back

Conflict met KBC annuleringsverzekering

KBC Havenlaan 2, BRUSSEL
Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

M. W.

aan: KBC

26/10/2020

Vanaf 13 maart 2020 hadden we een reis gepland naar Peru, Galapagos Eilanden en Cajamarca, bestaande uit een 5-tal onderdelen. Op 11 maart 2020 kreeg ik Corona-verschijnselen / eis huisarts - 10 dagen in quarantaine. Op dit moment is er nog een conflict inzake de cruise naar de Galapagos Eilanden. De reisorganisatie LiveAboard/GAdventures bood ons op 13 april een voucher aan, waar we echter juridisch geen recht op hadden omdat we op 12 maart 2020 reeds zelf deze reis hadden geannuleerd. Op 19-06-2020 kregen wij een annuleringsfactuur. Op 17-09-2020 werd toegegeven dat het toekennen van een voucher een fout was. KBC- verzekeringen stelt nu dat we indertijd de voucher hadden moeten accepteren en vergoedt de schade van € 8.098,- niet. In feite zet deze verzekeringsmaatschappij ons aan tot het plegen van een onrechtmatige daad.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 8098,00

Berichten (7)

KBC

aan: M. W.

27/10/2020

Confidential Geachte heer, mevrouw, Via uw dienst ontvingen we op 26/10/20 de klacht van de heer Mario Wauben. KBC klachtenmanagement zal het dossier onderzoeken en de heer Wauben een antwoord bezorgen. We vertrouwen er op u hiermee van dienst te zijn. Met vriendelijke groeten, KBC Klachtenmanagement klachten@kbc.be KBC Bank en Verzekeringen NV, Klachtenmanagement - PCS Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven Disclaimer

M. W.

aan: KBC

13/11/2020

Bijdeze delen wij U mede dat we al twee weken verder zijn en nog geen reactie hebben ontvangen van Uw zijde. Gaarne op korte termijn een reactie

KBC

aan: M. W.

13/11/2020

Geachte mevrouw, Geachte heer, Dit is een automatisch bericht. KBC Klachtenmanagement heeft uw mail goed ontvangen. Hebt u een praktische vraag? Dan kunt u ook terecht bij KBC Live op het nummer 078 152 153, op werkdagen van 8 tot 22 uur, en op zaterdag van 9 tot 17 uur, of via de website www.kbc.be/live. Met vriendelijke groeten, Uw team van KBC Klachtenmanagement Madame, monsieur, Ceci est une réponse automatique. KBC gestion des Plaintes a bien reçu votre courriel. Avez-vous une question pratique ? Dans ce cas vous pouvez aussi vous adresser à KBC Live au numéro 078 152 153. Nos collègues sont joignables les jours ouvrables de 8h à 22h et le samedi du 9h à 17h. Vous pouvez aussi les contacter sur le site www.kbc.be/Live. Bien cordialement, L’équipe KBC Gestion des Plaintes Sehr geehrte Dame, sehr geehrter Herr, dies ist eine automatische Mitteilung. KBC-Beschwerdemanagement bestätigt den Eingang Ihrer E-Mail. Haben Sie eine praktische Frage? Dann können Sie an Geschäftstagen von 8.00 bis 22.00 Uhr und samstags von 21.00 bis 17.00 Uhr auch KBC Live unter 078 152 153 kontaktieren, oder über die Website www.kbc.be/Live. Mit freundlichen Grüßen Ihr KBC-Beschwerdemanagement-Team Dear Madam, Dear Sir, This message was generated automatically. KBC Complaints Management has duly received your e-mail. If you have a practical question, you can also contact KBC Live by calling 078 353 137 on working days from 8 a.m. to 10 p.m., and on Saturdays from 9 p.m. to 5 p.m., or visit the website at www.kbc.be/Live. Yours truly, Your KBC Complaints Management Team Disclaimer

Doorgestuurd naar onze advocaten 16 november 2020

M. W.

aan: Test Aankoop

16/11/2020
Dit antwoord is privé

KBC

aan: M. W.

16/11/2020

Geachte mevrouw, Geachte heer, Dit is een automatisch bericht. KBC Klachtenmanagement heeft uw mail goed ontvangen. Hebt u een praktische vraag? Dan kunt u ook terecht bij KBC Live op het nummer 078 152 153, op werkdagen van 8 tot 22 uur, en op zaterdag van 9 tot 17 uur, of via de website www.kbc.be/live. Met vriendelijke groeten, Uw team van KBC Klachtenmanagement Madame, monsieur, Ceci est une réponse automatique. KBC gestion des Plaintes a bien reçu votre courriel. Avez-vous une question pratique ? Dans ce cas vous pouvez aussi vous adresser à KBC Live au numéro 078 152 153. Nos collègues sont joignables les jours ouvrables de 8h à 22h et le samedi du 9h à 17h. Vous pouvez aussi les contacter sur le site www.kbc.be/Live. Bien cordialement, L’équipe KBC Gestion des Plaintes Sehr geehrte Dame, sehr geehrter Herr, dies ist eine automatische Mitteilung. KBC-Beschwerdemanagement bestätigt den Eingang Ihrer E-Mail. Haben Sie eine praktische Frage? Dann können Sie an Geschäftstagen von 8.00 bis 22.00 Uhr und samstags von 21.00 bis 17.00 Uhr auch KBC Live unter 078 152 153 kontaktieren, oder über die Website www.kbc.be/Live. Mit freundlichen Grüßen Ihr KBC-Beschwerdemanagement-Team Dear Madam, Dear Sir, This message was generated automatically. KBC Complaints Management has duly received your e-mail. If you have a practical question, you can also contact KBC Live by calling 078 353 137 on working days from 8 a.m. to 10 p.m., and on Saturdays from 9 p.m. to 5 p.m., or visit the website at www.kbc.be/Live. Yours truly, Your KBC Complaints Management Team Disclaimer

KBC

aan: M. W.

20/11/2020

Confidential Geachte mevrouw, geachte heer, We hebben uw mails in verband met het dossier van de heer Wauben goed ontvangen. De klacht werd al behandeld door KBC Klachtenmanagement en is momenteel in onderzoek bij de Ombudsman van de Verzekeringen. We hebben hen het standpunt van KBC bezorgd. We stellen voor dat de heer Wauben het advies van de Ombudsman afwacht en sluiten dit dossier af. Met vriendelijke groeten, KBC Klachtenmanagement klachten@kbc.be KBC Bank en Verzekeringen NV, Klachtenmanagement - PCS Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven Disclaimer

M. W.

aan: Test Aankoop

20/11/2020
Dit antwoord is privé