back

Problemen met erkenning garantie

COOLBLUE 28 Borsbeeksebrug , Gebouw 5 , Antwerpen

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

J. A.

aan: COOLBLUE

26/10/2020

Beste, Op 9/02/2020 zond ik mijn bij Coolblue gekochte GSM Motorola G6 terug binnen de garantie termijn (aankoop 04/10/2018) wegens een kapotte audio jack. Bij ontvangst van mijn schijnbaar gerepareerde GSM, blijk mijn microfoon niet meer te werken. Daarop retourneerde ik deze gsm weer (11/06/2020) voor reparatie. Ik kreeg een melding dat de gsm goed was ontvangen op 03/07/2020. Op 15/07/2020 ontving ik de gsm bij me thuis. Op dat moment was ik echter niet in Belgie aangezien ik tewerkgesteld ben in het buitenland. Op mijn Coolblue account of in mijn mailbox ontving ik geen bijzondere berichten anders dan dat de gsm was hersteld en terug naar me was opgestuurd. Bij mijn thuiskomst op 20/09/2020 merkte ik op bij het uitpakken van de gerepareerde gsm dat dit een andere, reeds gebruilkte, gsm was, nl een Motorola G7 Play. Daarop verwittigde ik Cooblue hiervan en vroeg ik naar de reden. Een tijd lang hielden ze vol dat ik hun de foute gsm had opgestuurd (nl een G7 Play) ondanks dat ik hun probeerde duidelijk te maken dat ik die gsm nooit hebt gehad. Deze discussie staat op mail. Vervolgens bevestigen ze mij dat het de keuze was van de fabricant om mij een alternatief (zogezegd betere) gsm te sturen in de plaats. Mijn probleem is echter, dat mij nooit is gevraagd of dat goed was voor mij. Dit is een kleinere en reeds gebruikte gsm. Hier ben ik niet al te veel mee aangezien ik grotere gsms verkies. Daarop probeerde Coolblue me te overtuigen dat de gebruikte G7 Play een betere gsm zou zijn, maar beter is subjectief probeerde ik hun uit te leggen. Herhaaldelijk vroeg ik mijn geld terug gezien alles binnen de wettelijke garantietermijn gebeurde. Dat weigeren omdat ik de gsm niet binnen de 30 dagen "tevredenheidstermijn" heb teruggestuurd. Ik probeerde hun uit te leggen dat die termijn geen steek houdt als ze mij een andere gsm opsturen zonder mij daarvan te verwittigen. Deze conversatie staat geheel op mail. Uit de mail conversatie leidt ik tevens af dat ze eigenlijk niet goed weten wat er juist is misgelopen met mijn retour. Geen probleem voor mij, kan gebeuren, maar geef dan mijn geld terug.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 249,00

Berichten (2)

COOLBLUE

aan: J. A.

26/10/2020

Beste klant, Bedankt voor je bericht. Het is momenteel erg druk op onze Klantenservice. We gaan ervoor zorgen dat je binnen de 24 uur reactie krijgt. Beloofd. Bedankt voor je geduld!

COOLBLUE

aan: J. A.

28/10/2020

Beste, Onze klant had over deze klacht eerder contact met onze klantendienst waarna er een retour werd opgestart voor een geldteruggave. Ik zie dat de klant het pakket reeds binnenbracht bij Bpost. Wij wachten op dit moment de retourzending af. Zodra deze bij ons arriveert en verwerkt werd zal de klant een shoptegoed ontvangen ter waarde van het aankoopbedrag dat hij betaalde voor het toestel. Met vriendelijke groet, Thomas van Coolblue Backoffice Medewerker Bel: (+32) (0) 3 808 27 00 Boomsesteenweg 560 2610 Antwerpen www.coolblue.be --- original message --- On October 26, 2020, 5:42 :PM GMT+1 klantenservice@coolblue.be