back

problemen met onderhoud en betalingen omnium contract

BULEX SERVICES Golden Hopestraat 15, DROGENBOS
Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

G. R.

aan: BULEX SERVICES

03/02/2021

Beste, betaal jaarlijks een omniumcontract waarbij reparaties en onderhoud is inbegrepen. De laatste jaren hebben we telkens problemen met de ketel bij de overgang van zomer naar winter wanneer de verwarming begint te draaien. Eind vorig jaar 17/11/2020 is de ketel voor de eerste keer in panne gevallen. Hierbij hebben meer dan een week geen warm water en geen verwarming gehad. Mijn omnium contract was nog geldig tot 25/01/2021. Op volgende dagen is de technieker langs geweest: 2/12/2021 ; 08/12/2021 ; 10/12/2021 Op 10/12:2021 hebben ze dan de ketel terug aan de praat gekregen. Hier hadden we dan de vraag gesteld aan de technieker of het niet beter was dat we de ketel gingen vervangen. Hierop antwoordde de technieker dat dit niet aan de orde was omdat bijna alles was vervangen in de ketel. Na een klacht in te dienen heb ik dan een nieuw schrijven gekregen om een nieuw contract te tekenen met een verhoging van 49,63% met de melding dat ik als trouwe klant een korting krijg van 10%. hier was ik alleszins niet tevreden over maar door de melding van de laatste technieker heb ik dit dan toch maar betaald met de veronderstelling om in het najaar een nieuwe ketel te plaatsen. Wel zolang hebben we het niet kunnen trekken. Op zaterdag 23/01/2021 is de ketel terug in panne gevallen. Heb dan op zaterdag direct gebeld met de vraag of er iemand kon langskomen. Dit kon op zaterdag mits een extra betaling bovenop mijn omnium contract??? Was bereid dit te betalen maar kreeg in de namiddag te horen dat de technieker niet zou langskomen omdat hij niet de juiste onderdelen bij had. Over welke onderdelen hier sprake was is mij niet duidelijk. Deze kon blijkbaar op afstand zien wat er aan de hand was??? Da kreeg ik doodleuk de melding dat er donderdag 28/01/2021 een technieker zou langskomen. Hier was ik totaal niet mee akkoord en ze gingen kijken of het niet vroeger kon en gingen mij op maandag 25/01/2021 terugbellen. Daar ik tegen de middag nog niets gehoord had heb ik zelf contact opgenomen en kreeg dan te horen dat ze al binnen 3 dagen kwamen. Ik was razend. Kort na de middag werd ik dan toch gecontacteerd dat er dinsdag 26/01 een technieker ging langskomen. Nu was blijkbaar buiten en een nieuw moederbord de stekker op de printplaat van de ventilator het probleem. De connector kon niet vast op de printplaat gemonteerd worden en de technieker heeft dan een colsonbandje rond de connector en printplaat bevestigd??? Begrijpen wie begrijpen kan. Loszittend contact bij een gasketel!!! Swat de ketel heeft welgeteld 1 avond gewerkt. 27/01/2021 stond hij terug in panne en heb dan rond 8 uur direct gebeld naar bulex. Hierbij werd dan gemeld dat er een draadboom besteld is voor het euvel van het loszittend contact op te lossen en dat de technieker zou terugkomen wanneer het onderdeel binnen was. Op donderdag 28/01/2021 heeft de technieker me dan rechtstreeks gebeld om te melden dat er voor deze draadboom een stockbreuk was en niet meer kon besteld worden! Resultaat=> Ketel kan niet meer gerepareerd worden! Heb dan zelf eens gekeken en heb dan de ventilator gedemonteerd en heb op de 4 baantjes op de printplaat waar de connector opsteekt een beetje verdikt met door met een soldeerbout en tin een dun extra laagje op deze baantjes te leggen. Conector zat terug vast, draaide terug normaal maar tijdens de reset ging hij terug in alarm wanneer er geen vlam was na ontsteking. Heb dan terug naar Bulex gebeld op 29/01/2021 met de vraag of de technieker mij eens kon terugbellen. Hierop vroegen ze waarom en heb ik uitgelegd dat ik het probleem van de draadboom had opgelost en verder met hem wilde spreken. Ik kreeg hier wel te horen dat het niet aan de technieker was om mij te melden dat dit stuk in stockbreuk was?? Tot op heden heb ik nog steeds geen officiële melding gekregen van Bulex dat dit stuk niet meer verkrijgbaar is. De technieker heeft me dan toch teruggebeld en we hebben telefonisch nog enkele zaken geprobeerd om de ketel in gang te krijgen maar zonder succes. De technieker heeft dan op eigen beslissing gemeld nog langs te komen. Tijdens dit bezoek bleek dat het gasblok geen spanning kreeg om te openen waardoor er geen vlam kon ontstaan. Dus opnieuw een afspraak om een nieuw moederbord/gasblok te steken. Dit is dan uitgevoerd geweest op 02/02/2021. Nog steeds niet opgelost. Nu een nieuwe transfo besteld/nieuwe ventilator/... Aanstaande vrijdag 05/02/2021 zal de technieker terug langskomen. Ondertussen had ik een andere mail ontvangen van Bulex dat ze op 15/02/2021 onderhoud komen uitvoeren. Heb hierop gereageerd met de vraag op wat ze onderhoud komen doen. Wist niet dat er tegenwoordig ook onderhoud word gedaan op een kapotte ketel??? Heb dan telefoon gekregen met de doodleuke melding dat ze toch nog de reparatie komen uitvoeren. Heb deze dame dan gemeld dat dit is omdat ik zelf het deel gerepareerd had welk niet meer kon besteld worden!! We zitten dus nu sinds 23/01/2021 zonder verwarming en warm water. Ondertussen zitten we met elektrische vuurtjes ons huis te verwarmen en zie het verbruik enorm stijgen. Ook is het zo dat de miserie begonnen is op 23/01/2021 wat nog binnen de termijn is van het omniumcontract van vorig jaar. Bij deze wil ik dan ook een terugvordering van mijn laatste betaling €284,96 en een compensatie voor de extra kost van de elektrische verwarming momenteel! Al maar geluk dat we goede buren hebben waarbij we (mijn echtgenote, twee dochters en ikzelf) ons kunnen gaan douchen. Wel te verstaan met schaamrood op de wangen. Graag jullie hulp om mij te ondersteunen in dit moedeloze verhaal. Alvast bedankt. Mvg, Guy Ruts

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 284,96
  • Schadevergoeding

Berichten (11)

BULEX SERVICES

aan: G. R.

04/02/2021

O.Réf/CM-B 05523961 Geachte, Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen waarvoor dank. Eerst en vooral wensen wij u onze oprechte verontschuldigingen aan te bieden voor alle ongemak dat u hebt doorstaan. Na analyse van uw dossier met onze regionale verantwoordelijke, kunnen wij echter niet ingaan op uw vraag voor de terugbetaling van uw omnium contract. Alle interventies die er tot nu toe zijn geweest zijn nooit niet aangerekend geweest. Wij bevestigen u dat onze technieker op 05/02/2021 zal langs komen en garanderen u dat wij de grootste zorg zullen besteden aan deze herstelling teneinde u steeds als tevreden klant te mogen behoudenhopen dat uw toestel u terug alle comfort zal bieden waar u recht op heeft. Steeds tot uw dienst, verblijven wij, met de meeste hoogachting. Veronica Farruggio - Medewerker Klachtendienst/Collaborateur Service Plaintes Bulex Phone +32 2 431 80 00 www.bulex.com Bulex - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - Belgium ____________________________ Follow us! Facebook LinkedIn

G. R.

aan: BULEX SERVICES

04/02/2021

Beste, Met dit antwoord neem ik geen genoegen. Het is dankzij mijzelf dat er überhaupt nog een technieker kan langskomen. Het is nog steeds niet zeker dat de ketel kan gerepareerd worden Best jullie eigen technieker , Dhr. Dewael Filippe eens contacteren en vragen waarom hij nog steeds kan terugkomen. Nogmaals de ketel is in panne gevallen alvorens het verstrijken van het vorige contract!

G. R.

aan: BULEX SERVICES

04/02/2021

Beste, bijkomend wil ik jullie nu melden dat de technieker net vertrokken is en de ketel nog steeds niet gerepareerd is!

Doorgestuurd naar onze advocaten 04 februari 2021

G. R.

aan: Test Aankoop

04/02/2021
Dit antwoord is privé

G. R.

aan: Test Aankoop

05/02/2021
Dit antwoord is privé

G. R.

aan: Test Aankoop

08/02/2021
Dit antwoord is privé

G. R.

aan: Test Aankoop

09/02/2021
Dit antwoord is privé

G. R.

aan: Test Aankoop

09/02/2021
Dit antwoord is privé

BULEX SERVICES

aan: G. R.

10/02/2021

O.Réf/CM-B 05523961 Geachte, Wij komen terug op uw mail van 04 februari. Na een nieuwe analyse met onze regionale verantwoordelijke werd er beslist om het bedrag van uw omnium contract terug te betalen voor de periode 26/01/2021 - 25/01/2022. In bijlage kan u de creditnota terugvinden. Gelieve uw bankrekeningnummer door te sturen. Met vriendelijke groeten, Veronica Farruggio - Medewerker Klachtendienst/Collaborateur Service Plaintes Bulex Phone +32 2 431 80 00 www.bulex.com Bulex - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - Belgium ____________________________ Follow us! Facebook LinkedIn

G. R.

aan: Test Aankoop

10/02/2021
Dit antwoord is privé

G. R.

aan: Test Aankoop

11/02/2021
Dit antwoord is privé