back

Eurostar wil niet terugbetalen wegens corona

EUROSTAR FRANCESTRAAT, BRUSSELS
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. g.

aan: EUROSTAR

26/10/2020

Beste, We hebben een pakketboeking gedaan via Eurostar. Vanwege Corona kon deze niet doorgaan. We hebben een mail gekregen die melde dat we een voucher zouden ontvangen om deze reis naar Londen om te boeken. Deze voucher kan je boeken tot eind augustus en je kon dan reizen tot eind maart 2021. Ten eerste hebben we de voucher nooit aangekregen, waardoor we de reis niet kunnen verzetten en ten tweede is Corona nog steeds volop aan de gang, waardoor we niet kunnen vertrekken voor eind maart 2021 (je moet 2 weken in quarontaine als je naar UK gaat, maar we gingen maar een weekendje weg). Ik heb 6 augustus een mail gestuurd naar Eurostar (#06679381) (wat ruimschoots voor de vervaldatum van de voucher was) en kreeg maar geen antwoord, na 2 maanden geduldig te wachten heb ik nog eens gestuurd en kreeg eindelijk antwoord. We zouden niet bij Eurostar geboekt hebben. We hebben gekeken en deze opdracht werd door Eurostar doorgegeven aan WebBeds FZ LLC en JacTravel ([#1860890]). Ook deze heb ik beide gecontacteerd en het antwoord volgt als volgt: Ik kan de aanvraag niet indienen om geld terug te krijgen, dat moet de agentschap doen waarbij we geboekt hebben (dus Eurostar). Nu ben ik het beu om van het kastje naar de muur te worden gestuurd en terug. Onze reis zou normaal al meer dan een half jaar geleden plaats gevonden hebben (30/04 tem 0/05/2020) en we hebben nog steeds geen geld terug, of een clue hoe dit opgelost gaat geraken. Ik wil een volledig uitbetaling van het totaal bedrag (zowel hotel als trein: 1105 euro) en een schadevergoeding voor het lange wachten en het niet voorthelpen van de klanten die op de site van Eurostar boeken.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 1105,00
  • Schadevergoeding