back

Probleem met levering

AMAZON Desguinlei 100, ANTWERPEN
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

J. T.

aan: AMAZON

08/12/2020

Beste Ik bestelde op 17/11/2020 een PlayStation 5 via de Duitse Amazon website. Dit was een van de weinige plaatsen waar er stock was en ik er in slaagde een toestel te bemachtigen. De levering was voorzien midden december, maar werd gedurende de wachtperiode naar voor geschoven tot op de uiteindelijke datum: 07/12/2020. Er werd geen pakket geleverd die dag. Ik heb talloze malen met de support gesproken voorheen de levering omdat de status bij UPS in 'Verzending klaar voor UPS' bleef staan, wat wilt zeggen dat het artikel niet in hun systeem gescand is geweest. Er werd mij telkens gezegd dat dit een fout van UPS was en dat de bestelling wel degelijk onderweg was naar mij, er werd mij zelf een garantie gegeven op de levering, dat deze wel degelijk zou plaatsvinden op maandag 07/12/2020. Hier zijn chat-transcripties van die ik in mijn bezig heb. Na vandaag nogmaals contact op te nemen met de mensen van Amazon vertellen ze mij dat UPS contacteren omwille van het probleem omdat inderdaad, de zending niet verder ging van status. Er is dus gelogen geweest tegen mij. Verder nog, toen ik belde naar de dienst van Amazon omdat ik geen duidelijke informatie kreeg over het pakket, zeiden ze mij dat het pakket mogelijks verloren, beschadigd of kapot zou zijn en ik het dus niet zou ontvangen. Alweer hadden ze gelogen over de status voorheen dus. Indien het pakket verloren, beschadigd of kapot zou zijn, zou ik een terugbetaling krijgen. Dit is niet voldoende gezien het over een schaars beschikbaar goed gaat. Hun antwoord was dan weer dat ik het opnieuw moest bestellen, wat onmogelijk is, gezien er nergens nog voorraad van is.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 521,55
  • Schadevergoeding
  • Vervanging