back

Toestel werkt niet want onvolledig

MAKRO CASH & CARRY BELGIUM Nijverheidsstraat 70, WOMMELGEM
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

M. S.

aan: MAKRO CASH & CARRY BELGIUM

26/10/2020

Op 3 oktober heb ik in Makro Machelen een nieuwe machine (trilplaat bouw, aankoopbewijs in bijlage) gekocht, die bij thuiskomst echter compleet onbruikbaar blijkt te zijn... Normaal gezien wou ik de machine online bestellen, doch dit was niet mogelijk. Bovendien was de machine niet in voorraad in mijn standaard Makro (Eke). Omdat ik dus uitzonderlijk eens naar Makro Machelen moest, heb ik op 3 oktober de hele dag de druktebarometer goed in het oog gehouden. Pas ná 18.00u was het haalbaar om langs te gaan: u moet namelijk weten dat ik risicopatiënt ben (in 2019 geopereerd van een hersentumor, maar nu blijk ik geen immuunsysteem meer te hebben... ik leef dus eigenlijk al ruim een half jaar in vrijwillige quarantaine...). Toen ik de machine wou monteren, vond ik in de verpakking een stuk karton met opschrift "ONVOLLEDIG benzinedop + staaf" (foto in bijlage). Ik heb nog niet ontdekt welke staaf hier bedoeld wordt. De machine kan in elk geval niet gebruikt worden... :-( Op 4 oktober heb ik het online klachtenformulier van "makro.be" ingevuld, maar ik kreeg voortdurend de boodschap "er is een technisch probleem, wij hebben uw boodschap mogelijk niet goed ontvangen". Op 5 oktober kreeg ik die foutboodschap niet, maar ook geen bevestigingsmail... Dus heb ik op 8 oktober nog maar eens het klachtenformulier van "makroshop.be" geprobeerd (omdat er geen reactie kwam), waarop ik gelukkig wel een bevestigingsmail heb ontvangen. Pas op 14 oktober heb ik antwoord ontvangen van de klantendienst: dat ik rechtstreeks contact moet opnemen met Makro Machelen om een oplossing uit te werken. Maar 12 dagen later heb ik zelfs nog geen leesbevestiging ontvangen van mijn intussen derde klacht!... Ik zie maar één oplossing: aangezien ik risicopatiënt ben, kan ik niet meer naar de winkel komen (de statistieken zijn sinds 3 oktober exponentieel de hoogte ingegaan! het is voor mij niet meer veilig...). Aangezien ik betaald heb voor een volledig toestel, heb ik ook recht op een volledig toestel. Ik verwacht dan ook dat Makro het niet-werkende toestel komt terughalen, waarbij tegelijkertijd een volledig/werkend toestel in ruil wordt afgeleverd. Dit uiteraard op kosten van Makro. Het enige alternatief is dat u mij gewoon €349 terug betaalt op mijn rekening. Graag snel reactie: ik wil aan renovatiewerken beginnen, maar moet die dankzij Makro steeds maar weer uitstellen (en tijd kost geld!). Een kleine schadevergoeding van €10 per dag dat u weigert om mijn klacht te beantwoorden, is toch niet teveel gevraagd?...

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 349,00
  • Schadevergoeding
  • Vervanging

Berichten (1)

MAKRO CASH & CARRY BELGIUM

aan: M. S.

27/10/2020

Beste,We vinden het erg vervelend dat u ontevreden bent. Ik heb een dossier aangemaakt met jouw foto's en gegeven info en doorgestuurd naar de klantendienst van het filiaal te Machelen. Zij zoeken een gepaste oplossing voor uw probleem. Zodra wij meer weten zullen wij u informeren. Dit kan echter een tijdje duren gezien de huidige omstandigheden. Indien u sneller geholpen wil worden wil ik u vriendelijk verzoeken u tot de infobalie te wenden. Zo kunnen wij u efficienter en sneller verder helpen. Voor bijkomende vragen mag u ons altijd telefonisch contacteren.Sorry voor dit ongemak.Met vriendelijke groeten,GabrielleMakro Customer ServiceMakro Cash and Carry BelgiumMember of METRO GroupTel +32 (0)78 150 330~______________         The email length (41012) exceeds the maximum number of characters allowed (40000).Check the original .eml file in the case attachments.