back

Problemen EAN-nummers Luminus

LUMINUS Rue du Marquis 1, BRUXELLES
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

A. L.

aan: LUMINUS

10/05/2021

Geachte, ik woon sinds oktober 2019 in de Diestsestraat 89 bus 103 te Leuven. Bij intrede was ik eerst appartement 104. De huisbazin heeft onze elektriciteit en gas aangesloten bij luminus, deze bij intrede dus met EAN nummers eindigen op elek: 908 en gas: 991, van app 104. Een maand later wordt mijn huisnummer door de stad aangepast naar 103. Ik kreeg een officieel document van de federale overheidsdienst die mijn nieuwe nummer bevestigde. Ik ben altijd een zeer goede betaler geweest bij luminus totdat ik plots 2 aanrekening kreeg van een hoog bedrag. Ik heb toen vernomen dat luminus steeds facturen op nummer 104 stuurde. Hierdoor ging ik naar de kelder om te verifiëren of dat dit wel klopt en zag toen dat mijn EAN nummers van 103 niet overeenkomen met de nummers vermeld op mijn luminus facturen. We hebben ook fluvius gecontacteerd en deze constateren dat de EAN nummers (elek 861 en gas 946) daadwerkelijk die van appartement 103 zijn. Ik heb ook een nummerverandering aangevraagd bij luminus en deze hebben het ‘aangepast’ naar 104, hetzelfde nummer als daarvoor. Ik heb hierna het bewijs naar luminus gestuurd en meerdere keren un gecontacteerd maar zij wouden niet helpen of geloofden mij niet. Ik kreeg een eerste dreigingsbrief van luminus opgestuurd 3 weken nadat zij mij de afrekeningen stuurden. Zij dreigde met een gerechtsdeurwaarder terwijl ik hun al vaker gecontacteerde had over mijn juiste EAN nummers. Hierna hebben we een dossier opgemaakt met de bewijzen, foto’s…. en deze naar de ombudsman van luminus gestuurd. Deze wou nog steeds niet aannemen dat dit mijn juiste nummers waren. Op 14 april 2021 kreeg ik een aangetekende brief voor stopzetting van contact en opnieuw een dreiging van deurwaarder en dzt ze de schuldvordering verhogen voor de inningskosten en nalatigheidsinteresten.

Gewenst oplossing

  • Herziening van de factuur

Berichten (1)

LUMINUS

aan: A. L.

12/05/2021

Beste mevrouw Liekens Test-Aankoop bezorgde ons uw klacht. Wij stellen alles in het werk om een passende oplossing te vinden en komen spoedig bij u terug. Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder. Vriendelijke groeten Luminus PS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.