back

Genoodzaakt 10km per fiets of openbaar vervoer voor pakje zelf af te halen

bpost Muntcentrum, Brussel
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

M. C.

aan: bpost

23/11/2020

Genoodzaakt 10km per fiets lompe doos af te halen, openbaar vervoer te nemen tijdens schoolsluitingstijd en dit tijdens coronatijden of hulp in te schakelen van iemand met auto. Sinds vandaag heeft Bpost blijkbaar beslist Decathlon als vaste afhaalpunten te benuttigen. Ik was op de hoogte over het zeer drukke pakjesverkeer en dat er een grote kans bestond dat uw pakje in een afhaalpunt zou worden gebracht (afgelopen weekend in het nieuws geweest) maar er was nergens gemeld dat dit Decathlon als vast afhaalpunt zou zijn. Door de grote drukte bij Zalando had ook mijn pakje daar wat vertraging opgelopen en was ik vandaag de dupe van Bpost. Desondanks dat er op hun website duidelijk vermeld staat dat ze zo goed mogelijk hun best doen pakjes thuis te bezorgen TENZIJ de ontvanger IN DE BUURT van een Decathlon zaak woont. https://news.bpost.be/nl-corona?utm_source=Parcel_&utm_medium=email&utm_campaign=Home_delivery&utm_content=Corona_FAQ#last-news 10km van mijn deur (Schelle) noem ik niet bij de deur en dan nog eens op de zeer toegankelijke en fietsvriendelijke A12... Ik bezit zelf geen rijbewijs dus ben genoodzaakt dit te proberen op mijn fiets (onmogelijk met zo'n grote lompe doos) of openbaar vervoer te nemen en dit tijdens schoolsluitingstijd want ik sta met de vroege en dit tijdens coronatijden. Gelukkig heb ik iemand gevonden dat er met mij wou omrijden... Er is telefonisch contact opgenomen om hierover te informeren en het is blijkbaar onmogelijk een pakje naar een ander afhaalpunt te bezorgen. Desondanks dat er toch veel andere afhaalpunten (niet-Decathlon zaken) in mijn nabije omgeving te vinden zijn (Willebroek) Daarop is gereageerd met dat ze wat meer volk moeten aannemen, doppers genoeg. Maar hun antwoord is dat deze personen nooit lang genoeg blijven... Als ik een pakje bestel, is dat niet om dat 10km van men deur te gaan halen, dan kan ik evengoed zelf naar de winkel stappen!! Wat meer rekening houden met de afstand tot het afhaalpunt zou zeker mogen want ik ken andere personen die dan wel hun pakje thuis bezorgd kregen vandaag en dichter bij een Decathlon afhaalpunt wonen dan ikzelf!! Daarenboven was er al een leuke wachtrij aan Decathlon voor deze pakjes, zeer corona-proof allemaal!! Gegroet

Gewenst oplossing

  • Schadevergoeding

Berichten (2)

bpost

aan: M. C.

26/11/2020

REF 1-31928131042 Beste klant, We hebben uw verzoek ontvangen. Uit het onderzoek van uw aanvraag is gebleken dat u nog geen klacht hebt ingediend bij de klantendienst van bpost. Om een optimale opvolging van uw dossier te verzekeren, nodigen wij u uit om contact met hen op te nemen. Onze adviseurs nemen uw verzoek in behandeling. U kunt hen telefonisch bereiken op 02 201 23 45 of via ons contactformulier: www.bpost.be/nl/faqs. Met vriendelijke groeten, Marc bpost Muntcentrum, 1000 Brussel CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you can confirm the sender and know the content is safe. ___________________ En cas de réponse, ne pas supprimer le code suivant/ In geval van antwoorden, de volgende code niet verwijderen/ In case of reply, do not delete the following code: [THREAD ID:1-EOJA29V]

M. C.

aan: bpost

16/12/2020

Ah ja, dus u kan duidelijk niet lezen dat er in eerste reactie staat dat er telefonisch contact is opgenomen, dat van uwer kant werd gemeld dat mijn pakket niet naar een ander afhaalpunt kon worden gebracht en ik dus maar 5 dagen de tijd had deze te gaan afhalen of dit pakket weer naar Duitsland zou worden verstuurd en dit terwijl ik 10km heen en 10km terug kon gaan voor dit pakket zonder eigen auto en dus per fiets of met openbaar vervoer of de hulp inroepen van iemand met auto en dit allemaal in corona-tijd. En daarbij ook vermeld dat het niet uithaalt meer volk aan te nemen omdat ze nooit lang genoeg blijven... Duidelijk dat het probleem bij het beleid van B-post ligt dan!! Als men uw website (B-Post) goed naleest kan enkel de afzender klacht indienen en dus niet de ontvanger (particulier) en kon ik dus niets anders dan telefonisch contact opnemen met B-Post of contact opnemen met de afzender. De afzender antwoordde droogweg met zijn excuses en dus meldde ik noodgedwongen deze klacht op Testaankoop en diverse andere media. Maar goed, diezelfde dag nog is gebleken in een artikel van GVA dat jullie zoveel klachten hadden ontvangen en de regering zelf zich kwam moeien waardoor u genoodzaakt toch zoveel mogelijk van deze pakketten thuis moest bezorgen. Dus zoals ik het begreep hebt u uzelf de das omgedaan. Ik heb inmiddels ook begrepen dat u liever doet alsof uw neus bloedt en er dus liever een lange procedure strijd van zou maken en daar neem ik liever niet aan deel. Ik heb mijn pakket desondanks mijn moeder de naft heeft kunnen bekostigen terwijl de leveringskost in de prijs was inbegrepen. Ik zal het dan ook hierbij laten en deze klacht mooi publiek laten staan zodat een ander is gewaarschuwd. Verder zal ik nog zoveel mogelijk bestellen als mogelijk om jullie nog zoveel mogelijk kopzorgen te bezorgen. Gegroet!!