back

Problemen met de retourverzending

Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

A. M.

aan: ZALANDO

24/11/2020

Beste, we bestelden een jas bij Zalando en deze kwam niet overeen met de beschrijving, waardoor we hem teruggestuurd hebben met het retourticket dat Zalando in de doos gestoken heeft. De verzending gebeurde verplicht met Mondial Relay, een andere optie was er niet aangezien het om een partnerzending ging naar de U.K.. We hebben een retourbewijs gevraagd bij inlevering en kreeg dit enkel voor mijn Bpost pakket. Mondial Relay geeft volgens het postpunt geen bewijzen. Achteraf is aan ons bevestigd door de klantendienst van Mondial relay dat de aanmaker (Zalando of de partner in dit geval) van het ticket een bevestiging krijgt bij verzending. Aangezien Zalando gretig is met aanmaningsbedragen hebben we het bedrag van 240 euro toch betaald met de gedachte dat de jas wel zou gevonden worden. Nu blijkt die jas spoorloos en Zalando stuurt ons al zeker 15 keer wandelen. Telkens terug: we hebben een retourbewijs nodig, terwijl ze het volgens Mondial Relay überhaupt zelf zouden moeten hebben. We hebben deze mails als bewijs. We draaien momenteel sinds 30 oktober in een rondje. Zalando doet voor ons niets. Op de klantendienst werden we uitgescholden voor bedrieger, of geeft de telefonist aan dat je alles gedaan hebt wat je moest doen en dat je er niets aan kan doen, maar dat je alsnog je geld kwijt bent. Wij moeten zelf contact opnemen met Mondial Relay via mail (geraak je telefonisch niet binnen) en met het partnerbedrijf waarvan de jas afkomstig is (stuurt ons naar Zalando, aangezien we met hun een contract hebben). Wij startten zelf een onderzoek omdat Zalando de verantwoordelijkheid onterecht van zich afschuift. Conclusie: wij hebben een contract met Zalando, wij doen wat ons is voorgeschreven door Zalando (dit wordt door de klantendienst bevestigd) en toch we krijgen ons geld niet terug bij retourzending. Ze vragen aan ons een retourbewijs dat ze volgens het postbedrijf zelf zouden moeten hebben (hier is bewijs van). Ze kennen blijkbaar de werking van hun eigen partners niet en/of zijn zelf het retourbewijs kwijt. Wel heel spijtig dat de klant hiervan de dupe is. Idealiter zoekt Zalando de code, wordt het pakket teruggevonden en wij terugbetaald. Indien Zalando de code kwijt is, is dit hun verantwoordelijkheid en niet de onze. Ze dienen in onze ogen hier dan ook zelf voor op te draaien. Ook indien de code bij de partner is, dienen ze deze daar dan op te vragen, want zij kozen om met deze partner samen te werken. We hopen alleszins dat er een oplossing gevonden wordt in het voordeel van beide partijen! Hopend op een oplossing! Met vriendelijke groeten

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 240,00

Berichten (3)

A. M.

aan: ZALANDO

17/12/2020

Geachte Zalando, ik wacht ondertussen reeds 22 dagen op jullie antwoord (en terugbetaling). Graag had ik een vlotte afhandeling gewenst van deze klacht. Dit duurt me al veel te lang. met vriendelijke groeten, A.M.

Doorgestuurd naar onze advocaten 17 december 2020

A. M.

aan: Test Aankoop

17/12/2020
Dit antwoord is privé

Test Aankoop

aan: A. M.

13/01/2021
Dit antwoord is privé