back

schriftvervalsing door Luminus

LUMINUS Rue du Marquis 1, BRUXELLES
Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

D. W.

aan: LUMINUS

02/04/2021

Op 15/12/2020 koop ik een appartement en maak een energie-overnamedocument op met de verkoper (Bouwfirma Bostoen) die zelf een leveringscontract heeft bij Luminus voor gas en electriciteit,. Ik geef op het overnamedocument aan dat ik voor gaslevering naar Mega wens te gaan (en voor electriciteit naar Ecopower) . Op basis van een vergelijking bij Testaankoop sluit ik via internet een contract af bij Mega , dat ingaat vanaf 16 december 2020. Ik krijg een voorschotfactuur op 01/01/2021 van 15 euro en een slotfactuur op 07 februari van 60,19 euro. Ik dacht dat Mega (zoals ik op een vergeljkingssite had gelezen) vooraf het vast jaarlijks recht aanrekende. Nu blijkt het een slotfactuur te zijn geweest (stond inderdaad zo op de factuur, maar ik begreep dat niet om dat ik niks had opgezegd). Ik heb op geen enkel moment een contract afgesloten met een andere leverancier dan Mega . Volgens Fluvius , de netwerkbeheerder (telefonisch contact) gebeurde de afsluiting door Luminus. Eergisteren kreeg ik een brief van Fluvius dat ze mij zullen afsluiten voor van gas en electriciteit omdat ik geen leveringscontracten heb. Mega kan of wil mijn oorspronkelijk contract niet herstellen (toen € 1,41) en biedt mij een nieuw contract aan tegen € 2,05 per KWh . Wie maakt hier gebruik van mijn naam om een door mij gesloten contract weer op te zeggen , Luminus? Is dat geen schriftvervalsing , Wie betaalt mij 75 Euro terug , betald voor 0,0 levering van gas? Waarom kan mijn oorspronkelijk kontrakt niet opnieuw ingaan bij Mega? Bij Ecopower maken ze daar geen probleem van ! Nu moet ik door de actie van Luminus (? Of van wie anders?) en de afsluiting door Mega een duurder gascontract aangaan , en het vast jaarlijks recht 2 keer betalen!

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 75,19
  • Herstelling

Berichten (4)

D. W.

aan: LUMINUS

02/04/2021

Geachte , Zie bovenstaande klacht: wat is er gebeurd? Ik kreeg van jullie een brief gedateerd 21 december , maar op 19 december werd mijn door mij op 16 december afgesloten en bestaand contract bij Mega geannuleerd. Door U volgens Fluvius. Mijn klantnummer vermeld in Uw brief van 21 december bij U was 40-41692-18 Ik werd herhaaldelijk opgebeld door Uw diensten , en vertelde (telkens andere bellers) altijd dat ik al een contract had bij Mega. Nu moet ik bij Mega veel meer betalen , dan toen ik het contract met Mega sloot op 16 december 2020. Graag dringend overleg met Uw diensten hierover! Dirk Wanzeele 0476223954

Doorgestuurd naar onze advocaten 05 april 2021

D. W.

aan: Test Aankoop

05/04/2021
Dit antwoord is privé

LUMINUS

aan: D. W.

09/04/2021

Beste heer Wanzeele Naar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u telefonisch een antwoord op 09.04.2021. Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder. Vriendelijke groeten Luminus This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

D. W.

aan: Test Aankoop

20/04/2021
Dit antwoord is privé