back

Problemen met facturatie

LUMINUS Rue du Marquis 1, BRUXELLES
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. D.

aan: LUMINUS

03/05/2021

Beste Ik ben een alleenstaande moeder sinds april 2020. Het doorgeven van mijn meterstanden van gas en elektriciteit werd voordien door mijn ex-partner gedaan, iets wat voor heel veel problemen heeft gezorgd: Wij wonen sinds april 2018 in 'toen onze' koopwoning. Ik gaf in januari voor de eerste keer zelf mijn meterstanden door, en nu blijkt dat deze de afgelopen jaren steeds geschat waren. Ik kreeg vorige maand dus een slotfactuur van Luminus, een afrekening van de gas-factuur van meer dan €1200. Ik belde naar Luminus met de vraag of dit klopte, ik legde de situatie uit, en ik kreeg een afbetalingsplan van 2 maanden, wat goed was voor mij, en waar ik de eerste schijf al van heb afbetaald. Nu kreeg ik gisteren een nieuwe slotfactuur van elektriciteit van het jaar 2019, ook een bedrag van meer dan €1000. Ik belde terug naar de klantendienst met de vraag of dit kon via een afbetalingsplan, en zij willen dit enkel toestaan als ik binnen de 2 maanden betaal. Aangezien ik alleenstaande moeder ben, en door COVID ook betalingsmoeilijkheden gehad heb vroeg ik voor een afbetalingsplan van 6 maanden, ik kan de helft van deze kosten ook nog aan mijn ex-partner verhalen maar dit gaat allemaal niet op 2 maanden tijd. Luminus wil dit niet, en als ik binnen 2 maanden niet betaal gaat het via de deurwaarder. Is er iets wat ik hier kan aan doen? Ik ben bereid om alles af te betalen aangezien het duidelijk gaat om een nalatigheid van de klant, maar is wil graag wel een beetje begrip van Luminus om me niet op nog meer kosten te jagen. Ik heb hen gezegd dat ik dit nu niet kan betalen, en ze zeggen zelf: dan gaat het via de deurwaarder. Ik had vorige maand via de website van Luminus een klachtenforumulier ingevuld omdat ik niet tevreden was over hun werking, en ik vraag me af of dit er niet mee te maken heeft. Ik vind dit niet correct en zou graag hebben dat hier gevolg aan word gegeven. Alvast bedankt

Gewenst oplossing

  • Afbetalingsplan van 6 maanden

Berichten (1)

LUMINUS

aan: S. D.

05/05/2021

Beste mevrouw Dierickx Naar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u vandaag, 5 mei 2021 een gedetailleerd antwoord via e-mail. Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder. Vriendelijke groeten Luminus PS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.