LUMINUS Rue du Marquis 1, BRUXELLES
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

J. D.

aan: LUMINUS

03/05/2021

Op 14 maart gingen mijn partner en ik naar MediaMarkt. We werden hier aangesproken door Luminus voor een voordelig contract met kortingen voor de MediaMarkt, zogenaamd het Greenfix contract. Wij gingen hiermee akkoord en sloten ons aan bij Luminus. De dag erna krijgen wij een mail van ons contract, blijkt dit contract niet te zijn wat ze ons beloofde. Wij herroepen dus ons contract, binnen de wettelijke termijn van 14 dagen. Ons contract is dus nooit actief geweest en wij zijn ook geen klant geweest bij Luminus. Hierna sluiten wij ons aan bij Luminus Optimal. Hier werden ons enorm veel voordelen beloofd als nieuwe klant. Een paar weken later verhuizen we en we kijken op My Luminus. Hier staat vermeld dat wij het Greenfix contract hebben, terwijl wij dit duidelijk hebben herroepen. Wij nemen dus contact op met Luminus. Begin april hebben we getelefoneerd met Luminus, zij vertelden ons dat dit rechtgezet ging worden. Maar na 2 weken nog steeds niet het juiste contract te hebben gehad namen we terug contact op. Zij vertelden ons weer dat het recht gezet ging worden. Wegens drukte konden we daarna Luminus niet meer telefonisch contacteren en maakten we dus gebruik van de chatfunctie. Ik heb ondertussen een 7-tal keer contact gehad met iemand van Luminus die ons altijd hetzelfde beloofde. Uiteindelijk werd ons contract aangepast naar het Optimal contract, maar zonder de beloofde promo's. Dit terwijl ons altijd duidelijk werd vermeld dat we deze promo's gingen krijgen. Nu vandaag, op 3/05/2021 had ik nog eens contact met Luminus en toen ze mij voor de zoveelste keer iets beloofde heb ik gevraagd om ons contract stop te zetten. Ondertussen is er wel al 100 euro van onze rekening gegaan voor het zogezegde Greenfix contract dat wij hadden. Luminus profiteert van de mensen die dit niet nakijken en de mensen die hun contracten wel nakijken, houden ze zodanig lang aan het lijntje dat ze uiteindelijk toch moeten betalen. Dit kan echt niet en moet bestraft worden. Nu mogen wij nadat wij al een maand in ons nieuw appartement zitten, opzoek gaan naar een nieuwe gas- en energieleverancier. In bijlage vindt u 3 voorbeeld chats. Zoals u ziet beloven ze in de ene chat ons voordeel, in de andere dan weer niet. Achteraf had ik nog een chat met Fatima en dan wordt er weer gezegd dat het toch opgelost kan worden.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 100,00
  • Excuses van Luminus.

Berichten (1)

LUMINUS

aan: J. D.

05/05/2021

Beste Naar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u telefonisch een gedetailleerd antwoord op 05.05.2021. Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder. Vriendelijke groeten Luminus PS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.