afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

C. D.

aan: ZALANDO

18/11/2020

Beste, Ik bestelde op 30/10/2020 een pakket babykledij ter waarde van 1.277,65 €. Ik had onmiddellijk bij het plaatsen van de bestelling het volledige bedrag betaald. Er werd toen gemeld dat de uiterste leverdatum 9/11/20 was. Er was enkel 1 item geleverd (verzonden op 2/11/20). De andere items waren nog niet verzonden. Op 09/11 besloot ik contact op te nemen met de klantendienst. Dit deed ik eerst online. Ik kreeg als respons 'Erg vervelend. Wat is je bestelnummer?' Ik gaf mijn bestelnummer door. De chat werd plots zonder boe of ba onderbroken door de klantendienstmedewerker. Hierop besloot ik te bellen naar de klantendienst. De medewerker vertelde me op een bitsige toon dat de persoon met wie ik eerder online contact had dit al had afgehandeld en me een mail had gestuurd. Ik keek in mijn mailberichten en zag enkel een standaardmail met excuses voor de vertraging. Ik vroeg of er zicht was wanneer mijn bestelling verzonden zou worden. 'Dat is onmogelijk om te weten, mevrouw. U moet even geduld hebben'. Dit vind ik niet alleen een onbehulpzame reactie, maar ook een uiterst onbeschofte reactie. Op 15/11 zag ik dat de bestelling nog steeds niet was verzonden waarop ik opnieuw telefonisch contact opnam met de klantendienst. Deze medewerker vertelde ons dat de bestelling was geannuleerd en dat het geld teruggestort was. Wij hadden echter geen melding van annulering, noch een terugbetaling ontvangen. Bij verder nazicht zei hij dat de annulering geannuleerd was, het terugbetaalde bedrag van Paypal teruggevorderd was, en dat de bestelling gewoon doorgaat. Het pakje zou uiterlijk 17/11 verstuurd worden. Vandaag, op 18/11 is het pakje nog steeds niet ingepakt/verzonden. Sterker nog, de levering van 1 truitje werd geannuleerd zonder dat dit werd meegedeeld. De terugbetaling van dit truitje is echter wel in orde. Ik besloot op 18/11 wederom telefonisch contact op te nemen met de klantendienst. Er kon niet worden gezegd waarom het truitje werd geannuleerd (niet meer in voorraad, doch wanneer ik had besteld/betaald, was dit nog wel in voorraad? Of men had 3 weken nodig om te concluderen dat het truitje niet meer in voorraad was, of men heeft ons truitje naar een klant gestuurd die na ons heeft besteld). Er kon niet gezegd worden wanneer de rest geleverd kon worden. Ik benadrukte dat dit erg vervelend is. We hadden gerekend op een tijdige levering van de babykledij. Ondertussen is ons dochtertje flink gegroeid en heeft ze enkel te kleine kleertjes. Op deze manier hebben we geen zekerheid dat - de kleertjes worden geleverd wanneer ze nog passen - de kleertjes überhaupt geleverd worden. We vroegen dan ook of de bestelling geannuleerd kan worden, aangezien we niet weten of/wanneer het pakje aankomt en ons dochtertje mogelijks ook al uit deze maat gegroeid zal zijn. Er werd gezegd dat het onmogelijk was om de bestelling te annuleren (hoewel de bestelling niet eens is ingepakt...). We moeten maar wachten tot wanneer het geleverd is, om het nadien terug te sturen. De enige raad die de dame aan de telefoon ons kon geven, was een klacht in te dienen bij de klantenservice. Ik vind het erg jammer dat ik meerdere malen contact heb opgenomen met jullie klantendienst (en dit telkens op een betalend nummer!) zonder dat er enig perspectief wordt geboden. Wij zouden graag eindelijk duidelijkheid krijgen of de kleertjes snel geleverd zullen worden. Zo niet voelen we ons genoodzaakt de bestelling te annuleren en elders kleertjes online te kopen. Uiteraard hopen we dat de bestelling tijdig geleverd zal worden. MVG, C.D.P.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 1277,65
  • Een duidelijke datum waarop de kleertjes worden verzonden/tijdige levering