back

Gratis Hello Belgium Railpass niet ontvangen

NMBS / SNCB Frankrijkstraat 56, BRUSSEL

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

A. V.

aan: NMBS / SNCB

03/11/2020

Beste, Op 5 sept bestelde ik via het platform 'hello-belgium.be' de gratis Hello Belgium Railpass waarop iedere inwoner recht op heeft. Hierbij kreeg ik een e-mail met de bevestiging dat de aanvraag geregistreerd en goedgekeurd werd en de mededeling dat de pass mij binnen de 8 tot 10 werkdagen zou toegestuurd worden. Eind sept had ik nog steeds geen pass ontvangen. Op 6 okt nam ik een eerste keer contact op met de hulplijn op 02/300.15.15. Daar bevestigde men mij dat mijn dossier volledig in orde is en ik inderdaad recht heb op de Hello Belgium Railpass'. Men zei mij dat de pass vermoedelijk kwijtgeraakt was in de post en dat men mij een nieuwe zou opsturen. Op 20 okt had ik nog steeds niets ontvangen en nam ik een tweede keer contact op met de klantendienst. Ditmaal zei men mij dat de eerste pass nog steeds onderweg was wegens problemen bij BPOST. Na nog steeds niets ontvangen te hebben op 3 nov probeerde ik de hulplijn opnieuw te bellen op 02/300.15.15 maar nu wordt steeds de lijn verbroken zonder dat er een mogelijkheid is om een medewerker te spreken. Na 6 weken van het kastje naar de muur gestuurd te zijn, heb ik nog steeds geen pass. Ondertussen is de eerste maand om de pass te gebruiken reeds voorbij. Mijn gezinsleden waarvoor ik eveneens de pass heb aangevraagd hebben deze wél allemaal reeds ontvangen.

Gewenst oplossing

  • Ik wens alsnog de Hello Belgium Railpass te ontvangen, alsook de mogelijkheid om deze minstens één maand langer te gebruiken ter compensatie van de verloren ritten.

Berichten (1)

A. V.

aan: NMBS / SNCB

22/11/2020

Beste, tot op heden ontving ik de gratis Railpass nog steeds niet. Zelfs nog geen reactie van jullie kant. Ondertussen zijn de eerste 2 maanden om gebruik te maken van de pas bijna voorbij. Alsnog hopend op een reactie én de pas! MVG