back

5maanden nodig voor reparatie

HP Hermeslaan 1A, DIEGEM
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

L. D.

aan: HP

27/05/2021

Mijn laptop viel regelmatig uit en start dan terug op. Dat begint eind dec 2020 - jan 2021 . Tussendoor werkt de laptop wel een periode zonder uitval. Maar het herbegint en de frequentie van het uitvallen wordt steeds hoger. Op de duur is het meerdere keren per dag. Ik bel de HP-support. Zij geven telefonisch advies met acties 28/1 29/1 19/2 . Herinstallatie Windows en allerlei updates maar geen resultaat . Ze besluiten van iemand te sturen. 2/3 eerste reparatie thuis : SSD en moederbord vervangen. Windows en alle software terug installeren! Het uitvallen is gedaan maar nu stel ik vast na een week dat verschillende toetsen niet meer werken. Met een extern klavier lukt het wel. Weer gebeld en men geeft weer een aantal online acties zoals bios update enz. maar weer geen resultaat. Men stuurt weer iemand aan huis op 17/3 . Die vervangt het moederbord nog eens en een controle unit. Wanneer hij vertrekt werkt het touchpad niet. Hij zegt dat ik Windows opnieuw moet installeren en dat het dan wel in orde zal zijn. Hij wil niet op de herinstallatie wachten. Ik doe de herinstallatie maar weer geen resultaat. Ondertussen merk ik dat ook de (><\)-toets niet werkt. Weer gebeld en men zegt dat ik Windows opnieuw moet installeren maar vanuit de Bios. Ik doe dat , maar weer geen resultaat. Uiteindelijk (23/4) besluit HP dat het toestel moet opgehaald worden. Dat gebeurt op 3/5. Op 17/5 is de laptop dan eindelijk hersteld teruggekomen! Nu is het toetsenbord vervangen. Weer moet alle software opnieuw geïnstalleerd worden. Maar nu na bijna 5 maanden gesukkel werkt het toestel eindelijk wel. Uren tijd heb ik er in gestoken reken 5 maal is Windows opnieuw geïnstalleerd maar daarbij moet ook alle software weer eens geïnstalleerd worden. Dat neemt telkens meer dan een werkdag in beslag. Tel daarbij nog alle tijd die verloren gaat aan telefoneren , heropstarten , back-ups maken enz... Ik heb bij HP een klacht ingediend (18/5) en gevraagd wat ze daarvoor kunnen doen ter compensatie. Maar ik heb daarvoor (nog) geen antwoord gekregen. Ik zou het billijk vinden dat ze minstens de garantie zouden verlengen Ze kunnen mij bv. ook een set inktcassetten geven voor mijn printer of iets dergelijks. Maar ik wil een schadevergoeding. De laptop werd in december 2019 aangekocht en de garantie loopt nog tot december 2021.

Gewenst oplossing

  • Schadevergoeding

Berichten (1)

L. D.

aan: HP

17/06/2021

Ik heb wel een telefoontje gekregen waarin mij een compensatie beloofd werd. Dit zou per e-mail bevestigd worden maar ik heb nog steeds geen e-mail ontvangen. Ik zie wel dat HP de case gesloten heeft. Maar een compensatie is nog steeds niet gegeven.