back

Probleem met terugbetaling

TRAVELBIRD De Keyserlei 5, ANTWERPEN
Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

E. L.

aan: TRAVELBIRD

13/11/2020

Beste, ik heb via Travelbird een boeking gemaakt voor Amsterdam Leonardo Royal hotel (transactienummer 109425-897129-54345008), aanvankelijk voor de periode van 29 tot 31 maart 2020, nadien o.w.v. COVID omgeboekt naar 8 tot 10 november 2020. Ook deze laatste boeking kon niet doorgaan o.w.v. COVID en het hotel contacteerde mij op 5/11 telefonisch en stelde mij een omboeking of een kostenloze annulatie voor. In geval van kostenloze annulatie moest ik mij voor de terugbetaling echter wenden tot Travelbird, vermits het hotel beweerde dat het verblijf aan hen nog niet was betaald door Travelbird. Daarop heb ik geantwoord dat ik eerst contact ging opnemen met Travelbird om bevestiging van de terugbetaling te krijgen. Op 5/11 stuur ik dus onmiddellijk een e-mail naar Travelbird en ik krijg binnen de 2 uur per kerende mail volgend antwoord van de klantenservice (Frederik): "Wij moeten eerst toestemming van het hotel hebben dat we dit bedrag terug kunnen betalen. Dus ik ga een mail sturen naar het hotel of ze dit kostenloos kunnen annuleren en dat wij dit aan u terug kunnen betalen". Ik stuur deze reactie door naar het hotel, dat onmiddellijk de kostenloze annulatie rechtstreeks aan Travelbird bevestigt per e-mail, met mij in cc. Ikzelf antwoord ook nog eens op de e-mail van de klantendienst van Travelbird met de bevestiging als bijlage, en vraag dus - zoals schriftelijk bevestigd - de terugbetaling van het betaalde bedrag (190 eur). Daarop krijg ik geen reactie meer van Travelbird. Vervolgens heb ik 6/11 en 9/11 nogmaals een e-mail met alle stukken in bijlage gestuurd naar Travelbird, waarbij ik aandrong op een antwoord en terugbetaling, maar ik kreeg geen enkele reactie meer. Ik heb ook geprobeerd om de klantendienst telefonisch te bereiken op de nummers 02 401 26 03 en 02 400 19 12 die ik in diverse correspondentie heb teruggevonden, maar op geen van beide nummers wordt er geantwoord: nadat de telefoon 2 keer gewoon overgaat, schakelt hij over naar een bezettoon. In mijn 3e e-mail van 9/11 heb ik gemeld dat ik, bij uitblijven van reactie, het dossier zou doorgeven aan Testaankoop waarvan ik lid ben. Bij gebrek aan reactie, dien ik hierbij mijn klacht in via jullie diensten. Ik kijk uit naar een spoedige terugbetaling, zoals bevestigd door Travelbird klantenservice per mail van 5/11/2020 om 14u42. Met vriendelijke groet, E. L.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 190,00
  • Terugbetaling

Berichten (2)

Doorgestuurd naar onze advocaten 11 december 2020

E. L.

aan: Test Aankoop

11/12/2020
Dit antwoord is privé

E. L.

aan: Test Aankoop

06/01/2021
Dit antwoord is privé