back

Problemen met terugbetaling

ADOBE SYSTEMS BELGIUM Culliganlaan 2F, Diegem
afgesloten Niet succesvol Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

E. M.

aan: ADOBE SYSTEMS BELGIUM

01/02/2021

Beste, Hierbij mijn verhaal waarbij ik al een jaar tracht, tevergeefs, mijn geld terug te krijgen van de multinational Adobe voor de aankoop van een photoshop programma. Op 20/12/2019 heb ik bij bol.com photoshop elements 2020 aangekocht en achteraf bleek dit maar voor een proefperiode van 1 maand te zijn?? Vandaar de veel goedkopere prijs van 65 € die ik er voor heb betaald. Het definitief aankopen diende te gebeuren bij Adobe waarvoor ik het nodige account heb aangemaakt. Op 28/01/2020 wilde ik het definitief aankopen bij Adobe voor 100,43 € wat ik dan ook heb gedaan. Mijn ordernummer voor de aankoop bij Adobe van 28/01/2020 is: ADB092291016BE Ik ben niet zo meteen vertrouwd met al deze handelingen die ze voorschrijven en dacht iets verkeerd te hebben gedaan voor mijn aankoop vermits er niets verscheen voor de nodige betaling ervan. Daarom heb ik nog 3 keer geprobeerd om het aan te kopen. Daarna zag ik dat mijn handeling voor de aankoop toch juist bleek te zijn vermits ik bij mijn bankgegevens zag dat ik hetzelfde programma 4 keer heb aangekocht ZONDER één handeling te hebben moeten verrichten voor de betaling ervan??? Hoe kan zo iets??? Dit lijkt mij geen juiste manier van handelen!! Bij Adobe heb ik dus op 28 en 29/01/2020 ongewenst vier keer hetzelfde product aangekocht zonder bankverrichting??? Of wordt jou bankrekening van de eerste aankoop meteen gekoppeld voor de volgende aankoop ervan??? Gezocht op de website van Adobe heb ik wel alle mogelijke hulp voor hun programma’s gezien maar een link voor mogelijks terugbetalingen heb ik nergens gevonden. Ik heb dan contact genomen met het Europees Centrum voor de Consument (ECC) die een dossier ECCBE-37454 heeft aangemaakt. Deze hebben mij een link doorgegeven die mij in staat stelde contact te nemen met Adobe. Sinds vele maanden heb ik meerdere contacten (chatten) gehad in het Engels??? (omdat je waarschijnlijk verbonden bent ergens in Indië) en uiteindelijk zouden ze mij terugbetalen. Daarvoor werd door Adobe een dossier aangelegd met nr: ADB-16370489-K8C9 Vermits de betaling uitbleef heb ik telefonisch contact genomen met hun financiële afdeling in België op het nr: 02 711 99 60 in het Engels?? en kreeg ik de melding dat ze mij de 3 x 100,43 € terug zouden betaald hebben op 10/8/2020 waar uiteindelijk niets van waar was. Bij contact met Atos Worldlines betreffende mijn mastercard hebben deze mij bevestigd dat er geen bedrag is teruggestort. Bij mijn chats van de laatste maanden hebben ze mij gezegd het uit te zoeken maar dat het enige tijd kan duren omdat het al zolang geleden is; een grapje zeker!! Vermits al mijn pogingen om mijn geld terug te krijgen tevergeefs waren vraagt ik jullie of er toch nog een mogelijkheid is dit op te lossen. Met dank, Emiel Meulemans

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 300,13

Berichten (3)

E. M.

aan: ADOBE SYSTEMS BELGIUM

19/02/2021

Beste, Hierbij mijn verhaal waarbij ik al een jaar tracht, tevergeefs, mijn geld terug te krijgen van de multinational Adobe voor de aankoop van een photoshop programma. Op 20/12/2019 heb ik bij bol.com photoshop elements 2020 aangekocht en achteraf bleek dit maar voor een proefperiode van 1 maand te zijn?? Vandaar de veel goedkopere prijs van 65 € die ik er voor heb betaald. Het definitief aankopen diende te gebeuren bij Adobe waarvoor ik het nodige account heb aangemaakt. Op 28/01/2020 wilde ik het definitief aankopen bij Adobe voor 100,43 € wat ik dan ook heb gedaan. Mijn ordernummer voor de aankoop bij Adobe van 28/01/2020 is: ADB092291016BE Ik ben niet zo meteen vertrouwd met al deze handelingen die ze voorschrijven en dacht iets verkeerd te hebben gedaan voor mijn aankoop vermits er niets verscheen voor de nodige betaling ervan. Daarom heb ik nog 3 keer geprobeerd om het aan te kopen. Daarna zag ik dat mijn handeling voor de aankoop toch juist bleek te zijn vermits ik bij mijn bankgegevens zag dat ik hetzelfde programma 4 keer heb aangekocht ZONDER één handeling te hebben moeten verrichten voor de betaling ervan??? Hoe kan zo iets??? Dit lijkt mij geen juiste manier van handelen!! Bij Adobe heb ik dus op 28 en 29/01/2020 ongewenst vier keer hetzelfde product aangekocht zonder bankverrichting??? Of wordt jou bankrekening van de eerste aankoop meteen gekoppeld voor de volgende aankoop ervan??? Gezocht op de website van Adobe heb ik wel alle mogelijke hulp voor hun programma’s gezien maar een link voor mogelijks terugbetalingen heb ik nergens gevonden. Ik heb dan contact genomen met het Europees Centrum voor de Consument (ECC) die een dossier ECCBE-37454 heeft aangemaakt. Deze hebben mij een link doorgegeven die mij in staat stelde contact te kunnen nemen met Adobe. Sinds vele maanden heb ik meerdere contacten (chatten) gehad in het Engels??? (omdat je waarschijnlijk verbonden bent ergens in Indië) en uiteindelijk zouden ze mij terugbetalen. Daarvoor werd door Adobe een dossier aangelegd met nr: ADB-16370489-K8C9 Vermits de betaling uitbleef heb ik telefonisch contact genomen met hun financiële afdeling in België op het nr: 02 711 99 60 in het Engels?? en kreeg ik de melding dat ze mij de 3 x 100,43 € terug zouden betaald hebben op 10/8/2020 waar uiteindelijk niets van waar was. Bij contact met Atos Worldlines betreffende mijn mastercard hebben deze mij bevestigd dat er geen bedrag is teruggestort. Bij mijn chats van de laatste maanden hebben ze mij gezegd het uit te zoeken maar dat het enige tijd kan duren omdat het al zolang geleden is; een grapje zeker!! Vermits al mijn pogingen om mijn geld terug te krijgen tevergeefs waren vraagt ik jullie of er toch nog een mogelijkheid is dit op te lossen. Met dank, Emiel Meulemans François Laurentplein 5/401 9000 Gent 0479/96 27 21 emiel.meulemans1@telenet.be

Doorgestuurd naar onze advocaten 26 februari 2021

E. M.

aan: Test Aankoop

26/02/2021
Dit antwoord is privé

E. M.

aan: Test Aankoop

05/04/2021
Dit antwoord is privé