back

Onterecht aanrekenen van dringende betalingen door Belfius bank

Belfius Bank Karel Rogierplein 11, Sint-Josse-Ten-Noode
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

W. S.

aan: Belfius Bank

21/05/2021

Beste, Ik merkte al in het verleden dat Belfius bank bij BTW betalingen ongevraagd semestriële kosten (€ 6) aanrekent voor dringende betalingen. Als zelfstandige doe ik mijn BTW betalingen steeds op de 19e van de maand, de betaling moet op de 20ste gedaan zijn. Nu merkte ik al op dat ze deze betalingen automatisch (en ongevraagd) als 'dringende betaling' klasseren en de extra kosten hiervoor doorrekenen. Hun uitleg bij navraag is dat ze willen vermijden dat de klant zijn betaling te laat toekomt (reactie per mail ontvangen). Deze maand deed ik een aantal betalingen op de 19de, en alle betalingen gingen meteen door, behalve de BTW betaling, die kreeg een status 'Uitgesteld'. Om dan op de 20ste de betaling plots automatisch als 'Dringend' te verrichten (en hiervoor achteraf ook de kosten door te rekenen) Met andere woorden: ze gaan een betaling die op tijd is met opzet uitstellen om dan daarna een dringende betaling af te dwingen en de kosten aan te rekenen, dit is echt niet ok. Ik heb hiervan screenshots genomen, ze verplaatsen dus ook effectief de betalingsdatum zodat het lijkt alsof die de 20ste betaald is. Zijn er nog Belfius Business klanten die dit al opgemerkt hebben? mvg, Wim Scheers

Gewenst oplossing

  • Excuses van het bedrijf, ook naar andere klanten toe

Berichten (1)

Belfius Bank

aan: W. S.

25/05/2021

Beste Graag bevestigen we de ontvangst van uw e-mail. We willen u hiervoor bedanken. We sturen ons antwoord rechtstreeks naar onze klant. Met vriendelijke groeten Klachtenbeheer ======================================================= This message has been analyzed by Deep Discovery Email Inspector. ----------------------------------------------- :www.belfius.be/maildisclaimer.htm -----------------------------------------------