back

Onduidelijke communicatie

BASIC FIT Postbus 3124, KC Hoofddorp
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

C. M.

aan: BASIC FIT

28/11/2020

Beste, na in het nieuws te hebben vernomen dat er een tweede Lockdown op komst was heb ik contact genomen met Basic Fit om hen te vragen hoe het verder zou gaan met de domiciliëringsopdracht die ik bij hen lopen heb. Ergens eind oktober of begin november nam ik via chat contact met hen op met de vraag hoe het verder moet met die 44€ die zij normaal maandelijks automatisch van mijn rekening nemen. Via chat kreeg ik het antwoord dat deze betaalopdracht zou worden gestopt zolang de Lockdown er was, dus voor mij was de kous af. Groot was mijn verbazing toen ik vandaag 28 november 2020 de afschriften van mijn bankrekening onderzocht want daarop werd het bedrag van 44€ voor Basic Fit TOCH nog van mijn rekening afgenomen. Opnieuw betaal ik hier weer voor een dienst waar ik geen gebruik van kan maken want alle Basic Fit zalen zijn in Vlaanderen gesloten. Dit is nu al de tweede maal dat ik dit mee maak want gedurende de eerste Lockdown was ik geconfronteerd met exact hetzelfde probleem en moest ik ook op eigen initiatief met hen contact nemen. Het probleem werd toen pas opgelost nadat ik een klacht bij Test aankoop had ingediend. Maar hier eindigt mijn huidig probleem nog niet! Toen ik deze morgen mijn Basic Fit account raadpleegde was er een venster toegevoegd met de melding dat mijn lidgelden bevroren waren zolang de zalen dicht moesten blijven. Wij hebben hier dus te maken met verschillende tegenstrijdigheden. 1)Als mijn lidmaatschap bevroren is waarom wordt er nog steeds geld van mijn rekening genomen? 2) Waarom werd geen rekening gehouden met mijn chat sessie van eind oktober toen ik vroeg om alle betalingen stop te zetten? Basic Fit doet er alles aan om alle directe contact met hun leden te vermijden, er bestaat geen enkele mogelijkheid om een persoon aan de telefoon te krijgen, ik vraag mij af of dit wel wettelijk is? Op Commercieel gebied is dit bedrijf de TOP maar als het om klantgerichtheid gaat dan staat dit bedrijf nog in zijn kinderschoenen, typisch voor een Nederlands bedrijf, veel blablabla... zolang het verkoopt maar opgepast als er problemen zijn dan is het elk voor zich....... Deze morgen heb ik dus opnieuw een nieuwe chat gedaan met Basic Fit om hen mijn probleem uit te leggen. Ik moet nu wachten op een mailtje maar weet nog altijd niet hoe ze dit zullen oplossen.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 43,99
  • Herziening van de factuur

Berichten (1)

BASIC FIT

aan: C. M.

28/11/2020

We hebben je melding ontvangen! Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer: Support Call Nummer: 07206064 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen. Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"! Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging! Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd. Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met sportieve groet, Customer Support Basic-Fit België