back

Levering in afhaalpunt op 25km zonder verwittiging

bpost Muntcentrum, Brussel
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

D. D.

aan: bpost

23/11/2020

Beste, Onlangs online een bestelling geplaatst bij Zalando met optie thuislevering door bPost. Omwille van COVID19 beslist bPost eenzijdig om de leveringsvoorwaarden aan te passen door thuislevering te vervangen door levering in een afhaalpunt. Dat kan ik op zich nog begrijpen. Echter krijg ik vandaag een mail en track&trace dat mijn pakket is afgeleverd in een Decathlon in Lier - maar liefst 25km enkel en 35min per auto (enkel!) verwijderd van mijn woonplaats. En dit terwijl er in mijn dorp op wandelafstand een postkantoor is en in Mechelen (op 7 km van mijn woonplaats) een Decathlon. Ook zijn in Mechelen tal van pakjesautomaten op fietsafstand van mijn woonplaats. Stuk voor stuk klant- en gebruiksvriendelijkere opties. Via de app en de tracing kan ik mijn pakje niet laten doorzenden naar een ander afhaalpunt. Het is ophalen bij deze Decathlon of niets. In die omstandigheden, verkies ik ervoor om mijn pakje niet te gaan ophalen. Ik ga niet met de wagen meer 1,5u de baan op voor een pakje dat aan de deur zou worden geleverd. Ik heb dit ook gemeld aan de afzender, die hier echter zelf ook slachtoffer is. Ik trachtte dan een klacht in te dienen via de bPost website, maar slaag daar niet in. Enkel via een betalend (!) telefoonnummer waar je in wacht wordt gezet. Onaanvaardbaar. Vandaar deze klacht. Ik wens mijn pakje te ontvangen op mijn thuisadres of in het postkantoor van Bonheiden. Met dank

Gewenst oplossing

  • Levering aan huis of in postkantoor Bonheiden

Berichten (2)

bpost

aan: D. D.

25/11/2020

1-31926919260 Beste klant, We hebben uw verzoek ontvangen. Uit het onderzoek van uw aanvraag is gebleken dat u nog geen klacht hebt ingediend bij de klantendienst van bpost. Om een optimale opvolging van uw dossier te verzekeren, nodigen wij u uit om contact met hen op te nemen. Onze adviseurs nemen uw verzoek in behandeling. U kunt hen telefonisch bereiken op 02 201 23 45 of via ons contactformulier: www.bpost.be/nl/faqs Met vriendelijke groeten, Klara C. bpost Muntcentrum, 1000 BrusselCentre Monnaie, 1000 Bruxelles [THREAD ID:1-EO2YUTE]

D. D.

aan: bpost

25/11/2020

Beste, Telefonisch een klacht indienen doe ik niet om volgende redenen: 1. het betreft een betaallijn 2. ik heb een poging gedaan en werd in wacht gezet - na 5min heb ik ingehaakt 3. er is geen bewijs van indiening en je kan als klant niet controleren wat de operator noteert Onaanvaardbaar om op die manier een klacht in te dienen. Via de site is er geen algemeen klachtenformulier te vinden - enkel voorgedefinieerde voorvallen met vragen. Ook de link naar het contactformulier dat u opgeeft, geeft enkel toegang naar deze voorvallen en de vragen hieromtrent; geen klachtenblad. De enige melding is klachten via de telefoon. Niet aanvaardbaar dus. Dat is ook de reden waarom ik via testaankoop ga - ik wou het via jullie site doen, maar daar geraak ik niet. U kan hierop antwoorden of het gaat naar de ombudsdienst voor de post. Met vriendelijke groeten, Daisy Deraymaeker