KREFEL Steenstraat 44, HUMBEEK

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

F. D.

aan: KREFEL

27/10/2020

Op 06/08/2020 zijn we bij jullie filiaal te Wilrijk een smartphone gaan kopen, Gigaset GS195R. Op 10/08/2020 zijn we het toestel gaan terugdoen omdat er een probleem was met de tool waar de SIM kaart en de SD kaart worden ingestoken. We kregen ze er niet meer uit en wilde er zelf niet aan prutsen. Er zat dus een SIM en een SD kaart geblokkeerd in het toestel. Wat er ook mag gebeuren, de SIM en de SD kaart dienen gerecupereerd te worden. Wordt ook zo vermeld op de herstellingsbon 20081008407755. (zie bijlage) Aan de balie in Wilrijk zegt men ons dat het toestel op 12/08/2020 naar de hersteldienst zal worden gestuurd, we houden u op de hoogte. Na 14 dagen nemen we voor de eerste keer telefonisch contact op (na meer dan 20 min te moeten wachten) met Wilrijk. Helaas toestel is nog niet terug, maar met die corona toestanden is er wat vertraging. Na nog eens 14 dagen gaan we naar de winkel zelf, nog geen telefoon retour. We vragen of ze niet even contact kunnen opnemen met de hersteldienst, neen dat gaat niet, we kunnen alleen mailen. Er wordt verondersteld dat het toestel naar Siemens is gestuurd voor herstelling … We nemen contact op met Siemens, na 5 min weten we al de ze het toestel kennen, maar verder hebben ze geen informatie. Men bevestigd ons uitdrukkelijk dat het toestel sowieso wordt terug gestuurd naar het filiaal waar hij vandaan komt, gemaakt of niet. Op een latere datum meldt men ons nog dat ze vermoeden het toestel nooit bij hen is geweest. Met die info gaan we nog eens naar Krefel, helaas nog geen spoor. We moeten steeds zelf bellen (20 min wachten) of gaan langs … want van Krefel horen we niets. Ondertussen heb ik wel een nieuw toestel ontvangen onder garantie. Maar waar is mijn SD kaart, die is echt belangrijk voor mij. Er werden ook verschillende mails gestuurd naar uw diensten en daar krijgen we enkel een standaardmail van terug … Na zoveel telefoons en bezoeken aan uw filiaal in Wilrijk zijn we vrijdag 23/10/20 nog eens ter plaatse een poging gaan ondernemen. Ik wil mijn toestel terug! In al die tijd heeft 1 persoon ons gebeld met de melding dat het toestel niet meer te herstellen was en dat het toestel eerstdaags retour zou komen. We worden geholpen door een dame (nooit eerder gezien), ze haalt er ook de winkelverantwoordelijke bij die zeer goed op de hoogte was van de problemen, hij geeft enkele instructies aan de dame en zij belt naar iemand van uw diensten. Het dossier staat nog open, ze zijn er nog mee bezig. Het is ook de eerste keer dat er iemand een kopie neemt van de herstellingsbon, want alle gegevens staan niet in de computer. Ik ga er persoonlijk achteraan zegt ze, vandaag is niet echt een goede dag, verwijzend naar haar baas en maandag, tja, zeg ik maandag moet men nog bekomen van het weekend. Ten laatste woensdag bel ik u ook al heb ik geen nieuws … Ik benadruk nog eens hoe belangrijk het is dat is SD kaart moet terug hebben, daar staan geen staatgeheimen op of zaken die niet mogen gezien worden, maar wel foto’s van mijn overleden lieve broer (2 jaar geleden) die ik nergens anders heb en nog andere dierbare foto’s. Ze begreep het volkomen. We vertrokken met het gevoel dat we gehoord waren, maar ook met het gevoel dat we al wisten wat er woensdag zou gemeld worden. We moesten zelfs zolang niet wachten, want vandaag, dinsdag 27/10 kregen we de melding dat de smartphone definitief verloren is. Want toen ze mijn smartphone verwachtten hebben ze een stofzuiger binnen gekregen …. ??? Wel, vandaag neem ik voor de 2e keer afscheid van mijn broer en ik voel me verschrikkelijk triestig

Gewenst oplossing

  • Excuses van het bedrijf en erkenning van hun fouten. ... alsnog mijn SD kaart terugkrijgen

Berichten (5)

KREFEL

aan: F. D.

27/10/2020

Beste Klant, Bedankt voor jouw mail en vertrouwen in Krefel. Door de corona crisis kan het antwoord op jouw vraag langer op zich laten wachten dan in normale omstandigheden. Ook de levering van onze pakketjes duurt om dezelfde reden langer dan voorzien. Alvast onze excuses voor dit ongemak. Wist je dat je op onze website www.krefel.be het antwoord kan vinden op de meest gestelde vragen? Het volstaat dat je onderaan op veelgestelde vragen klikt. Heb je een pakketje besteld en dit niet ontvangen binnen de 5 dagen na jouw bestelling? Stuur ons dan een afzonderlijke mail. Mails met vragen over leverstatussen van Bpost, waarvoor deze datum niet is overschreden, zullen niet worden beantwoord. Is jouw toestel defect? Voor herstellingen binnen- of buiten garantie kan je, omwille van de corona crisis, tijdelijk niet in onze winkels terecht. Om je toch een goede service te bieden, vragen wij om jouw herstelling op volgende wijze aan te melden: - ON-SITE: herstelling aan huis van grote toestellen en TV's groter dan 40 via s:www.krefel.be/nl/reparaties - CARRY-IN: kleine toestellen, te verzenden naar onze dienst na verkoop, via Bpost of andere pakkeiensten. 1.Vul dit hersteldocument in: s:help.krfl.be/nl/article/mijn-toestel-is-defect-d6p3p7/ 2. Maak een verzendlabel aan via s:www.goedkooppakket.be/ naar Krefel dienst na verkoop, Steenstraat 44 1851 Humbeek. 3. Steek een kopie van jouw aankoopbewijs samen met de ingevulde herstelbon bij jouw zending. 4. Toestel goed inpakken in een stevige doos en bezorgen aan de gekozen pakkeienst. Wat kost mijn herstelling? Indien je herstelling onder de voorwaarden van de fabrieks- of verlengde garantie valt, heb je geen kosten. Meer info: s:www.krefel.be/nl/garantie Voor herstellingen buiten garantie, bezorgen wij jou een bestek. Na jouw akkoord en betaling via overschrijving voeren wij de herstelling uit. Hoe lang duurt mijn herstelling? Wij nemen jouw herstelling in behandeling en bezorgen deze terug via Bpost binnen een termijn van 3 a 4 weken. Met vriendelijke groeten, Krefel Customer Happinness Team Cher Client, Nous vous remercions pour votre mail et pour votre confiance témoignée en notre firme. La réponse à votre question peut etre retardée da» à la crise du Corona. Cela va de meme pour la livraison des commandes. Nous nous excusons d'avance pour ces inconvénients. Le saviez-vous que vous pouviez trouver les réponses aux questions les plus posées sur notre site web www.krefel.be ? Cliquez sur « Foire aux questions » en bas de la page. Si votre colis n'est pas livré endéans les 5 jours après avoir passé votre commande, veuillez nous contacter par mail. Les questions concernant les retards chez Bpost dont la date limite n'est pas dépassée, ne seront pas répondus. Appareil défectueux ? Pour des réparations sous garantie ou hors garantie, il n'est pas possible de se rendre dans nos magasins suite aux circonstances dues au corona. Afin de vous offrir le meilleur service, nous vous proposons deux options afin de pouvoir réparer vos appareils -ON-SITE pour la réparation des appareils gros blancs, veuillez faire la demande sur s:www.krefel.be/fr/reparations - CARRY-IN Pour la réparation des appareils petits électro, veuillez envoyer votre appareil à notre service après-vente par la poste 1.Veuillez complétez ce formulaire: s:help.krfl.be/fr/article/mon-appareil-est-defectueux-1yp8llm/ 2.Créez une étiquette d'envoi via s:www.goedkooppakket.be/ pour Krefel, SAV, Steenstraat 44 , B-1851 HUMBEEK. 3.Ajoutez un duplicata de votre bon d'achat ensemble avec le formulaire complété. 4.Emballez l'appareil dans un carton solide et déposez-le au service de colis de votre choix. Quels sont les frais pour la réparation ? Si les dégâts à votre appareil sont couverts par la garantie du fabricant, il n'y aura pas de frais. Pour plus d'informations s:www.krefel.be/fr/garantie Pour les réparations hors garantie, nous vous enverrons un devis. Après votre accord et paiement par virement, la réparation pourra s'effectuer. Quel est le délai de la réparation ? Nous nous chargeons de la réparation de votre appareil et vous le recevrez de retour avec Bpost dans un délai de 3 à 4 semaines. Sincères salutations, Krefel Customer Happinness Team In response to: Klacht - Verloren smartphone - (CPTBE01082186-54) klachtenbox to: customercare 27/10/2020 13:30

F. D.

aan: KREFEL

27/10/2020

Jullie hebben mijn klacht niet gelezen, zo heb ik meerdere antwoorden gekregen, maar nooit een antwoord op mijn vraag. Jullie dienst naverkoop is een robot.

KREFEL

aan: F. D.

27/10/2020

Beste Klant, Bedankt voor jouw mail en vertrouwen in Krefel. Door de corona crisis kan het antwoord op jouw vraag langer op zich laten wachten dan in normale omstandigheden. Ook de levering van onze pakketjes duurt om dezelfde reden langer dan voorzien. Alvast onze excuses voor dit ongemak. Wist je dat je op onze website www.krefel.be het antwoord kan vinden op de meest gestelde vragen? Het volstaat dat je onderaan op veelgestelde vragen klikt. Heb je een pakketje besteld en dit niet ontvangen binnen de 5 dagen na jouw bestelling? Stuur ons dan een afzonderlijke mail. Mails met vragen over leverstatussen van Bpost, waarvoor deze datum niet is overschreden, zullen niet worden beantwoord. Is jouw toestel defect? Voor herstellingen binnen- of buiten garantie kan je, omwille van de corona crisis, tijdelijk niet in onze winkels terecht. Om je toch een goede service te bieden, vragen wij om jouw herstelling op volgende wijze aan te melden: - ON-SITE: herstelling aan huis van grote toestellen en TV's groter dan 40 via s:www.krefel.be/nl/reparaties - CARRY-IN: kleine toestellen, te verzenden naar onze dienst na verkoop, via Bpost of andere pakkeiensten. 1.Vul dit hersteldocument in: s:help.krfl.be/nl/article/mijn-toestel-is-defect-d6p3p7/ 2. Maak een verzendlabel aan via s:www.goedkooppakket.be/ naar Krefel dienst na verkoop, Steenstraat 44 1851 Humbeek. 3. Steek een kopie van jouw aankoopbewijs samen met de ingevulde herstelbon bij jouw zending. 4. Toestel goed inpakken in een stevige doos en bezorgen aan de gekozen pakkeienst. Wat kost mijn herstelling? Indien je herstelling onder de voorwaarden van de fabrieks- of verlengde garantie valt, heb je geen kosten. Meer info: s:www.krefel.be/nl/garantie Voor herstellingen buiten garantie, bezorgen wij jou een bestek. Na jouw akkoord en betaling via overschrijving voeren wij de herstelling uit. Hoe lang duurt mijn herstelling? Wij nemen jouw herstelling in behandeling en bezorgen deze terug via Bpost binnen een termijn van 3 a 4 weken. Met vriendelijke groeten, Krefel Customer Happinness Team Cher Client, Nous vous remercions pour votre mail et pour votre confiance témoignée en notre firme. La réponse à votre question peut etre retardée da» à la crise du Corona. Cela va de meme pour la livraison des commandes. Nous nous excusons d'avance pour ces inconvénients. Le saviez-vous que vous pouviez trouver les réponses aux questions les plus posées sur notre site web www.krefel.be ? Cliquez sur « Foire aux questions » en bas de la page. Si votre colis n'est pas livré endéans les 5 jours après avoir passé votre commande, veuillez nous contacter par mail. Les questions concernant les retards chez Bpost dont la date limite n'est pas dépassée, ne seront pas répondus. Appareil défectueux ? Pour des réparations sous garantie ou hors garantie, il n'est pas possible de se rendre dans nos magasins suite aux circonstances dues au corona. Afin de vous offrir le meilleur service, nous vous proposons deux options afin de pouvoir réparer vos appareils -ON-SITE pour la réparation des appareils gros blancs, veuillez faire la demande sur s:www.krefel.be/fr/reparations - CARRY-IN Pour la réparation des appareils petits électro, veuillez envoyer votre appareil à notre service après-vente par la poste 1.Veuillez complétez ce formulaire: s:help.krfl.be/fr/article/mon-appareil-est-defectueux-1yp8llm/ 2.Créez une étiquette d'envoi via s:www.goedkooppakket.be/ pour Krefel, SAV, Steenstraat 44 , B-1851 HUMBEEK. 3.Ajoutez un duplicata de votre bon d'achat ensemble avec le formulaire complété. 4.Emballez l'appareil dans un carton solide et déposez-le au service de colis de votre choix. Quels sont les frais pour la réparation ? Si les dégâts à votre appareil sont couverts par la garantie du fabricant, il n'y aura pas de frais. Pour plus d'informations s:www.krefel.be/fr/garantie Pour les réparations hors garantie, nous vous enverrons un devis. Après votre accord et paiement par virement, la réparation pourra s'effectuer. Quel est le délai de la réparation ? Nous nous chargeons de la réparation de votre appareil et vous le recevrez de retour avec Bpost dans un délai de 3 à 4 semaines. Sincères salutations, Krefel Customer Happinness Team In response to: Klacht - Verloren smartphone - (CPTBE01082186-54) klachtenbox to: customercare 27/10/2020 13:38

F. D.

aan: KREFEL

24/11/2020

Ik ben erg geschrokken van het uw bedrijf, er is niets persoonlijk terug te vinden in enige correspondentie, geen correct antwoord, geen gevolg aan een aangetekend schrijven. Ik vermoed dat dit schrijven ook weer onder de mat zal verdwijnen. Ik vind dit zo onbeschoft, onprofessioneel en helemaal niet klantvriendelijk. Ik voel me in de steek gelaten, een nummer waar men niet naar omkijkt. Wat doen jullie eigenlijk met al die mails dat jullie krijgen? ... ik hoop nog steeds dat jullie nota nemen van mijn klacht en antwoorden op mijn schrijven. Groet, Frieda De Wilde

KREFEL

aan: F. D.

24/11/2020

Beste Klant, Bedankt voor jouw mail en vertrouwen in Krefel. Door de corona crisis kan het antwoord op jouw vraag langer op zich laten wachten dan in normale omstandigheden. Ook de levering van onze pakketjes duurt om dezelfde reden langer dan voorzien. Alvast onze excuses voor dit ongemak. Wist je dat je op onze website www.krefel.be het antwoord kan vinden op de meest gestelde vragen? Het volstaat dat je onderaan op veelgestelde vragen klikt. Heb je een pakketje besteld en dit niet ontvangen binnen de 5 dagen na jouw bestelling? Stuur ons dan een afzonderlijke mail. Mails met vragen over leverstatussen van Bpost, waarvoor deze datum niet is overschreden, zullen niet worden beantwoord. Is jouw toestel defect? Voor herstellingen binnen- of buiten garantie kan je, omwille van de corona crisis, tijdelijk niet in onze winkels terecht. Om je toch een goede service te bieden, vragen wij om jouw herstelling op volgende wijze aan te melden: - ON-SITE: herstelling aan huis van grote toestellen en TV's groter dan 40 via s:www.krefel.be/nl/reparaties - CARRY-IN: kleine toestellen, te verzenden naar onze dienst na verkoop, via Bpost of andere pakkeiensten. 1.Vul dit hersteldocument in: s:help.krfl.be/nl/article/mijn-toestel-is-defect-d6p3p7/ 2. Maak een verzendlabel aan via s:www.goedkooppakket.be/ naar Krefel dienst na verkoop, Steenstraat 44 1851 Humbeek. 3. Steek een kopie van jouw aankoopbewijs samen met de ingevulde herstelbon bij jouw zending. 4. Toestel goed inpakken in een stevige doos en bezorgen aan de gekozen pakkeienst. Wat kost mijn herstelling? Indien je herstelling onder de voorwaarden van de fabrieks- of verlengde garantie valt, heb je geen kosten. Meer info: s:www.krefel.be/nl/garantie Voor herstellingen buiten garantie, bezorgen wij jou een bestek. Na jouw akkoord en betaling via overschrijving voeren wij de herstelling uit. Hoe lang duurt mijn herstelling? Wij nemen jouw herstelling in behandeling en bezorgen deze terug via Bpost binnen een termijn van 3 a 4 weken. Met vriendelijke groeten, Krefel Customer Happinness Team Cher Client, Nous vous remercions pour votre mail et pour votre confiance témoignée en notre firme. La réponse à votre question peut etre retardée da» à la crise du Corona. Cela va de meme pour la livraison des commandes. Nous nous excusons d'avance pour ces inconvénients. Le saviez-vous que vous pouviez trouver les réponses aux questions les plus posées sur notre site web www.krefel.be ? Cliquez sur « Foire aux questions » en bas de la page. Si votre colis n'est pas livré endéans les 5 jours après avoir passé votre commande, veuillez nous contacter par mail. Les questions concernant les retards chez Bpost dont la date limite n'est pas dépassée, ne seront pas répondus. Appareil défectueux ? Pour des réparations sous garantie ou hors garantie, il n'est pas possible de se rendre dans nos magasins suite aux circonstances dues au corona. Afin de vous offrir le meilleur service, nous vous proposons deux options afin de pouvoir réparer vos appareils -ON-SITE pour la réparation des appareils gros blancs, veuillez faire la demande sur s:www.krefel.be/fr/reparations - CARRY-IN Pour la réparation des appareils petits électro, veuillez envoyer votre appareil à notre service après-vente par la poste 1.Veuillez complétez ce formulaire: s:help.krfl.be/fr/article/mon-appareil-est-defectueux-1yp8llm/ 2.Créez une étiquette d'envoi via s:www.goedkooppakket.be/ pour Krefel, SAV, Steenstraat 44 , B-1851 HUMBEEK. 3.Ajoutez un duplicata de votre bon d'achat ensemble avec le formulaire complété. 4.Emballez l'appareil dans un carton solide et déposez-le au service de colis de votre choix. Quels sont les frais pour la réparation ? Si les dégâts à votre appareil sont couverts par la garantie du fabricant, il n'y aura pas de frais. Pour plus d'informations s:www.krefel.be/fr/garantie Pour les réparations hors garantie, nous vous enverrons un devis. Après votre accord et paiement par virement, la réparation pourra s'effectuer. Quel est le délai de la réparation ? Nous nous chargeons de la réparation de votre appareil et vous le recevrez de retour avec Bpost dans un délai de 3 à 4 semaines. Sincères salutations, Krefel Customer Happinness Team In response to: Klacht - Verloren smartphone - (CPTBE01082186-54) klachtenbox to: customercare 24/11/2020 09:39