ENECO BELGIUM Battelsesteenweg 455i, Mechelen

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

R. D.

aan: ENECO BELGIUM

26/10/2020

Beste, In 2016 kocht ik een ijskast/diepvriezer SMEG voor mijn dochter, kostprijs toen 1439 Euro / nu ongeveer 1700 Euro. Onlangs ging dit toestel stuk en omdat mijn dochter reeds jaren klant ben bij energieleverancier ENECO kon zij genieten van comfort home and repair. Eneco verwees haar naar ALLIANZ en afhankelijk van de kostprijs en de ouderdom was de repair gedekt tot 735 Euro. Wij hebben 4 weken moeten wachten op de repair service van SMEG en die verklaarde dit relatief jonge toestel niet herstelbaar. Telefonisch contact met SMEG zegt zelf dat de nodige repair onderdelen voor dit type toestel niet meer beschikbaar meer zijn. Allianz daarentegen beweert dat de repair garantie enkel het originele toestel dekt, zelf als een nieuw toestel als repair alternatief voorgesteld wordt, zodat wij het maximum repair bedrag van 735 Euro volledig mislopen. Controle op de website van ENECO geeft geen enkel een verwijzing naar aangepaste voorwaarden vanaf 2021; de huidige voorwaarden zijn volledig onvindbaar. Dit is misleidend voor bestaande klanten. Contact met de verschillende spelers leverde geen resultaat op. Natuurlijk zijn wij hiermee niet akkoord, omdat: Het niet normaal is dat dit duur toestel reeds na 4 jaar stuk is en volledig onherstelbaar verklaard wordt. Met SMEG omdat zij als gevolg van het voorgaande het nieuwe toestel niet als onderdeel van de repair willen beschouwen. Met ENECO omdat zij onvolledige informatie in verband met huidige contacten op hun website zetten. ENECO omdat zij niet voldoende support geven op hun comfort home en repair. Graag uw tussenkomst hieromtrent.

Gewenst oplossing

  • Schadevergoeding