alsook dreigingen heeft geuit naar onze medewerkers hebben wij besloten om de persoon in kwestie toegang te ontzeggen tot onze diensten. Wij zullen geen zaken meer doen met deze klant. Met vriendelijke groet, Tim van Coolblue Backoffice Medewerker Alles voor een glimlach Coolblue.be Borsbeeksebrug 28 2600 Berchem E-mail: klantenservice@coolblue.be Tel: 03 808 27 00 --- original message --- On June 11, 2021, 5:54 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

Doorgestuurd naar onze advocaten 14 juni 2021

T. V.

aan: Test Aankoop

14/06/2021
Dit antwoord is privé

COOLBLUE

aan: T. V.

15/06/2021

Beste Tuur, We hebben het verhaal van de winkel naast dat van jou gelegd. Hoewel we er bij blijven dat het gestelde gedrag niet acceptabel is in onze winkels, willen we je nog een kans geven. We kiezen ervoor om de blocklist op te heffen, zodat je weer kan bestellen bij ons. Mocht er zich nog een voorval voordoen, kan het zijn dat deze maatregel opnieuw getroffen wordt. Ik zet het verzoek tot opheffing door naar onze Administratie. Ik verwacht dat je in de loop van deze week of begin volgende week weer kan bestellen met je account. Hopelijk heb ik je hiermee voldoende gea¯nformeerd. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Met vriendelijke groet, Pieter van Coolblue Backoffice medewerker Alles voor een glimlach Coolblue.be Borsbeeksebrug 28 2600 Berchem E-mail: klantenservice@coolblue.be Tel: 03 808 27 00 --- original message --- On June 14, 2021, 3:23 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be