back

Criminele praktijken parship

PARSHIP Speersort 10, Hamburg
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. D.

aan: PARSHIP

23/05/2021

Beste, Voor de duidelijkheid ik wens een volledig en duidelijk antwoord via de site van test aankoop en NIET een kort antwoord om dan achter de rug van test aankoop met mij te communiceren via mijn eigen mail adres. Oorzaak van de klacht: criminele praktijken: Het lokken van klanten met een goedkoop bedrag om daarna de volgende betaalperiode het dubbele te vragen. En dit zonder mogelijkheid om na het duidelijk worden van deze criminele praktijken het contract op te zeggen. De eerste 14 dagen is er een herroepingsrecht dit is echter niet voldoende om de service te leren kennen. Eenmaal het duidelijk geworden is dat parship misbruik maakt van jou is het niet meer mogelijk om het contract op te zeggen. Moest dit om kleine bedragen gaan zou dit maar een kleine oplichting zijn maar bij mij gaat het over nog minstens 140 euro! Het feit dat er zoveel mensen zich laten vangen is het bewijs dat parship niet op een correcte manier handelt. Indien dit nog binnen het wettelijk kader valt moet het wettelijk kader dringend worden aangepast! Gevolgen van het vastzitten aan het contract is een flinke hap uit mijn rekening voor mij en heel wat frustraties over de werking van parship. Het ergste van al is dat het niet alleen bij mij een flinke hap uit de rekening is maar ook voor anderen die ten prooi zijn gevallen. Ongetwijfeld zijn er mensen bij die het minder breed hebben en hierdoor in financiële problemen raken. Reeds genomen acties: Contact opgenomen via testaankoop met het bedrijf maar dan heeft parship een smerige truc toegepast door op de site van testaankoop te antwoorden met een nietszeggend antwoord (wij gaan hier niet reageren wegens privacy overwegingen) Daarna hebben ze naar mij prive gestuurd en dus op een effectieve manier testaankoop er buiten gehouden. Bij deze wens ik dus duidelijk te zijn: Ik sta erop dat alle communicatie vanaf nu via testaankoop verloopt! In de mails die ik met parship heb uitgewisseld is duidelijk geworden dat ze voorbereid zijn op dit soort klachten en dat ze niet bereid zijn om mij mijn contract vroegtijdig te laten beëindigen.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 71,70
  • Herziening van de factuur
  • mogelijkheid om ten allen tijde te kunnen opzeggen. EN duidelijkere waarschuwing op de site dat je na de 14 dagen niet meer vanonder het contract raakt voor het einde van de termijn!

Berichten (1)

PARSHIP

aan: S. D.

25/05/2021

Beste mevrouwmijnheer, Hartelijk dank voor uw bemiddeling. Aangezien deze klacht openbaar is, kunnen wij op grond van de wetgeving op het gebied van de gegevensbescherming hier niet inhoudelijk reageren. Dat hebben wij in een eerdere klacht van S.D. al gedaan naar het, in het profiel vermelde, e-mailadres. Met vriendelijke groeten, Met vriendelijke groeten, Joop van Langen Uw Parship klantenservice © 2001-2021 PE Digital GmbH - Made with ❤ Managing Directors: Tim Schiffers, Henning Ra¶nneberg, Marc Schachtel PE Digital NL/BE Barbara Strozzilaan 201 1083 HN Amsterdam Nederland KvK-nummer: 30191262 BTW-identificatienummer: NL812515171B01 Hoofdkantoor: PE Digital GmbH Speersort 10 20095 Hamburg Duitsland Inschrijving handelsregister: HRB 77766 Kantongerecht Hamburg BTW-identificatienummer: DE 211 453 331 www.parship.be [---002:000721:04192---]