back

Garantie na levering tv met beschadigd scherm

VANDEN BORRE Slesbrekstraat 101, ST-PIETERS-LEEUW

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

r. s.

aan: VANDEN BORRE

04/03/2021

Vandenborre alle reden om niet op te vertrouwen Ik heb vastgesteld dat na levering van een TV toestel ong 1000€ het scherm volledig vanbinnen gebarsten was. Bij levering korte visuele inspectie gedaan en was niet direct zichtbaar. Bij plaatsing deze beschadiging gemerkt. Tv is zelfs nooit aangeweest. Geen verhaal kunnen brengen bij Vandenborre, vinden zelfs niet nodig een klant enige ondersteuning aan te bieden, sec niet ons probleem. Bij vandenborre is de klant niet belangrijk, ook niet de service en al zeker het niet vertrouwen Dit zijn de laatste mails ----- Doorgestuurd bericht ----- Van: "rudi sys" Aan: "Vanden Borre Consumer" [consumer@vandenborre.be] Verzonden: Woensdag 3 maart 2021 09:13:23 Onderwerp: Fwd: Interventie SAV [4382536:1961798] Hallo dit vind ik totaal onverantwoord. Is dit vandeborre akte van vertrouwen of neem ik akte van totaal niet te vertrouwen. Ik laat niet na deze boodschap zo veel mogelijk te verspreiden. Had gedacht de Belgische online verkopers te steunen en bij vdb te kopen ipv de buitenlandse ketens Niet eens de moeite doen de klacht deftig te bekijken. Ik heb de doos bewust niet volledig geopend tot installatie en had eerlijk ook geen beschadiging verwacht. Een visuele inspectie heeft niets opgeleverd, er zijn geen deuken of dergelijke in en op eerste zicht leek in orde. De randen waren afgedekt met karton die ik bij inspectie na levering niet heb verwijderd. De beeldplaat is gebarsten van binnen en pas echt zichtbaar bij installatie en als er voldoende licht op schijnt. Er is aan de randen of aan de buitenzijde van het scherm geen enkele beschadiging deuk of schram te merken. Ik garandeer dat ik zelf het toestel met de grootste voorzichtigheid heb behandeld. Wat mij enorm stoort is het feit dat ikzelf niet aan de oorzaak lig van de schade van een toestel van 1000€ maar er toch lijk voor op te draaien volgens jullie Ik ben zelf al 35+ jaar actief in de elektrische sector, bij navraag kan dit foutbeeld voorkomen uit thermische spanningen (bij export) of door de doos van op voldoende hoogte plat te laten vallen waardoor glas door eigen gewicht breekt. Dit verklaart ook waarom de doos op eerste zicht onbeschadigd lijkt, anders had dit bij mij zeker een trigger geweest Het klopt dat er wat tijd tussenzit tussen levering en definitieve installatie maar je gaat er toch vanuit dat de goederen intact zijn en met de grootste zorg door jullie geleverd worden. Dat is toch jullie statement van vertrouwen, of is deze slogan alleen maar lucht. Dergelijke barsten zijn zeer moeilijk zichtbaar en een foto nemen is zelfs bijna niet te doen Graag uw standpunt te herzien en het vertrouwen niet te beschamen! ----- Doorgestuurd bericht ----- Van: Vanden Borre Consumer [consumer@vandenborre.be] Aan: rudi sys Verzonden: Wed, 03 Mar 2021 08:09:20 +0100 (CET) Onderwerp: RE: Interventie SAV [4382536:1962964] Beste, Helaas is het voor Vanden Borre niet mogelijk hierin enige verantwoordelijkheid te aanvaarden. Wij vinden het uiteraard wel spijtig dat je nieuwe Tv schade vertoont, maar het is ons niet mogelijk om deze gratis om te ruilen. Met vriendelijke groeten, Laurence

Gewenst oplossing

  • Vervanging

Berichten (2)

VANDEN BORRE

aan: r. s.

04/03/2021

Bonjour, Nous avons bien reçu votre email. Nous avons besoin d'un peu plus de temps pour vous répondre. Nous reprenons contact avec vous dès que nous avons plus d'informations. Merci pour votre patience. Bonne journée, L'équipe Vanden Borre _________________________ Beste klant, We hebben jouw mail goed ontvangen. We hebben wat meer tijd nodig om je vraag te beantwoorden. Zodra wij meer nieuws hebben, contacteren we je opnieuw. Bedankt voor je geduld. Fijne dag verder, Het Vanden Borre-team

VANDEN BORRE

aan: r. s.

19/03/2021

Beste, Bedankt voor je email, we hebben deze goed ontvangen alsook je bericht via Testaankoop en begrijpen dat je niet tevreden bent. Voor eerst onze oprechte excuses voor de vertraging van ons antwoord, wij hebben op dit moment een geruime achterstand in het behandelen van onze mails en dossiers. Aangezien bij de levering het toestel aanvaard werd bij levering en je de schade pas 3 weken na de levering vermeld, kunnen wij het toestel niet meer terugnemen of omruilen. Een herstelling is eveneens niet van toepassing gezien dit sowieso buiten garantie valt gezien dit om een schade gaat en geen technisch defect is kunnen wij dit enkel nog commercieel oplossen. Daarom als commerciele tegemoetkoming zijn wij bereid om je een korting van 600 euro aan te bieden bij de aankoop van een nieuwe TV. Een andere oplossing is er niet. Bedankt voor je begrip. Vriendelijke groeten Cynthia Consumentendienst 02 334 00 01 www.vandenborre.be 10 garanties voor 100% vertrouwen - Uw Akte van Vertrouwen -