back

Pakketje niet ontvangen, Bpost doet niets

bpost Muntcentrum, Brussel
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. C.

aan: bpost

24/11/2020

Beste, ik plaatste in oktober 2020 een bestelling bij AliExpress en verwachtte de levering in november 2020. Ik controleerde regelmatig de tracking van het pakketje via de site van zowel AliExpress, Cainao Global Tracking (de gebruikte Chinese postdienst) en zag dat de behandeling en verzending van het pakketje uit (en door) China goed verliep. Mijn pakketje bleef vervolgens enkele weken in Liege-Linehaul en werd op maandag 16 november 2020 overhandigd aan Bpost volgens de genoemde trackingsites en de site van Bpost zelf. Na dagelijkse controle zag ik op de site van Bpost (en de andere sites) op donderdag 19 november 2020 dat mijn pakketje was afgeleverd IN mijn brievenbus op diezelfde dag (19/11/2020) om 13u34. Echter trof ik bij het controleren van mijn brievenbus (kort na de vermeende levering) niets aan. Ook hadden de buren niets ontvangen en is het pakketje nergens te bekennen. Om deze reden ging ik de volgende dag, vrijdag 20 november 2020, naar het lokale postkantoor. Daar gaf men echter aan niks te willen/kunnen doen en zei men dat ik zelf naar de klantendienst van Bpost diende te bellen. Dit deed ik dan ook op dezelfde dag: daar maakte men nota van de situatie en zei men dat er contact zou worden opgenomen met de postbode, verantwoordelijk voor de bezorging van het betreffende pakketje. De postbode zou het pakketje dan terughalen waar hij deze verkeerd geleverd had en ten laatste tegen dinsdag 24 november 2020 op het juiste (mijn) adres afleveren. Vandaag, dinsdag 24 november 2020, had ik echter nog steeds niets ontvangen en belde daarom een tweede maal naar de klantendienst van Bpost. Ditmaal antwoordde een andere medewerker en deze wilde niets doen, omdat ik de ontvanger van het pakketje ben. Hij zei dat de afzender (een kleine verkoper in China!) contact moest opnemen met Bpost en dat pas dan de situatie kon bekeken worden. Dit terwijl de verkoper in China en de Chinese postdienst volledig correct en zonder fouten de verzending van mijn pakketje hebben behandeld. En dat mijn pakketje zijn weg in België dan vervolgde totdat Bpost het kwijtraaktte. Deze medewerker zei dat het onmogelijk was zonder oproep van de afzender uit China, om de verantwoordelijke postbode te achterhalen en bij deze laatste navraag te doen over mijn pakketje. Wat de medewerker bij het eerste telefonisch gesprek toevallig wel kon... Toch heb ik contact opgenomen met de verkoper via AliExpress. Maar omdat bij hem is doorgegeven (door Bpost) dat de bezorging van mijn pakket succesvol is, zal hij geen verdere stappen ondernemen. Ik vind het niet kunnen dat er een oproep moet gedaan worden uit het verre China, vooraleer Bpost zijn eigen postbode in mijn kleine DEELgemeente wil opzoeken. De postbode zal zich mettertijd niet meer kunnen herinneren waar hij het pakketje heeft achtergelaten, daarom dient hij snel gecontacteerd te worden. Bpost heeft een fout gemaakt en weigert deze recht te zetten. Door een simpele vraag aan de postbode, die natuurlijk gekend is door hen, is het probleem opgelost. Maar Bpost rekt deze situatie onnodig uit, wat de kans op een oplossing bijna onmogelijk maakt. Dit is gewoonweg schandalig; men probeert de schuld van zich af te schuiven en de klant is de dupe ervan. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in Bpost. Zij moeten hun werkwijze herzien; want dit is nu onaanvaardbaar. Klanten zo treiteren, terwijl er een simpele oplossing is. Ik wens nog steeds mijn pakje te ontvangen.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 9,44
  • Vervanging
  • Postbode oproepen en Pakketje brengen; Herziening werkwijze

Berichten (1)

bpost

aan: S. C.

26/11/2020

1-31952096428 Beste klant, Na het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost. Aangezien het antwoord van de klantendienst in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u is uitgelegd. In de hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd, sluiten wij uw dossier. Met vriendelijke groeten, Klara C. Bpost Muntcentrum, 1000 BrusselCentre Monnaie, 1000 Bruxelles [THREAD ID:1-EOJQ3AL]