VAKANTIE VEILINGEN Dendermondse Steenweg 48, Gent
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. V.

aan: VAKANTIE VEILINGEN

22/12/2020

Beste, Ik kreeg van mijn vriendin een ‘fotoshoot met/van huisdier’ cadeau. Hierbij heb ik heel wat problemen gehad. Op 21 oktober 2020 heb ik bij een deelnemende fotografe een afspraak ingeboekt. Vlak na de reservering stuurde ze mij de/haar voorwaarden door: Hallo, U reserveerde een fotoshoot via vakantieveilingen Gelieve de meegestuurde belangrijke informatie zeker eerst door te nemen aub In het reglement van vakantieveilingen ziet u dat er gevraagd is om 50€ te storten voor reservatie en vrijhouden van deze datum. Dit zal verrekend bij een bestelling of terug betaald worden na de shoot. GEEN BETALING = GEEN RESERVATIE Vergeet de bijlage niet en tot binnenkort. Hieronder mijn bedenkingen over de gang van zaken: 1. Op mijn waardebon staat letterlijk: “als je niet komt opdagen brengt de fotograaf €50 in rekening.” Er staat nergens vermeld dat dit op voorhand moet betaald worden, voor reservatie en vrijhouden van de datum. 2. De ‘voorwaarden’ werden mij via mail toegestuurd nadat ik mijn afspraak al geboekt had en dus mijn waardebon verzilverd was. Ik was op voorhand niet op de hoogte van de bovengenoemde vereisten. M.a.w. je boekt een afspraak en nadien komen de regels en verwachtingen. Het lijkt me logischer dat dit op voorhand duidelijk gecommuniceerd wordt. 3. Ik reageerde onmiddellijk, zowel de fotografe als bij vakantieveilingen liet ik mijn bedenkingen blijken. 4. Er werd (pas) telefonisch contact opgenomen met mij nadat ik in een mail vermeldde dat ik met dit voorval zou verdergaan. Tevens was dit contact onaangenaam, de klantendienst luisterde niet naar onze argumenten en bedenkingen, ze probeerde enkel hun gelijk te halen. Het gesprek was niet helpend, er werd geen compromis gevonden of oplossing geboden. Volgens de contactpersoon waren we niet in ons recht, volgens ons zijn we dit zeker wel. Ik had mij kunnen vinden in meerdere compromissen of voorstellen. 5. Het is ook jammer dat de klantendienst pas telefonisch contact zocht na mijn geboekte datum/tijdstip bij de eerder vernoemde fotografe. Hierdoor had ik niet meer de mogelijkheid om toch gebruik te maken van de bon mits voorschot. 6. Ik vraag me af of het wettelijk/rechtsgeldig is om een extra vergoeding van €50 te vragen voor een dienst waarvoor er reeds betaald werd? 7. Tenslotte geeft de waardebon niet wat hij belooft: mijn vriendin boekte een fotoshoot met in de titel de vermelding ‘6 maanden geldig’. Verder in de (waarde)bon stond in de bijhorende uitleg dat deze toch maar 3 maanden geldig was. Dit is allesbehalve correct, dit is namelijk niet het product dat je aankoopt. Indien gewenst kan ik bijlagen bezorgen. Hopelijk kunnen jullie mij wel verder helpen. Groetjes Sammy Verslegers

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 6,50
  • Vervanging

Berichten (7)

VAKANTIE VEILINGEN

aan: S. V.

22/12/2020

Hi Klachtenbox, Bedankt voor je bericht, het referentienummer van jouw bericht is 871369. We doen ons best om jouw vraag binnen 5 dagen te beantwoorden. Neem een kijkje bij onze veelgestelde vragen, wellicht staat het antwoord op je vraag hier al tussen. Met vriendelijke groet, Het team van VakantieVeilingen

S. V.

aan: VAKANTIE VEILINGEN

09/01/2021

Hallo, Nog steeds geen antwoord ontvangen. Groetjes

VAKANTIE VEILINGEN

aan: S. V.

09/01/2021

Hi Klachtenbox, Bedankt voor je bericht, het referentienummer van jouw bericht is 899709. We doen ons best om jouw vraag binnen 5 dagen te beantwoorden. Neem een kijkje bij onze veelgestelde vragen, wellicht staat het antwoord op je vraag hier al tussen. Met vriendelijke groet, Het team van VakantieVeilingen

VAKANTIE VEILINGEN

aan: S. V.

11/01/2021

Hi Klachtenbox, Je hebt van ons nog geen bericht ontvangen, maar we zijn je niet vergeten. Het is wat drukker dan normaal waardoor we nog niet aan je vraag of klacht zijn toegekomen. We willen je vragen geen nieuwe berichten te sturen, we zorgen zo snel mogelijk voor terugkoppeling op je vraag! Mocht je inmiddels al een antwoord hebben gevonden of is je vraag niet meer nodig, wil je dit dan aan ons laten weten? Dankjewel voor je geduld! Met vriendelijke groet, Het team van VakantieVeilingen

S. V.

aan: VAKANTIE VEILINGEN

16/01/2021

Ik stuurde eind december een aangetekende brief naar vakantieveilingen met mijn klacht. Deze werd teruggestuurd, jullie zijn de brief niet gaan afhalen op de post. Zie bijlage. Jammer dat dit zo moet lopen en dat dit op zo onprofessioneel wordt aangepakt.

VAKANTIE VEILINGEN

aan: S. V.

16/01/2021

Hi Klachtenbox, Bedankt voor je bericht, het referentienummer van jouw bericht is 911663. We doen ons best om jouw vraag binnen 5 dagen te beantwoorden. Neem een kijkje bij onze veelgestelde vragen, wellicht staat het antwoord op je vraag hier al tussen. Met vriendelijke groet, Het team van VakantieVeilingen

VAKANTIE VEILINGEN

aan: S. V.

17/01/2021

Hi Klachtenbox, Je hebt van ons nog geen bericht ontvangen, maar we zijn je niet vergeten. Het is wat drukker dan normaal waardoor we nog niet aan je vraag of klacht zijn toegekomen. We willen je vragen geen nieuwe berichten te sturen, we zorgen zo snel mogelijk voor terugkoppeling op je vraag! Mocht je inmiddels al een antwoord hebben gevonden of is je vraag niet meer nodig, wil je dit dan aan ons laten weten? Dankjewel voor je geduld! Met vriendelijke groet, Het team van VakantieVeilingen