back

Geboekte reis 2019 nog niet terugbetaald

JOKER REIZEN Geerdegemvaart 96/98, MECHELEN
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

W. C.

aan: JOKER REIZEN

09/06/2021

Beste, Geboekte reis via Joker op 18/11/2019 werd geanulleerd omwille dat er geen vliegtuigen vlogen omwille van pandemie. Deze werd dan geanulleerd en we zouden ons geld terug krijgen. Tot op heden is er nog geen enkele storting gebeurd ? Kunt u ons helpen. mvg

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 3501,48
  • Terugbetaling van de reis

Berichten (1)

JOKER REIZEN

aan: W. C.

11/06/2021

Beste, We begrijpen dat het wachten op de terugbetaling van Thai Airways erg lang duurt. We hadden dit liever ook anders gezien. De Thaise luchtvaartmaatschappij zit momenteel in een herstructureringsplan en ze roepen het recht in om alle geannuleerde vluchten voorlopig niet terug te betalen. Deze situatie is hetzelfde voor reizigers die rechtstreeks een ticket kochten bij Thai Airways, als voor reizigers die via een reisorganisatie, waar ook ter wereld, tickets aankochten. Net als veel andere reisorganisaties betwist ook Joker deze procedure en blijven wij de belangen van al onze klanten verdedigen. Maar voorlopig trekken de vele reizigers en de reissector aan het kortste eind omdat ze deze policy verantwoorden in het kader van hun herstructurering. Er is momenteel geen financiele capaciteit bij Thai Airways om al die tickets aan reizigers wereldwijd onmiddellijk terug te betalen. En hoe lastig we het zelf ook vinden, begrijpen we ook hun situatie. Mochten ze nu verplicht worden tot terugbetalen, dan zijn ze wellicht binnen de kortste keren failliet en dan zijn er ongetwijfeld heel veel reizigers definitief hun geld kwijt. We begrijpen dat dit zeer frustrerend is, maar er is geen andere mogelijkheid dan te wachten tot wanneer de curator in Thailand groen licht geeft om de terugbetalingen terug uit te voeren. Aangezien de herstructurering van Thai Airways nog steeds niet rond is en het intercontinentaal vliegverkeer maar niet op gang komt, verwachten we dat dit mogelijks nog wel enige tijd kan duren. We betreuren deze situatie en zouden zelf ook liever onze Thai-dossiers afronden en terugbetaald zien. Zoals mijn collega's in het kantoor reeds telefonisch uitgelegd hebben, treden we in jullie dossier op als tussenpersoon en kunnen we jullie terugbetaling ook pas uitvoeren wanneer we die zelf hebben ontvangen van Thai Airways. Bij de aankoop van uitsluitend een vliegtuigticket ontstaat er namelijk een contract tussen de reiziger en de luchtvaartmaatschappij waarbij reisorganisaties (zoals Joker in dit geval) enkel als tussenpersoon fungeren. Het heeft dan ook geen zin om ons in gebreke te stellen. Indien je toch een klacht wenst neer te leggen over de vertraging bij de terugbetaling moet dit bij de contractuele partij gebeuren, zijnde Thai Airways. Dit kan op het volgende e-mailadres: reservations@thaiairways.be. Van zodra we opnieuw nieuws ontvangen van Thai Airways zullen we jullie onmiddellijk contacteren en verder op de hoogte houden. Nogmaals dank voor jullie geduld. Met vriendelijke groet, Bart Baetens Joker Klantendienst